Positiva tråden del 2

Har hämtat medicin från apoteket. Hade en som räckte till torsdag men nu har jag för 40 dagar till. Alltid stressigt när inte läkarna vill förnya förrän samma vecka men det löste sig igen.
Gått en promenad också, till apoteket, två flugor i en smäll. :up:
 
Är allmänt positivt inställd till veckan. Den bästa arbetsveckan (förutom den lediga då). Behöver inte träffa de två kollegorna jag inte gillar vilket betyder att jag behöver städa mindre och kan sitta i fikarummet i början på skiftet. Får ordentligt med sömn och ser solljus innan jobbet börjar. Har även nedräkning till nästa vecka då jag är ledig. Så skönt!
 
Tappade tålamodet med paddans wi-fi-problem och fick en snilleblixt. Har ju surf på telefonabonnemanget varav 2 GB månadssurf. Brukar aldrig gå åt så har mer än 25 GB sparat.
Januaris surf förfaller den sista så kan lika väl använda den nu.
Har alltså parkopplat (internetdelat kke det heter?) paddan med telefonen så nu har jag internet utan ständiga avbrott. :up:
 
Senast ändrad:
Har varit i en rejäl vintertrötthet i några veckor, men tror den börjar släppa nu. Kunde gå tidigt från jobbet i fredags och fick en härlig ridtur i solen som säkert hjälpte till.
I helgen har jag orkat mer än det absolut viktigaste, vilket jag inte orkat senaste helgerna. Plockade ner julgardiner och städade igår och har tränat hund och bakat idag.
 
De senaste två veckorna har jag insett att jag har börjat att andas igen, slappna av och få tillbaka glädjen. Mitt liv har varit en berg och dalbana de senaste 2åren med stor sorg. Men nu, efter stallbytet i början på december, känner jag glädje. Hästarna är mitt andrum och jag älskar att gå i stallet och pyssla kring hästarna. Jag har också ridit mer den senaste tiden när det funnits möjlighet till det. Idag gick jag och myste i hagen med mina 3 trots att det blåste halv storm. Så skönt 😍
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 231
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Den här tråden tangerar en del andra trådar, men jag tänkte att det skulle bli en mer positiv tråd. Det är en del användare, jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 403
Kropp & Själ Inspirerad från annan tråd :) Ibland drunknar de positiva bitarna i livet av det negativa, så här struntar vi i allt negativt och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
4 132
Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 930
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp