Ponnysadlar Liknande Prestige??

lille skutt

Trådstartare
Ja, är det någon som kan ge tipps på sadlar som är som Prestige?
Har varit iväg med ponnyn på sadelprovning och Prestige mod. ponny passade kanon i storl 37 15tum har jag för mig att sätet var kan ha varit 15.5
Även Dominus låg bra på honom men där satt tösen inte lika bra.
Men det känns som om det är i mesta laget att lägga nästan 10000:-på en sadel nu då hon än så länge åker häst mest. Vill ju ändå ha en sadel som ligger bra på honom.
Har funderat på om jacsons Celine kan passa då även den finns i smått.
Hur illa är det om sadlen blir ngt. lång? Enl. henne var 15.5 max och det bergänsar ju ant. sadlar bet.:( tror ni att en 16tums kan skada honom, tösen väger ju dock knappa 20kg. Sadlen får ju inte heller bli för stor för henne och ifs. så är nog 16tum gränsfall ..åhh dessa sadlar.

Sv: Ponnysadlar Liknande Prestige??

men om du har varit hos en sadelprovare varför inte fråga där och prova billigare märken?

köpa en beg prestige?
De kan du ha ett par år o sen få igen samma summa.

Frågade klart hos utprovaren, men som sagt då hon sa max 15.5 så begränsas ju sadlarna en hel del och då finns inte många märken att tillgå. Sedan ville hon ju klart få sålt.
Anl. att jag frågar om Jacson nu är att jag såg idag att den finns i så små storl.!
Har även en Henri de rivel hemma för prov som sadelprovaren sa funkar så länge hon inte kräver en del av ponnyn . Den ligger alltså inte optimalt på honom men helt ok.

Har letat som en tok efter en beg. Prestige ponny men det finns ju inga:cry: Därför undrade jag om det kan göra skada med 1/2 tum större då det finns många 16tums Prestige!:)

En 16" Prestige är ju mer som en 16.5" så det blir mkt större.

TS: En sadel som verkligen passar hästen är en mkt god investering.

Ja, då blir det klart för långt..ponnyn är ju inte mer än 4år i år så jag lär ju ändå få byta troligen iaf. så då känns det mkt. att lägga
10000:- på en ny sadel.
Har hittat en på ebay men tror inte att det är exakt samma som vi provade.

På en växande häst är det nästan ännu viktigare med en passande sadel. MEN förstår att du inte vill lägga så mkt pengar.

prestige finns inte i halvstl så det var isf en 15 ni provade...

andrahandsvärdet på prestiges billiga sadlar är bra, men jag vet inte hur marknaden är för en sån liten sadeln..

jacson blir nog för raka.

men det borde ju funka med en 16", ta hem o pröva, hellre att den är lite för stor än för liten. Speciellt om hon mest åker omkring nu i början till hon växt till sig lite :)

Fast nu när jag sökte lite hittade jag en 15" direkt stl 36 men det är enkelt att värma om.

Var det en modell ponny?
Jag har hittat 1 green star 15tum med 36bom och en annan lika dan men 16tum och 35 i bommen.
Men när jag kollade på Prestiges sida så görs inte green staren i 15tum utan den började på 16tum iaf. enl . deras hemsida.:confused:
Hur många strol. kan man värma om den i kan man hoppa från tex.33 ända upp till 37:an?

jag har sett sadlar som är ändrade mer än tre. så det går. om det är bra eller ej vågar jag inte svara på.

Ja det är ju så.
Typiskt bara att han klart måste ha det bästa på en gång!:p
Men självklart så ska han ju ha en passande sadel!
Henryn låg bra men som sagt inte optimalt därav velar jag om den.
Vet ej hur gammal den är men den har mocka på vulstrena och det har inte den nya modellen. Priset är 2500:-
Det som dock inte känns helt ok med den är att det är nätt och jämnt att man får in 3fingrar genom hela kanalen.
Så jag tycker kanske att en beg. 16tum prestige gör mindre "skada" än denna isf.!:)

Ska man våga chansa på en 16tums tror ni?
Som sagt har ju sett en 16 i bom 35 och en enl. annons 15 36
Ponnyn ser ut så här
pllarna7jan-08012.jpg

DSC00105.jpg

men bommen är ju enkel att värma hem, annars alternativ att ta hem en 16 o testa.

Tror att den jag har hittat på ebay är en hippos, stod det på stroppskyddet iaf.
Ngn. som har erfarenhet av att köpa utomlands kan inte Tyska så vet inte om jag våga:crazy:

Ja, det verkar bet. lättare att hitta en som man får värma om än en i hans storl.!

Liknande trådar

Utrustning Jag har precis varit på sadelprovning med mitt sto. Hon fick omdömet kort rygg, relativt hög manke, kraftigt bogparti, hög bak (dock ej...
Svar
2
· Visningar
4 143
Senast: Morran
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 728
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka