• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare Borttaget konto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 128
  • Visningar Visningar 11 949
Vilken roligt tråd!! hoppas det är ok om jag hoppar in fast jag inte hör till ungdom =)

Dansade en del pole för några år sedan när jag bodde i USA, kom aldrig så långt att jag blev särskilt duktig (grundläggande spinns och lite tricks upp och ned) men har länge tänkt att jag vill börja igen. (nu när vi har stort vardagsrum funderar jag på att skaffa en egen pole att ha hemma :) )Kan inte komma på något annat än ridningen och pole som motiverar mig till att träna :P @Foinix Vad tränar du utan en pole?

@Leoni Åh Alethea Austin! Den videon hade jag inte sett! Hon står alltid upp för sexy flexy pole.

I kategorin klassisk sensuell pole med klackar, gammalt hederligt floorwork osv har jag svårt att välja men förutom Alethea Austin finns exempelvis Leigh Ann:

En för mig okänd person, men hennes spin vid 1:23 är perfekt och snurren vid 4:43 är en av mina favoritmoves ever:

Gillar också Olga Kodas mer upptempo framträdande här (generellt gör hon lite väl mycket hair flips för min smak men det funkar här ändå, gillar energin och flytet i rörelserna) :

Vilken roligt tråd!! hoppas det är ok om jag hoppar in fast jag inte hör till ungdom =)

Dansade en del pole för några år sedan när jag bodde i USA, kom aldrig så långt att jag blev särskilt duktig (grundläggande spinns och lite tricks upp och ned) men har länge tänkt att jag vill börja igen. (nu när vi har stort vardagsrum funderar jag på att skaffa en egen pole att ha hemma :) )Kan inte komma på något annat än ridningen och pole som motiverar mig till att träna :P @Foinix Vad tränar du utan en pole?
Det är ok, du har min tillåtelse, VIP. :D

Jag brukar köra styrketräning med min kroppsvikt, typ armhävningar, olika varianter av plankan, lite squats för att få upp pulsen och låta de stora musklerna och hjärtat arbeta, och så stretching på det. När jag väl lyckas motivera mig utan hjälp av vare sig pole eller häst - jag håller med om att det är svårt! Tvingar mig själv med jämna mellanrum.

Just det, och lite yoga!

Senast ändrad av en moderator:
Vilka duktiga tjejer ni postat videor på i tråden!
Känns aningen udda att sitta här och äta ahlgrens och kolla video efter video på tjejer som krälar runt på golvet/stången dock :rofl:

Blev jäkla inspirerad att stretcha mer nu. Vill öka mitt rörelseomfång!

Även jag har passerat åldersgränsen för ungdom :angel:
Passerat åldersgränsen för ungdom?! :eek: Jag är rädd att jag måste be en moderator eskortera dig ut härifrån och till senior där du hör hemma.

Allvarligt talat, om några månader kommer jag också ha passerat gränsen för ungdom men jag planerar inte att lämna den här delen av buke än på ett tag. :angel:

Vilka duktiga tjejer ni postat videor på i tråden!
Känns aningen udda att sitta här och äta ahlgrens och kolla video efter video på tjejer som krälar runt på golvet/stången dock :rofl:

Blev jäkla inspirerad att stretcha mer nu. Vill öka mitt rörelseomfång!
Udda? Nu förstår jag inte? :confused: Vem vill inte äta ahlgrens och kolla videor på tjejer som krälar runt på golvet och stången? Jag vill det, men jag har inte ahlgrens för tillfället.

Eller hur, känner mig plötsligt stel som ett kylskåp.

Passerat åldersgränsen för ungdom?! :eek: Jag är rädd att jag måste be en moderator eskortera dig ut härifrån och till senior där du hör hemma.

Allvarligt talat, om några månader kommer jag också ha passerat gränsen för ungdom men jag planerar inte att lämna den här delen av buke än på ett tag. :angel:
Äsch, det känns så ungt och friskt här på ungdom. Jag känner mig som ny igen!

Udda? Nu förstår jag inte? :confused: Vem vill inte äta ahlgrens och kolla videor på tjejer som krälar runt på golvet och stången? Jag vill det, men jag har inte ahlgrens för tillfället.

Eller hur, känner mig plötsligt stel som ett kylskåp.
Men eller hur? Finns hur många som helst: Jag, du och en hel hög med killar :D

Kylskåp var ganska milt sagt. Tycker att dom böjer ut sina dörrar rätt bra... ;)

@em76 Jag ska genast testa choklad istället! Det kanske förhöjer upplevelsen?

Pole med fokus på uppvisning av atletiska tricks, men fortfarande med ett element av dans, ofta har dansarna med den här stilen en bakgrund i gymnastik, typexempel Nataliia Tatarintseva:

Det känns som att jag borde nämna Oona Kivelä här med, för att hon också kommer från en gymnastikbakgrund och är superb, men jag tycker nog inte Kiveläs nummer brukar skrika sport riktigt på samma sätt som exempelvis Tatarintsevas. Men jag slänger in en video på henne också:

Tycker man om teman och specialeffekter så finns det mycket sånt inom pole också.

Gillar exempelvis det här flygplanstemat med Kristy Sellars, cheeky!

Och när vi ändå är i Australien så slänger jag in det här också, av Jedda J Jordan, attityd och energi!

Jag har sett den här flera gånger nu, dör alltid vid 4:45 om inte innan. Men jag har troligtvis dålig humor för de jag visat den för (de dansar inte pole dance iofs) tyckte inte alls den var så rolig?! Kategori komisk pole, Carlie Hunter.

Men wäh, när jag såg att det hade trillat in inlägg i tråden under natten såg jag fram emot att läsa om andras träning och erfarenheter, inte 10 stycken youtube-klipp. :cautious:

Jag ska i alla fall träna i kväll, är inte alls lika nervös den här gången men jag har lite nackspärr och funderar på om jag ska ta en åksjuketablett innan. Kan det hjälpa, tro? Senast blev jag så himla yr och lite illamående av alla snurrar, särskilt när vi gjorde snurr + piruett. :wtf: Dessutom fick jag ögonmigrän när jag kom hem – något jag aldrig någonsin har haft tidigare. Läskigt! :o

Men wäh, när jag såg att det hade trillat in inlägg i tråden under natten såg jag fram emot att läsa om andras träning och erfarenheter, inte 10 stycken youtube-klipp. :cautious:

Jag ska i alla fall träna i kväll, är inte alls lika nervös den här gången men jag har lite nackspärr och funderar på om jag ska ta en åksjuketablett innan. Kan det hjälpa, tro? Senast blev jag så himla yr och lite illamående av alla snurrar, särskilt när vi gjorde snurr + piruett. :wtf: Dessutom fick jag ögonmigrän när jag kom hem – något jag aldrig någonsin har haft tidigare. Läskigt! :o
Testa åksjuketablett om du känner att du vill det, det borde fungera. Annars tycker jag att man blir mer immun mot illamående ju mer man håller på, men om du bara ska gå denna kursen så är det ju betydligt mer värt att bli av med illamåendet på konstgjord väg direkt :)

Testa åksjuketablett om du känner att du vill det, det borde fungera. Annars tycker jag att man blir mer immun mot illamående ju mer man håller på, men om du bara ska gå denna kursen så är det ju betydligt mer värt att bli av med illamåendet på konstgjord väg direkt :)

Jag kör eventuellt på en medelväg och trycker i mig lite ingefära innan.
När det gäller åksjuka är jag ganska hopplös. Jag kan inte gunga på en vanlig gunga utan att bli påverkad... :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka