Ponny, okänd härstamning

Sv: Ponny, okänd härstamning

Varför köper du inte ett föl istället för att avla? Jag ser ingen anledning till att gissa sig fram till en lämplig hingst. Du vet ju ingenting om ditt sto eftersom att hon inte har någon stamtavla. Hon kanske lämnar jättestort, det vet du inte. Jag tycker att du ska köpa en fölunge istället. Det finns ju så många och dessutom kan du hitta trevliga fölungar rysligt billigt just nu. Det kostar ju att avla också. Hingstens avgifter, ultraljudsundersökningar, extra foder till stoet och eventuella veterinärbesök.
 
Sv: Ponny, okänd härstamning

De som vill se en bild på mitt sto kan gå in på Tjänst, arb. & Hjälp därefter efterlysningar. Bilden i annonsen "Shantie" är på mitt sto.
Jag tar tacksammt emot komentarer om hennes extriör, fast bilden är mycket dålig. Och hon har bantat ett par kilon nu :P
 

Liknande trådar

Avel Hej! Har en maxad b-ponny som jag funderar på att betäcka nästa år och skulle vilja att avkomman blir stor C eller allra helst D-ponny...
Svar
18
· Visningar
2 477
Senast: pews1972
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till våren. Hon står som okänd härstamning i passet, och detsamma gäller den tilltänkta hingsten...
Svar
8
· Visningar
1 166
Senast: Görel
·
Avel Hej! Nästa år vill jag betäcka min övervuxna ridponny. Tyvärr är hon okänd, imp från danmark. Jag funderar antingen på en...
Svar
12
· Visningar
2 018
Senast: hetluft
·
Avel Funderar på att köpa en ponny som pga att ägaren inte registrarde hästpasset i tid (av lathet)på och därför inte kan använda rätt sto...
Svar
5
· Visningar
1 614
Senast: Karro333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp