Positiv feedback på ridfilmer

Sv: Positiv feedback på ridfilmer

Instämmer i att det ser otroligt roligt ut! Jag hade velat vara lika stadig som du i hoppningen, är mer som bambi :p.
 
Sv: Positiv feedback på ridfilmer

Paddocken är underbar! Det är dessutom en paddock till bredvid, så man kan bygga en bana så man rider ut på den med ;) de äldre mer erfarna hästarna hoppade en bana på 14 hinder :D fantastisk roligt! Och det bar Linda Algotsson som var och höll i träningen ;)
(Jag red innan, var inte med och red för Linda)

Det var antagligen annu roligare än det ser ut :p hehe
Jag ler bara jag tänker på det passet, åh jag älskar hästen!!
Tjatar hål i huvudet på min sambo om den hästen, haha
 
Då försöker vi väcka lite liv i tråden igen, här kommer mitt senaste tillbud inget flashigt och säkert helt åt skogen också, provridit en häst:


Vad har ni för positiv feedback angående den här pållen och kanske även hur jag rider också? Första gången jag rider på pållan.
 
kan inte se filmen,

ordnade lite med en film på foderhästen och medryttaren idag.

hästen är 22år och går mest som sällskap = ingen styrka därav de fina avbrytningarna från galoppen :p.

jag är hösäcken som sitter i mitten och läser upp vägarna..
 
kan inte se filmen,

ordnade lite med en film på foderhästen och medryttaren idag.

hästen är 22år och går mest som sällskap = ingen styrka därav de fina avbrytningarna från galoppen :p.

jag är hösäcken som sitter i mitten och läser upp vägarna..
Jag tycker det ser riktigt bra ut, men tanke på bådas ålder. Gissar att medryttaren inte är så gammal och jag tycker det är grymt att kunna rida så bra i den åldern. Hästen går ju riktigt fint emellanåt också. :)
 
@RedHyuuga ryttaren är 12, ridit på ridskola i 2 år och lite då och då här innan. är otroligt avundsjuk på henne :p. hade jag ridit så bra i den åldern så hade man ju varit på en helt annan nivå i ridningen nu :p.
 
@RedHyuuga ryttaren är 12, ridit på ridskola i 2 år och lite då och då här innan. är otroligt avundsjuk på henne :p. hade jag ridit så bra i den åldern så hade man ju varit på en helt annan nivå i ridningen nu :p.
Jomen precis, önskar jag också hade ridit så bra i den åldern. Började rida när jag var 11 ju å red långt i från så snyggt. :P
 
@RedHyuuga ryttaren är 12, ridit på ridskola i 2 år och lite då och då här innan. är otroligt avundsjuk på henne :p. hade jag ridit så bra i den åldern så hade man ju varit på en helt annan nivå i ridningen nu :p.

oj! Vad lite hon ridit och vad duktig hon är! Flyger dock som en vante i avbrotten från galoppen :D Men väldigt fin sits och bra inverkan i lättridningen jämfört vad man brukar se på ridskolan även från de som ridit mkt längre! Stilla och fin hand med, upprät (AVUNDSJUK;)) och bra vinkel i armbågarna....mkt fint om henne som ridit så kort!
 
Tycker det verkar vara en riktigt trevlig häst med bra grungångarter. Finns nog en hel del trav att rida fram där.

Galoppen verkar mjuk och rund.

Men framför allt verkar hästen snäll och en utmärkt häst att utveckla sin ridning på.

Tycker du red bra för att vara första gången. Tror att om du rider några gånger på den hästen för en bra tränare så kommer du utvecklas snabbt.
 
H'r har ni något att kolla på och ge positiv feedback på om någon vill? :)


Vårt huvudproblem är alltid spårning och korrekt böjning... :o
Trevlig häst som rör sig bra. Ännu inte riktigt stabil i formen men jag upplever att det är på väg åt rätt håll.
Du verkar ha en stabil grundsits.

Kunde dock önska en viss mer kvickhet i traven. Inte snabbare men lite mer kraft i steget utan att det blir springit eller stressat.

Tror dock att du kanske skulle behöva rida lätt för att få den där riktiga wow-traven. I alla fall just nu.
Misstänker också att han skulle kunna bli lite mer stabilare i formen vid lättridning. Det kräver ju mer av hästen när man sitter ner.

Tänk nu på att allt detta bara är baserat på några sekunders videofilm och kan vara totalfel :p
 
@fridaxi är svårt att inte flyga som en vante i hennes grispass/slängtrav avbrott :rofl:

@RedHyuuga glömde kommentera prov hästen :), ser väldigt trevligt och stabilt ut. Ingen wow häst men ni ser ut att passa ihop, ser enkelt ut när du rider och hästen följer fint ^_^. Den kan du nog utvecklas mycket med genom åren :).
 
Finns ngt positivt att säga om den här filmen? ☺️ Har precis börjat rida honom och själv har han varit igång ngn månad efter att inte ridits på 1 år så vi är ringrostiga båda två
 
Tycker det verkar vara en riktigt trevlig häst med bra grungångarter. Finns nog en hel del trav att rida fram där.

Galoppen verkar mjuk och rund.

Men framför allt verkar hästen snäll och en utmärkt häst att utveckla sin ridning på.

Tycker du red bra för att vara första gången. Tror att om du rider några gånger på den hästen för en bra tränare så kommer du utvecklas snabbt.
Tack, det är lite så jag känner. Hennes trav kändes sjukt snabb fast det ser inte ut att gå så snabbt och galoppen är helt fantastiskt. Jag vet att jag hamnade mycket i stolsits i den sadeln, men det var nog mest för att jag ville ha lite kortare läder. Ny häst, vill inte ha långa läder och inget stöd ifall hon skulle få för sig å busa lite (vilket hon inte gjorde tack och lov). Var bra att någon kunde filma så jag ser hur jag själv rider, tycker jag behöver sträcka lite på mig också och inte sitta så framåtlutad. Men jag håller med dig med en bra tränare så ska det nog gå och få ordning på alltihopa. :)

@Buck Nä, hon är nog inte så mycket wow just nu, men jag tror nog att hon kan bli riktigt bra för mig som första häst. Nu ska jag strax iväg till banken och se vad dom säger, sen blir det till att jaga veterinär om allt går vägen. :P
 
Finns ngt positivt att säga om den här filmen? ☺️ Har precis börjat rida honom och själv har han varit igång ngn månad efter att inte ridits på 1 år så vi är ringrostiga båda två
Det ser lite stelt ut, är du eller hästen stel? Sträck på dig, upp med bröstbenet (jag har samma problem, säckar gärna med bröstbenet också, hihi). Annars tyckte jag det såg riktigt trevligt ut, speciellt om man tänker på att du skrev att du precis börjat rida honom och han inte varit igång, så jag tror det kommer bli riktigt spännande längre fram när ni båda börjat komma igång ordentligt. Vill gärna se en film sen då. ;)
 
Det ser lite stelt ut, är du eller hästen stel? Sträck på dig, upp med bröstbenet (jag har samma problem, säckar gärna med bröstbenet också, hihi). Annars tyckte jag det såg riktigt trevligt ut, speciellt om man tänker på att du skrev att du precis börjat rida honom och han inte varit igång, så jag tror det kommer bli riktigt spännande längre fram när ni båda börjat komma igång ordentligt. Vill gärna se en film sen då. ;)
Vi är båda stela haha! Tack!:)
Tror också det kan bli riktigt bra längre fram!
 
Vi är båda stela haha! Tack!:)
Tror också det kan bli riktigt bra längre fram!
Aha, det förklarar en del då. Misstänkte att det fanns en förklaring bakom. Alltid kul när man vet att det kan bli riktigt bra i slutänden, trots starten, hihi. :)
Så spännande, blir nästan lite avis, men jag kanske också kommer få möjlighet att bättra på min ridning snart. :D
 
Trevlig häst som rör sig bra. Ännu inte riktigt stabil i formen men jag upplever att det är på väg åt rätt håll.
Du verkar ha en stabil grundsits.

Kunde dock önska en viss mer kvickhet i traven. Inte snabbare men lite mer kraft i steget utan att det blir springit eller stressat.

Tror dock att du kanske skulle behöva rida lätt för att få den där riktiga wow-traven. I alla fall just nu.
Misstänker också att han skulle kunna bli lite mer stabilare i formen vid lättridning. Det kräver ju mer av hästen när man sitter ner.

Tänk nu på att allt detta bara är baserat på några sekunders videofilm och kan vara totalfel :p
JAg förstår hur du menar med traven, och håller nog med bra där :) vi ska hitta lite styrka till så kanske det sitter sen :). SKa se om jag kan få till en film med lättridning i traven!
Och formen blir oftast lite stabilare vid lättridning om jag minns rätt.... däremot har vi en tendens att rulla iväg lite i tempot då :angel: måste lära mig att alltid rida lätt långsamt....:D

tack för kommentaren :D
 
Tack, det är lite så jag känner. Hennes trav kändes sjukt snabb fast det ser inte ut att gå så snabbt och galoppen är helt fantastiskt. Jag vet att jag hamnade mycket i stolsits i den sadeln, men det var nog mest för att jag ville ha lite kortare läder. Ny häst, vill inte ha långa läder och inget stöd ifall hon skulle få för sig å busa lite (vilket hon inte gjorde tack och lov). Var bra att någon kunde filma så jag ser hur jag själv rider, tycker jag behöver sträcka lite på mig också och inte sitta så framåtlutad. Men jag håller med dig med en bra tränare så ska det nog gå och få ordning på alltihopa. :)

@Buck Nä, hon är nog inte så mycket wow just nu, men jag tror nog att hon kan bli riktigt bra för mig som första häst. Nu ska jag strax iväg till banken och se vad dom säger, sen blir det till att jaga veterinär om allt går vägen. :P
Är du intresserad av att köpa hästen? Tror i så fall att det är en perfekt häst till dig.

Tycker inte att det var något direkt farligt med stolsitsen. Den längden på stigläder skall du nog ha.

Någon skrev att hästen inte har några wow-gångarter och det håller jag med om att den inte hade på det sättet du rider nu men den har gångarter att plocka fram. Inte på OS-nivå kanske men strax där inunder eller så :D

Seriöst så tror jag att det finns en hel del att plocka fram där. Det som tex saknades i traven var lite tryck i bakbenen men det är inget som du skall kludda med nu.

Experten har talat :angel::D
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 548
Senast: Enya
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
406
Senast: Sirap
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 062
Senast: nullo-modo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 887
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp