Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som är på lite högre level...Tjänar man nåt egentligen på att ta alla låg-CP pigley, ratatas och wiggleys? Eller tar man med högre CP längre fram ändå? Tycker mig märka att många pokemon har högre CP nu.

Bor på landsbygden och har inte nära till pokestops för att få poke bollar.

De som är billiga att evolva tar jag alltid, t.ex. Pidgey, då är det nästan bättre om de har låg cp o är lättare att fånga. Dels får du xp när du fångar, sen om du har en massa att evolva kan du använda ett lucky egg o få dubbel xp. Zubat t.ex. som alltid dyker upp hos mig och som är dyr att evolva skippar jag om jag har ont om bollar.

Jag spelar hellre än bra och är inte alls insatt i hur allt funkar ännu.. dessa powerballs (är det speciella bollar eller de vanliga??) och hallon det skrivs om? Någon vänlig själ som vill förklara?
Har än så länge kommit till level 7, jag evolvat några sötnosar och lyckats kläcka mitt första 10kmägg (blev nåt som heter Exeggcute).. Har hemskt roligt men spelar sporadiskt då jag bor ute på vischan :o

Stockholm levererade bra! Ett helt gäng nya, kläckte 3 ägg men fick bara skit i dom, 2 carterpie och en weedle :turd: men gått 9.4 km av 10 km ägget :)

Jag hann inte riktigt med att pókemona i Sthlm idag, jag var ju tvungen att hinna hem till lilla voffsingen som jag är hundvakt för så jag fick koncentrera mig på Pride idag.

Eftersom lill-skruttan är totalt ointresserad av promenader O_o så lär det inte bli så mycket spelade under kommande vecka heller...

Är iaf på Level 19 nu å har en pókemon på 1200 så snart tänkte jag börja battle :p:rofl:

Jag blev barnfri oplanerat så jag hade inte batteri nog för att starta lucky egg och evolva massor, men har istället gått och samlat massor! Kläckte tre egg, en rattata :turd: en polywag och en picatchu :love: :bump: Tog en tetracool också. Nästa gång jag kan gå ut kvällstid blir det lucky egg och lure, tror jag har typ 15 st enkla att evolva för att gå upp i level. Är halvvägs till level 15 nu så det lär bli bra :up:

Gick upp till level 20 idag, och svär högt över alla pokemon som hoppar ur sina bollar hela tiden. Och så blev jag av med ett ägg. Det kläcktes aldrig (varken såg det eller hittar det i min journal), men försvann ur äggkläckaren och listan :(

Gick upp till level 20 idag, och svär högt över alla pokemon som hoppar ur sina bollar hela tiden. Och så blev jag av med ett ägg. Det kläcktes aldrig (varken såg det eller hittar det i min journal), men försvann ur äggkläckaren och listan :(
Äggen syns inte i loggen

Hade vi inte blivit dränkta i slutet av paraden hade jag lätt fått ihop de sista metrarna ;) men tack vare hinkvis med regn i så fick mobilen ligga i väskan i typ 20-30 minuter :cautious:
usch ja, det där regnvädret var inte att leka med!

Först kom brandförsvaret m sin "regndimma" men då var jag beredd å kunde erbjuda skydd till både mig å två andra personer som var åskådare (men svårt att hålla koll på kameran oxå ;) ) men sedan när himlen öppnade sig så var det bara å springa å söka skydd. tycker så synd om alla som var kvar å paraderade då, men paraden blev tyvärr sekundär då...

Har ni sett nya uppdateringen? Man kan byta kläder på sin avatar, och trestegstjottefräset är borta, man ser bara vilka som finns nearby :) Med mera såklart.

jag måste ha missat något - men vad var trestegstjottefräset? :confused:

Men låter bra att oavsett vad det var så är det bra att det är borta :D
Det där trackingsystemet som inte funkade med tassavtryck under Pokémon i nearby. Nu finns de bara där, inget som ska visa hur nära de är.

Hur bär man sig åt för att byta kläder?
Klicka på din avatar nere till vänster, sen ringen med tre streck i till höger och välj customize. Det är också där man hittar sin journal numera.

Jag spelar hellre än bra och är inte alls insatt i hur allt funkar ännu.. dessa powerballs (är det speciella bollar eller de vanliga??) och hallon det skrivs om? Någon vänlig själ som vill förklara?
Har än så länge kommit till level 7, jag evolvat några sötnosar och lyckats kläcka mitt första 10kmägg (blev nåt som heter Exeggcute).. Har hemskt roligt men spelar sporadiskt då jag bor ute på vischan :o
Den andra sortens bollar har du nog inte fått ännu, och jag är osäker på om du har hallon med på nivå sju. Gå in på "items" (ser ut som en ryggsäck) och se om du har några hallon eller great balls. Har du inte det så vänta några nivåer så dyker de upp så småningom :)

När man har dem och vill använda dem så är det när du klickat på en Pokémon och den kommit upp i "kameraläge". Innan du kastar bollen så finns det i nedre högra hörnet en logga som ser ut som en ryggsäck (items-knappen). Tycker du på den har du alternativet att ge Pokémonen ett hallon, vilket gör dem mer lättfångade, eller byta till great balls (istället för de vanliga röda bollarna) vilka gör att sannolikheten att de "bryter sig ur" bollen efter träff blir mindre.

Den andra sortens bollar har du nog inte fått ännu, och jag är osäker på om du har hallon med på nivå sju. Gå in på "items" (ser ut som en ryggsäck) och se om du har några hallon eller great balls. Har du inte det så vänta några nivåer så dyker de upp så småningom :)

När man har dem och vill använda dem så är det när du klickat på en Pokémon och den kommit upp i "kameraläge". Innan du kastar bollen så finns det i nedre högra hörnet en logga som ser ut som en ryggsäck (items-knappen). Tycker du på den har du alternativet att ge Pokémonen ett hallon, vilket gör dem mer lättfångade, eller byta till great balls (istället för de vanliga röda bollarna) vilka gör att sannolikheten att de "bryter sig ur" bollen efter träff blir mindre.
TACK

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 55 56 57
Svar
1 132
· Visningar
73 358
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
399
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 609
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka