Ponnyakuten

Sv: Ponnyakuten

Varför skulle cykelhjälmen vara överdriven? Det är lag på att använda cykelhjälm när man cyklar om man är under 15 vilket jag tror att alla är i denna serie.
 
Sv: Ponnyakuten

Nu läste du nog inte mitt inägg ordentligt eller så var jag otydligt. Det som det är lag på är att bära hjälm när man åker cykel, inte sorten. Barnen har med sig en hjälm som är bättre än en cykelhjälm. Alltså tycker jag att det är lite onödigt med cykelhjälmen, när man lika gärna kan cykla i ridhjälmen. Mest en reflektion. Jag tycker ju egentligen att det är ett MYCKET större problem att barnen hanterar hästarna utan hjälm OCH att gästtränarna t o m rider utan hjälm, som flera gjorde förra året, bl a Jan Brink.
 
Sv: Ponnyakuten

Precis!

Dessutom kan man ju räkna med att TV vinklar! De bestämmer ju i alla sådana där realityserier vilken personlighet som ska framhävas på alla deltagare! Så är det säkerligen i Ponnyakuten också!
 
Sv: Ponnyakuten

Då förstår jag vad du menar! Det är ju ett jättebra alternativ. Eller att bara lägga hjälmen på pakethållaren kan väl inte vara så svårt.
 
Sv: Ponnyakuten

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar: "Lägga hjälmen på pakethållaren". :confused: Vitsen är ju att den ska sitta på huvudet. Helst hela tiden.
 
Sv: Ponnyakuten

Jag menade att det inte är så svårt att få med sig ridhjälmen på cykeln om man hellre vill ha cykeljälm när man cyklar.
 
Sv: Ponnyakuten

Nu läste du nog inte mitt inägg ordentligt eller så var jag otydligt. Det som det är lag på är att bära hjälm när man åker cykel, inte sorten. Barnen har med sig en hjälm som är bättre än en cykelhjälm. Alltså tycker jag att det är lite onödigt med cykelhjälmen, när man lika gärna kan cykla i ridhjälmen. Mest en reflektion. Jag tycker ju egentligen att det är ett MYCKET större problem att barnen hanterar hästarna utan hjälm OCH att gästtränarna t o m rider utan hjälm, som flera gjorde förra året, bl a Jan Brink.

Just att gästtränarna rider utan hjälm är väldigt allvarligt tkr jag! De ä ju faktiskt där för att vara bra och tydliga förebilder till ungarna också kan de inte ha hjälm på dig?! :mad: Och är man ju som westernryttare "för cool" för hjälm (:confused:) så finns det godkända "hatthjälmar" att använda :angel: Det är ngt som stör mig mest

/Jenny
 
Sv: Ponnyakuten

Precis så här tycker ju jag också. Helt otrologt att man kan undervisa till häst och inte ha hjälm på sig. Oavsett ålder på eleverna egentligen. Men framför allt när det gäller barn. I det här fallet borde produktionsbolaget ställa det kravet.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 148
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 642
Senast: Ninnurur
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 115
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 418
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp