Postmords fantastiska service!

Jag skrev - under inflytandet av viss ilska - följande meddelande till PostMord.

"Jag väntade på ett paket fredag 12 juni med försändelseid XXXXXXXXXXXXXXX kl. 17.00-22.00. Kl. 18.40 fick jag ett sms om att ni hade försökt leverera utan att någon var hemma.

Konstigt nog så befann sig både jag, min sambo och våra två hundar ömsom i köket som ligger fem meter från ytterdörren, och ömsom på uteplatsen som ligger 14 meter från ytterdörren. Trots det ska ingen av oss ha hört när ni kom för att lämna paketet. Detta finner jag helt osannolikt. Vi var hemma och ni får gärna ringa MatHems eller Best chaufförer och fråga hur våra hundar låter när någon ringer på.

Det var först när mobiltelefonen, som låg ca. 10 meter ifrån mig, diskret plingade som jag blev varse om att ni hade varit här för att leverera.

Mitt förbättringsförslag är att ni ber samtliga chaufförer att använda dörrklockan i de fall där det finns en sådan. Dessa brukar i de fall där det finns en sådan - som i vårt fall - sitta till höger om dörren ungefär i handtagshöjd. Den är vanligen fyrkantig och knappen som man ska trycka på för att göra den boende varse om att någon finns där är vanligtvis rund. Ni kanske även kan skapa en policyrekommendation t.ex. "Ring på en gång och vänta 30 sekunder. Om dörren inte har öppnats, upprepa åtminstone en gång till för att göra dig varse om att den du söker inte är hemma".

Detta skrev jag i viss affekt efter det att PostMord meddelat att postbilens gps indikerat att de hade varit på plats. Jag tror alltså inte på riktigt att de inte vet hur en dörrklocka ser ut. Jag tror snarast att chauffören tänkte "Oj, radhusområde där jag inte kan köra hela vägen fram till dörren. Vad jobbigt att kliva ur bilen och leta efter rätt ställe till fots. Äh, jag fyller i att de inte var hemma".
 
Jag skrev - under inflytandet av viss ilska - följande meddelande till PostMord.

"Jag väntade på ett paket fredag 12 juni med försändelseid XXXXXXXXXXXXXXX kl. 17.00-22.00. Kl. 18.40 fick jag ett sms om att ni hade försökt leverera utan att någon var hemma.

Konstigt nog så befann sig både jag, min sambo och våra två hundar ömsom i köket som ligger fem meter från ytterdörren, och ömsom på uteplatsen som ligger 14 meter från ytterdörren. Trots det ska ingen av oss ha hört när ni kom för att lämna paketet. Detta finner jag helt osannolikt. Vi var hemma och ni får gärna ringa MatHems eller Best chaufförer och fråga hur våra hundar låter när någon ringer på.

Det var först när mobiltelefonen, som låg ca. 10 meter ifrån mig, diskret plingade som jag blev varse om att ni hade varit här för att leverera.

Mitt förbättringsförslag är att ni ber samtliga chaufförer att använda dörrklockan i de fall där det finns en sådan. Dessa brukar i de fall där det finns en sådan - som i vårt fall - sitta till höger om dörren ungefär i handtagshöjd. Den är vanligen fyrkantig och knappen som man ska trycka på för att göra den boende varse om att någon finns där är vanligtvis rund. Ni kanske även kan skapa en policyrekommendation t.ex. "Ring på en gång och vänta 30 sekunder. Om dörren inte har öppnats, upprepa åtminstone en gång till för att göra dig varse om att den du söker inte är hemma".

Detta skrev jag i viss affekt efter det att PostMord meddelat att postbilens gps indikerat att de hade varit på plats. Jag tror alltså inte på riktigt att de inte vet hur en dörrklocka ser ut. Jag tror snarast att chauffören tänkte "Oj, radhusområde där jag inte kan köra hela vägen fram till dörren. Vad jobbigt att kliva ur bilen och leta efter rätt ställe till fots. Äh, jag fyller i att de inte var hemma".
Heja dig!
 
Min teori är att det är satt i system och att brevbärarens instruktioner är att inte ringa på eftersom det tar för lång tid utan istället skall de lämna det till ombudet direkt utan att ha försökt dela ut. Kan paketet däremot bara slängas av vid dörren eller postlådan brukar de faktisk leverera är min erfarenhet.
 
Jag skrev - under inflytandet av viss ilska - följande meddelande till PostMord.

"Jag väntade på ett paket fredag 12 juni med försändelseid XXXXXXXXXXXXXXX kl. 17.00-22.00. Kl. 18.40 fick jag ett sms om att ni hade försökt leverera utan att någon var hemma.

Konstigt nog så befann sig både jag, min sambo och våra två hundar ömsom i köket som ligger fem meter från ytterdörren, och ömsom på uteplatsen som ligger 14 meter från ytterdörren. Trots det ska ingen av oss ha hört när ni kom för att lämna paketet. Detta finner jag helt osannolikt. Vi var hemma och ni får gärna ringa MatHems eller Best chaufförer och fråga hur våra hundar låter när någon ringer på.

Det var först när mobiltelefonen, som låg ca. 10 meter ifrån mig, diskret plingade som jag blev varse om att ni hade varit här för att leverera.

Mitt förbättringsförslag är att ni ber samtliga chaufförer att använda dörrklockan i de fall där det finns en sådan. Dessa brukar i de fall där det finns en sådan - som i vårt fall - sitta till höger om dörren ungefär i handtagshöjd. Den är vanligen fyrkantig och knappen som man ska trycka på för att göra den boende varse om att någon finns där är vanligtvis rund. Ni kanske även kan skapa en policyrekommendation t.ex. "Ring på en gång och vänta 30 sekunder. Om dörren inte har öppnats, upprepa åtminstone en gång till för att göra dig varse om att den du söker inte är hemma".

Detta skrev jag i viss affekt efter det att PostMord meddelat att postbilens gps indikerat att de hade varit på plats. Jag tror alltså inte på riktigt att de inte vet hur en dörrklocka ser ut. Jag tror snarast att chauffören tänkte "Oj, radhusområde där jag inte kan köra hela vägen fram till dörren. Vad jobbigt att kliva ur bilen och leta efter rätt ställe till fots. Äh, jag fyller i att de inte var hemma".
Jag ringde kundtjänst fullkomligt vansinnig efter exakt en sådan händelse bara minuter efter att sms;et hade kommit och förklarade mycket noggrant att paketet ska lämnas här idag och det innan ett visst klockslag. Den jag pratade med tog det på allvar, ringde upp chauffören och sa till hen att ringa mig. En mycket skamsen chaufför ringer snart upp och jag säger igen att paketet måste var här innan kl xx. Hen börjar gnälla om att det blir svårt och jag sa då att det är inte jag som har gjort fel utan du så bara lös det. Hen kom innan utsatt tid och drog en rövare om att hen hade tagit fel hus och ringt på hos grannen (som om det skulle varit bättre?). Den grannen som alltid alltid är hemma så det var ju inte ens lite troligt. (Grannen hade varit hemma och ingen hade ringt på där heller.) Jag fick iallafall mitt paket samma dag och efter det har varenda paket lustigt nog alltid kunnat lämnas.
 
Peppar, peppar, men sedan jag börjat använda deras app och klickar i att de kan lämna det utanför dörren har jag inte haft några problem faktiskt. Jag tror knappast någon vill stjäla 24 liter kattsand och 58 Bozita tetror

Vi har ytterdörren mer eller mindre precis utanför ett populärt promenadstråk och att ta ett paket som står utanför vår dörr är ett ögonblicks verk. Kattsand hade jag nog också vågat be dem lämna utanför, men inte det här paketet från Outnorth.
 
:arghh: Nu tycks paketet ha fastnat på deras terminal.

Går det att få något skickat med PostNord utan att det strular?
Med en stor portion tur.

Jag skickade en låda till usa första dagarna i maj. 5 maj lämnade den terminalen mot usa. 22 maj rekommenderade kundtjänst mig att reklamera, då den inte kommit fram än. Gjorde reklamation och krävde kompensation för innehåll samt frakt, totalt strax under 2000:-. 23 maj registrerades den i Chicago. Sen dess inget mer. Postnord säger bara att de inte har mer info utan att jag ska vända mig till USPS, USPS säger att jag ska prata med Postnord som är de jag har gjort affär med.

Det är inte första gången paket magiskt dykt upp vid reklamation...

Skickade skinn här om veckan, tre olika försändelser. Två av dem aviserades aldrig utan jag fick kontakta köparna om att deras paket väntade på dem.

Hittils har jag aldrig fått ersättning från postnord när de gjort bort sig...
 
:arghh: Nu tycks paketet ha fastnat på deras terminal.

Går det att få något skickat med PostNord utan att det strular?

Min erfarenhet är att de strular hälften av gångerna, men jag har undvikit dem om jag kan de senaste året.

Hoppas du får svar! Min erfarenhet är att de svarat på ungefär var tredje klagomål. Värst var för ett år sedan då jag beställt muggar från England som anlände till Sverige på två dagar och som sedan tog två veckor för att komma hem till mig. Jag fick flera besked om att man försökt leverera dem till mig fast jag inte varit hemma, vilket var en lögn som jag påpekade som de undvek att svara på. Varje gång fick jag besked att de istället skulle kunna hämtas ut hos ombud dagen efter men det stämde inte, utan hela cirkusen med lögner om att man försökt leverera drog igång igen. Det gick runt fyra gånger innan paketet äntligen kom till ombudet. Jag hade bett om att få hämta paketet från terminalen eftersom jag körde förbi den på väg hem från jobbet, men det gick inte för sig.
När jag till slut hade fått paketet fick jag ett inställsamt mail från chefen på terminalen som skrev något i stil med att nu skulle jag väl vara glad som fått mitt paket. Jag svarade med ett foto av de 16 delar som muggen anlänt i. Jag fick inget svar på det.
 
Det jag finner mest roande är att så fort man fått sitt paketet får man ett sms om vad man tycker om deras service. Ja, men nu har jag paketet så naturligtvis så är jag mer positivt inställd. Helt meningslöst.

Exakt! Snabba som tusan på det men leverera ett paket tar hur lång tid som helst.
Jag fattar ju att det är ettor och nollor men man kan faktiskt bli uppretad på det ändå.
 
Helt otroligt. Jag la beställning från zooplus i Tyskland i söndags. Idag får jag meddelande från PostNord att sändningen är framme och jag ska boka utkörningstid 😁
 
Ropa inte hej för tidigt, den ska ju köras ut också :nailbiting::D

Jag har klickat i att de kan lämna det utanför min dörr, tror inte att någon inne i ett hus med sex lägenheter och portkod stjäl 24 liter kattsand och 48 tetror bozita. Men hjälp! Jag sa att jag ville ha utkörning från 18-22 och glömde totalt att koden bara gäller fram till nio. Har den inte kommit fem i nio får jag gå ner med en bok och sätta mig och vänta på leveransen
 
Jag har klickat i att de kan lämna det utanför min dörr, tror inte att någon inne i ett hus med sex lägenheter och portkod stjäl 24 liter kattsand och 48 tetror bozita. Men hjälp! Jag sa att jag ville ha utkörning från 18-22 och glömde totalt att koden bara gäller fram till nio. Har den inte kommit fem i nio får jag gå ner med en bok och sätta mig och vänta på leveransen
Att du har plats för det i din lägenhet O_o:rofl:
 
Skrev för tidigt om PostNords förträfflighet. Ett av paketen kan inte levereras idag så jag bokade tid imorgon istället samtidigt med paket #2. Mysko att de uppger att ett paket är 27 kg och det andra 20 kg, mycket sand och mat har jag inte beställt. Undrar om de blandat ihop och räknat båda leveranserna som ett. :idea:
 
Skrev för tidigt om PostNords förträfflighet. Ett av paketen kan inte levereras idag så jag bokade tid imorgon istället samtidigt med paket #2. Mysko att de uppger att ett paket är 27 kg och det andra 20 kg, mycket sand och mat har jag inte beställt. Undrar om de blandat ihop och räknat båda leveranserna som ett. :idea:
Eller så kommer det så mycket... :nailbiting::rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp