Postmords fantastiska service!

Jag har mängder av historier runt PostNord och deras "leveranser" av paket, men kan ta en av de senaste.

Jag skickade ett paket till Umeå i Januari och använde skicka lätt. Några veckor senare fick jag en avi med "retur Umeå" på. Jag hade glömt av paketet och kunde för mitt liv inte komma på vad det kunde vara, men gick till utlämningsstället för att hämta. Inget fanns där. Nähä, det var ju konstigt, men tänkte inte mer på det. Några veckor till gick och återigen kom en avi med "retur Umeå". Jag gick bort igen och inte heller denna gång fanns något. Ytterligare veckor passerade och ÄNNU en avi kom med "retur Umeå". Nu var jag blixtsnabbt bort (tog avin ur lådan och stack iväg direkt!) och vips fanns ett paket att hämta, men jag fick veta att det hade åkt iväg till Umeå samma dag om jag inte kommit!
Det jag skickade i JANUARI hade åkt fram och tillbaka till Umeå inte mindre än FEM vändor tills nu i slutet av MAJ när jag fick hämtat det. (Det satt 5 returlappar på) Mottagaren hade inte fått en enda avi (mobilnummer och adress stämde). Jag hämtade ut det då jag ville kolla att innehållet klarat sig.
Jag ska skicka det igen men tydligen får jag stå kostnaden själv. PostNord är helt oskyldiga tydligen...
 
Jag såg att postbilen stannade vid min lådan idag men lådan var tom :crazy:
Antar paketet jag väntar på var aningens för stort då :meh:
Nu hoppas jag att jag kan hämta det i morgon förmiddag för det är bandage till hästen som jag behöver :cautious:
 
Tror sommarbarnen börjat nu, för jag hade idag 1 paket och 1 brev i min namnförsedda brevlåda. Inget av dom var till mig 🤔😁
:meh: Skoja inte, vi har just flyttat, visserligen bara någon km drygt men inom ett annat postnummer, även om det är samma stad. Så ett brev adresserat till vår gamla adress, som fått ny klisterlapp med vår nya adress hamnade hos makens kusin. :cautious: Ja de har samma efternamn som oss, men det var typ allt som stämde, och de bor nära oss.
 
Gjorde en beställning härom dagen som bara kunde levereras med postmord. Skickades igår, och nu har det skickats till en affär i kommunen jag flyttade från för 2,5 år sen, och affären ligger dessutom i ett område långt från det jag bodde i:banghead:
 
Tror sommarbarnen börjat nu, för jag hade idag 1 paket och 1 brev i min namnförsedda brevlåda. Inget av dom var till mig 🤔😁

Det händer här hela tiden. Jag får en nästan-grannes brev ganska ofta (vi har inte i närheten av samma namn och bor inte ens på samma gata, dock samma husnummer). Hen säger att hen fått brev till mig också hen varit över med ibland. Det bara fortsätter titt som tätt fastän jag varit i kontakt med PostNord om det och de lovat förbättring.

För bara ett par veckor sedan var det en annan granne i huset bredvid som kom över med ett brev till mig. Såvitt jag vet har inget brev kommit bort tack vare snälla grannar, men det känns inte alls bra eftersom det ofta handlar om brev jag inte alls vill ska hamna i någon annans händer. Adresserad reklam skiter jag i och jag har väl knappt några räkningar som kommer till brevlådan längre, utan det är ju helt andra, privata brev det handlar om.
 
Det händer här hela tiden. Jag får en nästan-grannes brev ganska ofta (vi har inte i närheten av samma namn och bor inte ens på samma gata, dock samma husnummer). Hen säger att hen fått brev till mig också hen varit över med ibland. Det bara fortsätter titt som tätt fastän jag varit i kontakt med PostNord om det och de lovat förbättring.

För bara ett par veckor sedan var det en annan granne i huset bredvid som kom över med ett brev till mig. Såvitt jag vet har inget brev kommit bort tack vare snälla grannar, men det känns inte alls bra eftersom det ofta handlar om brev jag inte alls vill ska hamna i någon annans händer. Adresserad reklam skiter jag i och jag har väl knappt några räkningar som kommer till brevlådan längre, utan det är ju helt andra, privata brev det handlar om.
När det är sommar anställer de bara blanda-och-ge. Ibland blir de typena kvar längre.

Jag lackade ur en sommar när det inte varit rätt en enda dag på hela veckan. Skrev en stor lapp: Det är posten som ska dela ut breven, inte jag. Vänligen lägg i rätt låda.

Osannolikt nog blev det bättre.
 
Nu har postmord nått nya inkompetenshöjder!

Mitt felsorterade paket skulle till slut anlända igår och jag väntade hela dagen på avisering. Inget kom, ingen ny notering. Nu i morse stod det att det sorterats fel ytterligare en gång:banghead:

Jag har mailat dem fem gånger angående detta palet men inte fått svar på ett endaste mail.
 
Jag chipmärkta tre kattungar. Då får man ett papper per misse som är färdigfrankerat och adresserat till Djur ID. På baksidan skriver man sitt namn och adress och sätter på en remsa med en streckkod. Sen till gula lådan med dom! Skickade i torsdags och i måndags låg två av tre i min brevlåda. Post Nords sorteringsmaskin /dator kan inte se vad som är fram o baksida, avsändare respektive adressat🙁. Samma har hänt förr.
 
Nu hände det igen! Jag har koll i appen att mitt varubrev ska levereras idag, ser postbilen komma på byvägen och svisch så far bilen bara förbi... Två minuter senare kommer en blipp i appen att de inte kunde leverera. Så här är det tamme fan varenda jävla gång jag försöker få något levererat hem i brevlådan för att slippa be min dotter hämta i byn.

Dessutom så åker paketet tillbaka till Mjölby och lämnas först nästa dag på mitt utlämningsställe i byn. Vilket idag fredag betyder att jag förhoppningsvis kan hämta på måndag...
 
Nu hände det igen! Jag har koll i appen att mitt varubrev ska levereras idag, ser postbilen komma på byvägen och svisch så far bilen bara förbi... Två minuter senare kommer en blipp i appen att de inte kunde leverera. Så här är det tamme fan varenda jävla gång jag försöker få något levererat hem i brevlådan för att slippa be min dotter hämta i byn.

Dessutom så åker paketet tillbaka till Mjölby och lämnas först nästa dag på mitt utlämningsställe i byn. Vilket idag fredag betyder att jag förhoppningsvis kan hämta på måndag...
Kanske läge att sätta upp en videokamera vid vägen nästa gång du vet att det ska komma en leverans?
 
Inte tillåtet utan tillstånd. Du får bara filma på din privata mark utan tillstånd.
Gäller det även om man själv står i vägkanten och filmar, t.ex. håller mobilen i handen under tiden postbilen kör förbi om man vet ungefär när den brukar komma? Dvs är det att man inte får sätta upp en kamera och filma någon annanstans (och i så fall, var är gränsen för att sätta upp?) eller är det att man inte får filma alls utanför sin tomt?
 
Gäller det även om man själv står i vägkanten och filmar, t.ex. håller mobilen i handen under tiden postbilen kör förbi om man vet ungefär när den brukar komma? Dvs är det att man inte får sätta upp en kamera och filma någon annanstans (och i så fall, var är gränsen för att sätta upp?) eller är det att man inte får filma alls utanför sin tomt?

Filma får man göra om man gör det själv direkt men man får inte sätta upp en kamera utan tillstånd.
 
Alltså, jag och maken satt cirka 25 meter från brevlådan och fikade....
DSC_0000_BURST20200808110534672.JPG
Jag väljer alltid dhl numera om det är möjligt, då vet jag att paketet ska hämtas i byn...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ulvlek
  • Dammigt
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp