Pokemon go

Bukefalos 30 år!

Det är ett dåligt utformat uppdrag på många sätt.

Du kom undan lindrigt. Tänk om man har evolverat veckan innan man får uppdraget. Det är snopet.

Länge evolverade jag inte en Pokémon om det krävdes 400 candies förrän jag hade 600 candies i fall det skulle dyka upp ett uppdrag som krävde 400 candies.

Tycker någon kan komma och kasta ut mig från gymmen :arghh: inget av gymmen ligger off heller.
1000002552.webp

Det är ett dåligt utformat uppdrag på många sätt.

Du kom undan lindrigt. Tänk om man har evolverat veckan innan man får uppdraget. Det är snopet.

Länge evolverade jag inte en Pokémon om det krävdes 400 candies förrän jag hade 600 candies i fall det skulle dyka upp ett uppdrag som krävde 400 candies.

Jag har Snom som buddy, sen en evighet tillbaka. Fått ihop 250 candy. Lär få fortsätta ha den som buddy i flera månader till.

Jag har spelat sen pogo lanserades 2016 men kommer ihåg jakten på candies för att kunna göra den första evolven från karp till gyra. Jag fångar fortfarande karpar när jag ser dem fast jag sannolikt inte behöver det.
IMG_0673.webp

Kom på att jag kanske kan skriva här :)

Om det är någon som spelar Pokemon sleep (man loggar/reggar sin sömn och får besök av olika pokemon vars sömn man kan studera, och genom att mata dem med kakor så kan man bli vän med dem (= fånga dem) eller Pokemon TCG pocket (Pokemonkort fast i mobilen, man får öppna två pack gratis om dagen, kan enkelt samla in poäng så man kan öppna fler, kan battla mot datorn eller andra spelare, byta eller ge bort kort etc) och vill bli vän så skriver jag mina koder här. Båda spelen är gratis!

Pokemon sleep: 7111-6985-4828

Pokemon TCG pocket: 7262-0971-2652-2461

Om någon mot förmodan undrar har jag typ speluppehåll just nu pga yttre omständigheter.
Kanske skickar nån gåva ibland men kommer antagligen inte gå med i veckouppdrag inom en okänd framtid.
Avser att återvända så småningom när hjärnan vill fokusera på pokemon igen.

Uppdraget att ta en snapshot på Meloetta, måste jag vänta till jag hittar vild? Funkar inte att klicka på den jag har sedan tidigare och ta ett foto på den, eller är det någon finess jag har missat?

Jag har fått uppdraget ”Earn 2 candies med Volcanion”. Jag tänkte att poffins borde vara toppen för halvera sträckan jag behöver gå, eftersom sträckan halveras. Men måste jag gå 10 km medans min första poffin är aktiv för att ha någon nytta av min poffin.

Uppdraget att ta en snapshot på Meloetta, måste jag vänta till jag hittar vild? Funkar inte att klicka på den jag har sedan tidigare och ta ett foto på den, eller är det någon finess jag har missat?
Vad säger ChatGTP? Jag tycker ChatGTP är väldigt bra på Pokémon Go frågor och det är ingen katastrof om den svamlar.

Jag har fått uppdraget ”Earn 2 candies med Volcanion”. Jag tänkte att poffins borde vara toppen för halvera sträckan jag behöver gå, eftersom sträckan halveras. Men måste jag gå 10 km medans min första poffin är aktiv för att ha någon nytta av min poffin.
Jag kanske tänker galet men om du bara vill använda en poffin är det väl bäst att använda den när du gått 19km? Då får du en candy direkt + har 9 av 10 km avklarade innan du får nästa candy.

Jag kanske tänker galet men om du bara vill använda en poffin är det väl bäst att använda den när du gått 19km? Då får du en candy direkt + har 9 av 10 km avklarade innan du får nästa candy.
Det är naturligtvis så man ska göra. (Det var jag som tänkte fel.) Jag går lätt fem kilometer på en Pokémon-promenad. Så om jag har 10 km eller mindre kvar till candy så ger jag min Buddy en poffin och så får jag min candy snabbare.

@grodan21 och @Soapbubble (tror jag det är?) ni får säga till om ni vill göra någon remote trade nu när vi har nått den vänskapsnivån. Vet inte alls hur det fungerar men det går väl att lista ut 😅Om det är någon Pokemon ni inte har eller vill ha fler av.

@Mumfie Det låter bra. Jag jobbar på min medalj Pilot, men annars har jag inga Pokémons jag vet att jag vill ha/behöver. Så om du har någon Pokémon som är fångad långt ifrån Sverige eller ifrån ett utländskt ägg.

Jag sparar dubbletter av shiny pokemons, dubbletter av legender samt Pokémon som ger många mil till Pilot-medaljen. Jag ska se om jag kan lägga dem i rätt mapp så de blir möjliga för Remote trades.

Bifogade filer

• IMG_2164.webp
    IMG_2164.webp
    15,7 KB · Visningar: 15
@Mumfie Det låter bra. Jag jobbar på min medalj Pilot, men annars har jag inga Pokémons jag vet att jag vill ha/behöver. Så om du har någon Pokémon som är fångad långt ifrån Sverige eller ifrån ett utländskt ägg.

Jag sparar dubbletter av shiny pokemons, dubbletter av legender samt Pokémon som ger många mil till Pilot-medaljen. Jag ska se om jag kan lägga dem i rätt mapp så de blir möjliga för Remote trades.
Jag har lagt dessa två (tillsammans med lite random shiny och Legendary Pokemons) i min remote trade mapp. De är fångade i USA (Virginia) båda två, så det är ju en bit bort iallafall!

Screenshot_2026-03-13-20-39-01-320_com.nianticlabs.pokemongo-edit.webp

Jag har lagt dessa två (tillsammans med lite random shiny och Legendary Pokemons) i min remote trade mapp. De är fångade i USA (Virginia) båda två, så det är ju en bit bort iallafall!

Visa bifogad fil 182505
Konstigt, de dök inte upp när jag sökte med distance som mest avlägsna. Så det blev fin fransk Pokémon som fick flytta in i min pokebag och jag fick mer än 2000 km till på min pilot medalj.

Tack för bytet!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka