Ponny till häst

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Punkity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 199
P

Punkity

Jag ska snart köpa min gamla tävlingsponny och vill fortsätta tävla honom bland stora hästar. Han är olicensierad och kommer troligtvis förbli. Är det bara att köra på bland de stora hästarna eftersom han inte kommer tävlas som ponny något mer? Eller vill distriktet ha in nåt?

Sv: Ponny till häst

Det går bra att stara ponnyn bland hästar i hoppning och dressyr, inte fälttävlan.
Lokalt utan hästlicens och reg med hästlicens.
Vid stadigvarande ryttar/ägarbyte får ponnyn tävla bland ponny igen.

KL*

Kan stjäla lite av tråden genom att fråga en sak!
När man ska tävla ponny som stor häst, så löser man lösa in en ny licens, en hästlicens? Hur gör man detta?
Kan man frysa ponnylicensen, och hur gör man det i sådana fall?

Om du ska rida klasser som kräver hästlicens så måste du lösa en sådan.
Ponnylicensen försvinner inte utan vid försäljning eller stadigvarande ryttarbyte så får ponnyn tävla som ponny med ponny igen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 468
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 188
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 020
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur