Pokemon go

Bukefalos 30 år!

Jag drog precis ner appen igen. Det är rörigt och vi får väl se om jag spelar nånting framöver men min kod är 614062432184 om nån vill lägga till mig :)

Jag gick från level 43 till 68, sjukt nöjd över att jag inte behövde göra de jävla Battles, för att levela upp. Jag hatar verkligen battles.....
För den nyfikne är det "Defeat 100 Team GO Rocket Grunts" för lvl 76. Där är det även "Catch 200 Pokémon in a single day". Jag ser inte fram emot lvl 76...

meh.
Började fundera på varför det tog så lång tid att kläcka mina ägg.Visade sig attäventyrssynk plötsligt stångt av sig själv. Kul när man just gick 3 km.
Undrar hur och när det skett..

meh.
Började fundera på varför det tog så lång tid att kläcka mina ägg.Visade sig attäventyrssynk plötsligt stångt av sig själv. Kul när man just gick 3 km.
Undrar hur och när det skett..
Min har stängt av sig ibland vid uppdateringar. Vilket påminner mig om att jag inte kollat att den fortfarande är igång efter senaste...

Vad är det som gör att vissa man möter i battle verkar kunna skicka iväg en attack var och varannan sekund.
Och hur gör jag för att kunna göra det.

Vad är det som gör att vissa man möter i battle verkar kunna skicka iväg en attack var och varannan sekund.

Antar att det har att göra med att vissa pokemons snabbare får attack. Tex mewtwo är bra att börja med, för att få motståndaren att snabbt förbruka sina skölder.

Antar att det har att göra med att vissa pokemons snabbare får attack. Tex mewtwo är bra att börja med, för att få motståndaren att snabbt förbruka sina skölder.
Precis, och man kan ju också ladda attacker så den räcker till två gånger direkt genom att vänta längre med att skjuta av den.

Jag har bett ChatGPT sätta ihop bra lag för de olika battle klasserna.

Något jag lärde mig då är att i de lägre battle klasserna som har max CP ska man satsa på Pokémon som är maxade i Defence och HP. Sen är det viktigt vilka attacker Pokémon i battle har.

Pokestop som jag nådde ifrån mitt hus har blivit ett gym. Jag är inte ledsen alls utan har nominerat pokestop som en tok för att få ett gym.

Men nu har jag börjat fundera hur ofta man ”får” slå ut andra ur ”mitt” gym. Har ni några ”regler”?

Just nu slår jag inte ut någon som har suttit mindre än 8 timmar och helst ska de också suttit över natten.

Pokestop som jag nådde ifrån mitt hus har blivit ett gym. Jag är inte ledsen alls utan har nominerat pokestop som en tok för att få ett gym.

Men nu har jag börjat fundera hur ofta man ”får” slå ut andra ur ”mitt” gym. Har ni några ”regler”?

Just nu slår jag inte ut någon som har suttit mindre än 8 timmar och helst ska de också suttit över natten.
Regler? Hur ser du hur länge de varit där? Och man ser väl inte heller vem som slår ut en?
(Kanske bara jag som har koll koll)
Här åker man ut hej vilt tycker jag 😅

Trycker man på en Pokémon i ett gym står det längst upp på skärmen vilken typ/vad den heter och hur länge den har varit i gymmet.

Här i villaförorten kan pokemons stanna både en och två dygn i ett gym.

I gym som jag bara passerar slår jag ut andras pokemons när det passar mig, men i gymmet som jag kan alltid kan nå tycker jag att jag borde visa ”hänsyn”. Frågan är bara hur mycket hänsyn behöver jag visa? Så hur mycket hänsyn visar ni?

Testa och se hur mycket hänsyn du får om du ställer din Pokémon där kanske? Och utgå från det 😊

Jag har för övrigt en Pokémon jag lämnade i en annan stad som stått i snart 50 dagar :rofl:

Excellent throw, hur maximerar jag mina möjligheter att lyckas med det?

Great och nice går jag hyffsat regelbundet.
Helt ovetenskapligt, men jag har upptäckt att jag blir mer pricksäker på excellent om jag håller som man gör för fast catch även fast jag vill fånga "som vanligt". Men det kan vara så enkelt att jag då håller min mobil i ett stadigare/bättre grepp 😅

Jag har stött på ett problem. Jag har gjort en Floette till buddy för att samla ihop 20 hjärtan så jag kan evolva den. Men hur fasen går det här ihop?

Screenshot_20251207_210756_Pokmon GO.webp

Jag har 7 hjärtan men det står bara 1 vid evolvegrejen nedtill? Vad har jag missat?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka