Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har slutat försöka fånga de vanliga med mer än 3-4 bollar. Testar med 2, går det inte så släpper jag dem och testar igen. Det fungerar långt bättre då enligt min begränsade erfarenhet. Jag har också lyckats långt bättre när jag går omkring än sitter stilla vid betade pokestops men det är nog inbillning

Jag fick min första Ponyta (154) :heart och en söt Slowpoke 262 (ny) från 5 km ägg också en 66 staryu. Fick flera nya Kadabra 16, Blastoise 485, Omanyte 74, evolvade en Drowzze till hypno, min första. 754.

Min sambo fångade Pikachu idag och jag börjar tröttna. Det finns BARA rattata, weedle och pidgeys här och det är inte direkt gott om de. Vägrar lägga riktiga pengar på incense osv. :wtf:
Var ute nyss och fångade två eevees varav den ena på 433cp. Fick även en Ponyta i ett ägg så nu är jag lite gladare och snart har jag semester då jäklar! :devil:

Var ute nyss och fångade två eevees varav den ena på 433cp. Fick även en Ponyta i ett ägg så nu är jag lite gladare och snart har jag semester då jäklar! :devil:
Det spawnar en Wevees utan hemmavid. hittar en då och då om jag har på spelet hemma. Det finns gott om sådanna i krokarna men inte har jag sett någon med den CPn. Grattis :)

har ecolverat en eevee till 531idag och då heter den visst jolteon :p lider svårt av brist på pokestops i min gå-närhet men det finns rackarns många Eevees ( med Cp över 200- nära 300 att få fatt i med ett, max två kast ) Oddish finns det med bra med över 200- behöver inte heller mer än ett kast för det mesta att fångas in ) Castlys finns också bra med har flera på 150+ cp som jag fångar in lätt på en liten promenad från där jag bor. Venonats kryllar det av, pidgeys med , bellsprout är vanliga med ofta med hög CP, pidgettos lite varstans varierande CP ( kollar innan jag kastar - låga CP så skiter jag i de ) ,rattatas överallt, men faktiskt vissa med bra CP ) kollar här också innan jag kastar ) ,Sällar mig till " hata Zubat- klubben " :wtf:, finns gott om caterpies här också......
Jag vill också bo nära en massa pokestops och där det ligger lurmoduler på så bara att använda incence och plocka de där trevliga ovanliga sakerna man inte har en chans på här på landsbygden...:arghh:
fortf på level 9 MEN har kunnat evolvera en till över 500 ( stolt ) :cool:

Jag är på lv 17 och ännu inget 10 km ägg :rage:
jag fick en på level 3:p men bara haft en så här långt - fick en hitmonchan på cp 109, kan det vara en som är svår att få alls? så bara att få den "hjälper " sas? sedan har jag läst ( efter jag satte min på kläckning givetvist :mad: ) att det är smart att vänta med 10 km äggen till man levlat upp- då man tydligen får bättre ju högre level man har...

Haha du behöver ju inte gå 10 km på en gång :p och, att gå 10 km borde ta typ mellan 1-2 timmar och det borde väl telefonen klara ;)
Nä jag vet men jag blir så otålig när jag satt på kläckning :angel:
Har svindåligt batteri så när skärmen måste vara tänd hela tiden så drar den ur direkt..skit irriterande!

Nä jag vet men jag blir så otålig när jag satt på kläckning :angel:
Har svindåligt batteri så när skärmen måste vara tänd hela tiden så drar den ur direkt..skit irriterande!
man kan dra ner på skärmstyrkan ;) så räcker batteriet mycket längre :) Och på iphone kan man aktivera skrämsparläge innan telefonen själv föreslår det ( vid 20%) sparar massa batteri :D

10kms äggen ger bättre ju högre level du är (ja de andra äggen också). Men när man når level 20 så har man nått max för hur bra saker du kan få även om man kan levla till 40. Så spara 10km ägg tills dess, det är även vid level 20 som det blir svårt att fånga alla Pokémons, även skitpokemonsen. :eek:

Vad i hellskotta ska man ha för powerbank?! Har precis varit ute, batteriet nästan helt dött och min sprillans nya powerbank laddar för sakta när spelet är igång :( Har en Samsung Galaxy S6 och vill gärna ha minst 10.000 mAh iaf. Kan någon rekommendera något?

Jag har iaf tagit över mitt första gym idag! Och kom hem med Ponyta, Tangela, Vulpix och Diglet :D

Besökte 31(!) pokestops på väg till jobbet för att fylla på bollar.

Kläckte 3ägg varav en 5km med en Ekans på 292 (ny för mig)

Måste man ha appen uppe på skärmen när man går för att det ska registreras? Har en iPhone 5S.

Det räcker inte med att den är i gång i bakgrunden? Alltså att trycka ner den men inte stänga av den helt. Jag vill ju helst lyssna på musik eller podcasts om jag ska gå långt, inte pokemons musik:arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 55 56 57
Svar
1 126
· Visningar
73 140
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
397
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 603
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka