Positiva tråden del 2

På att nya traktorn har kommit 😍
Har aldrig kört en sån fin bara haft en gammal skruttig innan.
Vilken dröm vill bara gå förbi den och klappa på den så fin är den!
Enda nackdelen är att den nästan inte fick plats där den ska stå gick precis att stänga porten 🙈 Men det gick och det är huvudsaken 👌
Hela hösten fyllt höpåsar ute i regn och rusk och nu äntligen kunna ta in rundbalar utan att behöva fråga någon granne. Så glad över det :bow:
 
Min nyckelknippa har kommit fram!:banana::banana::banana:

Den tröttnade nog på att gömma sig, så nu när jag var på återvinningsstationen och slängde returer passade jag även på att slänga sånt som blivit liggandes i bilen som gamla pappmuggar och godispapper. Kröp omkring och försökte se om jag såg nycklarna någonstans men körde sedan förarstolen så långt det gick och där tittade de fram, nycklarna. De tjurade först så jag testade att köra bak stolen igen och sedan frammåt men de ville inte komma fram förrän jag kom på att jag kunde hissa upp stolen. När den väl var upphissad och framkörd kom de snällt utan motstånd i handen när jag plockade upp dem. :up:

Jag har inte skällt utan bara berömt trots att jag letat efter dem i flera dagar. 😁
 
Dagens mest positiva för mig är att jag lyckats ordna skjuts till skidbackarna imorgon. Stötte ihop med grannen tidigare och det visade sig att de hade samma plan som vi, så vi ska samåka med dem istället för att köra upp i varsin bil. Bättre för miljön, bättre för allas plånböcker och mer bekvämt för oss som slipper köra de 2 timmarna tur och retur :up:
 
Har gruvat mig för elräkningen för december då Vattenfall Nät inte rapporterar till min elhandlare som de ska så de skickar en faktura på uppskattad förbrukning istället. Jag har bråkat med Vattenfall flera gånger och även skickat nätfakturan till elhandlaren och frågat om de inte kan använda den när de beräknar min förbrukning, men de har sagt att de måste få in nätdata från Vattenfall så de kan inte använda deras faktura som underlag.

Nu ser jag att de de dragit av 740 kr som avräkning på föregående faktura så de har tydligen godkänt Vattenfalls faktura när de gjort en ny beräkning för december så fakturan hamnade på 2140 kr. :up:
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 231
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Den här tråden tangerar en del andra trådar, men jag tänkte att det skulle bli en mer positiv tråd. Det är en del användare, jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 396
Kropp & Själ Inspirerad från annan tråd :) Ibland drunknar de positiva bitarna i livet av det negativa, så här struntar vi i allt negativt och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
4 130
Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 924
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp