Bukefalos 28 år!

PostNord - köra ut paket

Min sambo har väntat på ett sånt där paket som skickas som ett vanligt brev. Ni förstår nog trots att jag inte vet vad det heter :p
Det skickades för två veckor sen idag:meh:
 
Nu är jag också grinig på postnord, mer än vanligt. Paketet skulle komma i onsdags. Var någon hemma hela dagen, ingen leverans. Samma på torsdagen, till posten kom. Då kom det så fint en lapp från dem att de hade varit här i onsdags, och att paketet har lämnats till postutlämningen. Men inte vilken postutlämning... Testar ändå att ta mig bort till vår närmsta som lämnar ut för postnord. Paketet finns inte där, och när han ska spåra det kan han inte se var det finns. Finns alltså inte ens i systemet. Ringer postnord idag och får samma svar, vårat paket finns inte i systemet. Efter lite spårande lyckas personen i luren hitta paketet, som är på deras centrallager. Och ska skickas tillbaka till avsändaren på måndag :rage:
Fick en ny gratis utkörning på måndag mellan 09.30 och 11.30. Så planerar att sitta utanför den tiden och försöka haffa människan...
Varför det inte hade körts till utlämning, och varför det stod det på lappen vi fick i brevlådan dagen efter kunde inte svaras på...:meh:
Klantskallar
 
Lite bekymrad för dagens leverans, hoppas, suckar, väntar.
Kan under ske, kan det fungera bra, en fredag dessutom vore väl så ovanligt att risken finns att man svimmar på kuppen?
 
Undrar en sak-
När de skickar lappen att man inte var hemma -är det inte samma person som kommer med paketen?
För jag var med om att de lämnade paket hos grannen. Jag såg sen att de lämnade lapp hos mig att jag inte varit hemma. Jag sprang då ut och haffade
personen. Men då hade han inte med mitt paket.

Blev mkt pinsamt. Han vred på sig och sa att det blivit något misstag.
Sen gick jag för att hämta ut. Då hade det åkt till ett annat postkontor fast de visste inte vilket.

Tog ett par dagar innan det kom tillrätta. :meh:
 
Undrar en sak-
När de skickar lappen att man inte var hemma -är det inte samma person som kommer med paketen?
För jag var med om att de lämnade paket hos grannen. Jag såg sen att de lämnade lapp hos mig att jag inte varit hemma. Jag sprang då ut och haffade
personen. Men då hade han inte med mitt paket.

Blev mkt pinsamt. Han vred på sig och sa att det blivit något misstag.
Sen gick jag för att hämta ut. Då hade det åkt till ett annat postkontor fast de visste inte vilket.

Tog ett par dagar innan det kom tillrätta. :meh:
För oss så kom lappen med vanliga posten dagen efter att de påstår att de var här :meh:
 
Nehepps, kunde inte levereras? jomen hejsan vad de inte gick :banghead: klart det inte går om man inte ens försöker, ingen har varit här ju.
Blir att försöka ta sig iväg och hämta det hos ombudet.
 
Liten fråga om någon vet?
Fick ett paket som skickades med PostNord, vart rejält förvånad när det stod utanför min dörr i trapphuset och det inte ens hade plingat på dörren. (jag var hemma hela dagen)
Det var bara tur jag hann se det innan någon annan snodde det.
Får brevbäraren göra så?
*nyfiken*

Du har redan fått svar, men ja, det finns paket som får ställas utanför dörren. Vi får dagligen en strid ström av paket utan kvittens (26-54 för den som vill nörda ;) ). Kan ofta vara vårdsaker exv. blöjor och näringsdrycker.
 
Du har redan fått svar, men ja, det finns paket som får ställas utanför dörren. Vi får dagligen en strid ström av paket utan kvittens (26-54 för den som vill nörda ;) ). Kan ofta vara vårdsaker exv. blöjor och näringsdrycker.

Jag skrev längre bak i tråden, men blev lite intresserad här om du kan svara :) : Vi fick 2 gamingstolar (sammanlagt värde 3700) som stod utanför dörren (i paket, men i blötsnö) en dag när vi kom hem från jobbet. Ingen som helst kontakt hade tagits om att leveransen var på väg, vare sig via mail/sms eller liknande och vi fick inte kvittera något för paketen eftersom vi inte fick veta att de skulle komma.

Är det ett "OK" handhavande även med sådana dyra beställningsvaror :)? De hade ju både kunnat bli stulna, förstörda av väde (tänk om vi varit bortresta?) eller så kunde vi bara sagt att "nä, vi har aldrig fått leveransen, skicka nya", typ :p !
 
Jag skrev längre bak i tråden, men blev lite intresserad här om du kan svara :) : Vi fick 2 gamingstolar (sammanlagt värde 3700) som stod utanför dörren (i paket, men i blötsnö) en dag när vi kom hem från jobbet. Ingen som helst kontakt hade tagits om att leveransen var på väg, vare sig via mail/sms eller liknande och vi fick inte kvittera något för paketen eftersom vi inte fick veta att de skulle komma.

Är det ett "OK" handhavande även med sådana dyra beställningsvaror :)? De hade ju både kunnat bli stulna, förstörda av väde (tänk om vi varit bortresta?) eller så kunde vi bara sagt att "nä, vi har aldrig fått leveransen, skicka nya", typ :p !

Det beror på vad de är skickat som, på brevbärarkontoren jobbar vi utefter det. Paket utan kvittens har jag ingen aning om de föraviseras på något vis, det görs i alla fall inte lokalt på kontoret. Dessa paket ska alltid levereras oavsett om någon är hemma eller inte. En del kunder har ofta paket så då vet en oftast var en kan ställa dem ifall ingen är hemma (exv. altanen, skjulet eller vad som). Detta gäller lantbrevbäring.

Vi vet oftast inte innehållet i paketen om det inte står på utsidan (vilket det kanske gör på sådana grejer, men väldigt många paket är bara bruna lådor), hanteringen är dock densamma oavsett vad som är i. Allt beror på produktkoden. Men jag har svårt att tänka mig att gamingstolar skickas som paket som inte ska kvitteras. Om paketen är stora och tunga kan de ha körts ut av åkeriets chaufförer och där vet jag tyvärr i princip inget om arbetssättet, chaufförerna i vårt område utgår från terminalen ett par mil bort och äter bara lunch hos oss.
 
När de skickar lappen att man inte var hemma -är det inte samma person som kommer med paketen?
För jag var med om att de lämnade paket hos grannen. Jag såg sen att de lämnade lapp hos mig att jag inte varit hemma. Jag sprang då ut och haffade
personen. Men då hade han inte med mitt paket.
Men alltså, levererade han ett paket till grannen och sen lämnade en lapp i din låda om ditt paket?? Eller var grannen inte hemma och han tog fel på låda?

Märk upp lådorna så att det står klart att tydligt vem den tillhör, helst med alla förnamn i familjen ifall det är ett vanligt efternamn. Och även om man bor på landet så ska man inte tro att alla kurirer vet vem som bor i alla hus, så märk upp husen med eventuella nummer, precis som man märker upp lådan!
 
Märk upp lådorna så att det står klart att tydligt vem den tillhör, helst med alla förnamn i familjen ifall det är ett vanligt efternamn. Och även om man bor på landet så ska man inte tro att alla kurirer vet vem som bor i alla hus, så märk upp husen med eventuella nummer, precis som man märker upp lådan!
Du kan inte ha mera rätt :bow:. Tänk när Bring började köra, inga uppmärkta lådor för brevbäraren visste ju redan genom trial and error-metoden. Folk fick posten månader försent när Postmannen hittade post i en låda som användes förra seklet, bara av en slump.
 
Du kan inte ha mera rätt :bow:. Tänk när Bring började köra, inga uppmärkta lådor för brevbäraren visste ju redan genom trial and error-metoden. Folk fick posten månader försent när Postmannen hittade post i en låda som användes förra seklet, bara av en slump.
Så sjukt!!
När jag körde kurir så kom jag ofta ut på landet och skulle leverera. När jag ringde kunden och frågade vilket hus det var av de 6-7 st som står på samma adress så fick jag ofta snorkiga svar att jag borde veta det eftersom jag jobbar på DHL Express. Hur svårt kan det vara att sätta upp nummer på huset så att man vet vart man ska? Och hur svårt ska det vara att förstå att alla människor inte kan vart alla människor bor, de kan kanske adresser, men inte vem som bor i vilket hus, speciellt inte om det är postlådelänga. Då har man ju ingen koll på vilket hus som tillhör vilken postlåda.

"Jag bor i det röda huset med vita knutar." Jo, det är bara 4 st sådana här. Vilket av dem är nummer Mittuteiingenstans Övergården 4? ;)
 
Så sjukt!!
När jag körde kurir så kom jag ofta ut på landet och skulle leverera. När jag ringde kunden och frågade vilket hus det var av de 6-7 st som står på samma adress så fick jag ofta snorkiga svar att jag borde veta det eftersom jag jobbar på DHL Express. Hur svårt kan det vara att sätta upp nummer på huset så att man vet vart man ska? Och hur svårt ska det vara att förstå att alla människor inte kan vart alla människor bor, de kan kanske adresser, men inte vem som bor i vilket hus, speciellt inte om det är postlådelänga. Då har man ju ingen koll på vilket hus som tillhör vilken postlåda.

"Jag bor i det röda huset med vita knutar." Jo, det är bara 4 st sådana här. Vilket av dem är nummer Mittuteiingenstans Övergården 4? ;)
Sen står inte lådorna i den ordning husen står. Jag lämnade ju 4 nya däck på fel gårdsplan pga det. Men frun ville inte ha dem, jag fick köra längre in i skogen.
 

Liknande trådar

Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
660
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 260
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
556
Senast: __sofia__
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 531
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp