Bukefalos 28 år!

PostNord - köra ut paket

Har idag pratat med min brevbärare från PostNord om mitt brev , han skulle se vad/om han kan hjälpa mig att lösa så jag får hem det.


Bad väldigt snällt och förklarade att jag inte har en möjlighet att hämta det hos ombudet, tyvärr är det en viktig leverans jag måste ha så det var bara att lurpassa på honom och be fint/förklara omständigheterna och hoppas på medmänskligheten.
Haft exakt samma brev med samma innehåll förut som jag fått hem och det har t.om gått ned i brevlådan i dörren (lägenhetsdörr) så om inte företaget ändrat förpackning borde det inte ens vara ett bekymmer egentligen.
Jag har givetvis full förståelse om han inte har möjlighet att finna en lösning, men hoppas på jag litegrann på under igen.
Håll tummarna allihopa, snälla! :nailbiting:
 
Det ringde på dörren nyss, utanför står min brevbärare som var alldeles andfådd, hade sprungit ner till ombudet och hämtat mitt brev :banana::bump::bow:
Asså den tiden finns ju inte i schemat på något vis alls , men den medmänskligheten finns dock tydligen hos vissa när man förklarar anledning osv.! :heart
Tydligen har han mitt hus ganska ofta och skulle plinga på när det är något och ställa det utanför om jag inte har något som är som han misstänker kan vara direkt olämpligt att ha ståendes i trapphuset några minuter.
Himmel jag vart så chockad så han fick en kram ett jättevarmt tack och vid tillfälle ska han få en present av något slag! :love:
 
Det ringde på dörren nyss, utanför står min brevbärare som var alldeles andfådd, hade sprungit ner till ombudet och hämtat mitt brev :banana::bump::bow:
Asså den tiden finns ju inte i schemat på något vis alls , men den medmänskligheten finns dock tydligen hos vissa när man förklarar anledning osv.! :heart
Tydligen har han mitt hus ganska ofta och skulle plinga på när det är något och ställa det utanför om jag inte har något som är som han misstänker kan vara direkt olämpligt att ha ståendes i trapphuset några minuter.
Himmel jag vart så chockad så han fick en kram ett jättevarmt tack och vid tillfälle ska han få en present av något slag! :love:


Trodde ju han kanske skulle fundera på att lösa det en annan dag detta är ju bara såå otroligt så jag blir ju helt gråtmild, vilken man!
Jag kan säga med gott samvete: Det var brevbäraren :o;):p
 
Det ringde på dörren nyss, utanför står min brevbärare som var alldeles andfådd, hade sprungit ner till ombudet och hämtat mitt brev :banana::bump::bow:
Asså den tiden finns ju inte i schemat på något vis alls , men den medmänskligheten finns dock tydligen hos vissa när man förklarar anledning osv.! :heart
Tydligen har han mitt hus ganska ofta och skulle plinga på när det är något och ställa det utanför om jag inte har något som är som han misstänker kan vara direkt olämpligt att ha ståendes i trapphuset några minuter.
Himmel jag vart så chockad så han fick en kram ett jättevarmt tack och vid tillfälle ska han få en present av något slag! :love:
Min kunder visste att jag är galen i choklad så det blev en och annan extra kalori :heartbow:
 
@Kamomilla Det är dockinte min tanke att få stackars att lägga massa extra jobb på mig framöver och springa som en gnu ,(vilket jag tror du förstår?!)men en ordentlig uppskattning för dagens överrumplade insats får det allt bli.
Får nog pyssla ihop nåt blandat ingen aning om vad som gillas men tänker hålla mig från nötter om ev. allergi, kan ju vara väldigt känsligt med just det.
 
Nu är jag också grinig på postnord, mer än vanligt. Paketet skulle komma i onsdags. Var någon hemma hela dagen, ingen leverans. Samma på torsdagen, till posten kom. Då kom det så fint en lapp från dem att de hade varit här i onsdags, och att paketet har lämnats till postutlämningen. Men inte vilken postutlämning... Testar ändå att ta mig bort till vår närmsta som lämnar ut för postnord. Paketet finns inte där, och när han ska spåra det kan han inte se var det finns. Finns alltså inte ens i systemet. Ringer postnord idag och får samma svar, vårat paket finns inte i systemet. Efter lite spårande lyckas personen i luren hitta paketet, som är på deras centrallager. Och ska skickas tillbaka till avsändaren på måndag :rage:
Fick en ny gratis utkörning på måndag mellan 09.30 och 11.30. Så planerar att sitta utanför den tiden och försöka haffa människan...
Varför det inte hade körts till utlämning, och varför det stod det på lappen vi fick i brevlådan dagen efter kunde inte svaras på...:meh:

Igår, efter lite klagande över telefon, så kom äntligen paketet :p:bump:
Sen att det var en trasig vara i är en annan historia... Samma med sambons väntande som inte har dykt upp än. Hoppas det kommer idag:meh:
 
Igår, efter lite klagande över telefon, så kom äntligen paketet :p:bump:
Sen att det var en trasig vara i är en annan historia... Samma med sambons väntande som inte har dykt upp än. Hoppas det kommer idag:meh:

Himmel vad ni råkade ut för, bra det kom till slut men inte kul att det var trasig vara i dock.
Håller tummarna att det går bra att ordna den biten, känns som ni kan behöva det nu :)
 
Jag beställde lite grejer till min pappa som bor i en liten småstad i början på veckan. Efter att ha läst denna tråden vågade jag inte ta hemleverans utan tog hämta på utlämningsställe. Han har inte så långt till affären, bättre att han får åka dit tänkte jag.
När jag berättade vilket fraktsätt jag valt och varför fick jag till svar något i stil med att "Äh, det är klart att grejerna kommer fram till dörren som dom ska. Skickar man med posten är det Janne som kör, kusin till Olle vettu, och med DHL är det Pelle, han som var tillsammans med Emma och bodde på gatan bredvid mig."
Ibland är småstadslivet underbart :)
 
Vad tror ni, får jag mitt paket idag?
Postnord_zpsziochzc3.jpg


Nu är det bara tre timmar sedan det förväntades levereras! Och ja, jag har suttit och väntat hela tiden. :banghead:
 
Och NU uppdaterades det. Tillbaka till "Försändelsen transporteras" i Toftanäs klockan 18.46.

Vad bra att jag har slösat bort hela eftermiddagen med att vänta när de inte ens försökte ta sig ut till mig.
:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Jag önskar att alla utkörare var lika måna om kunderna. Det finns en kille på Postnord som alltid ringer mig när han står utanför, för att kolla att han kört rätt och att jag är hemma och kan ta emot. En annan kille bemödade sig med att krångla sig in "bakvägen", dvs genom den vanliga porten och sedermera leta upp rätt lägenhet för hand genom att läsa namnskyltarna på dörrarna (lägenhetsnummer i adressen och faktiskt nummer i porten är inte samma). Har dock på senaste tid mest råkat ut för utkörare som inte bemödar sig att leta utan verkar ge upp efter 2 min. Sen får man ett sms där det står att de försökt leverera paketet ett visst klockslag men att det inte gick och att det körs till mitt utlämningsställe där jag kan hämta det nästkommande vardag efter klockan 16.
 
Jag önskar att alla utkörare var lika måna om kunderna. Det finns en kille på Postnord som alltid ringer mig när han står utanför, för att kolla att han kört rätt och att jag är hemma och kan ta emot. En annan kille bemödade sig med att krångla sig in "bakvägen", dvs genom den vanliga porten och sedermera leta upp rätt lägenhet för hand genom att läsa namnskyltarna på dörrarna (lägenhetsnummer i adressen och faktiskt nummer i porten är inte samma). Har dock på senaste tid mest råkat ut för utkörare som inte bemödar sig att leta utan verkar ge upp efter 2 min. Sen får man ett sms där det står att de försökt leverera paketet ett visst klockslag men att det inte gick och att det körs till mitt utlämningsställe där jag kan hämta det nästkommande vardag efter klockan 16.
Dom som inte bemödar sig att lägga ner lite energi brukar vi kalla ratthållare. :angel:
 
@Caoimhe De verkar helt hopplösa med paket från zooplus. Jag råkade själv ut för en spök-utkörning med ett zoopluspaket i förra veckan - vid den tidpunkt då det stod att de hade försökt leverera råkade jag befinna mig vid porten till huset, pratandes med en granne. Ingen av oss såg röken av någon postbil. När jag ringde kundtjänst fick jag veta att paketet hade scannats in på terminalen samtidigt som leveransförsöket skulle ha skett. Jag frågade om chauffören var gjord av kvantpartiklar eftersom hen kunde befinna sig på två platser samtidigt. Det kunde kundtjänst dessvärre inte svara på.

Det krävdes för övrigt fyra samtal till kundtjänst innan de kunde lägga in en ny leverans tre dagar efter att paketet skulle ha levererats. Den leveransen kom faktiskt på utsatt tid, med en skitstressad stackars chaufför som knappt hann säga hej.

Jag tog upp ämnet på ett annat forum medan detta pågick, och det verkar vara standardförfarande att zooplus-paket loggas som misslyckade leveranser trots att inga leveransförsök egentligen har gjorts. Nästa gång jag ska beställa kattgrejer väljer jag Schenker, de verkar åtminstone kunna leverera ibland.
 
Och NU uppdaterades det. Tillbaka till "Försändelsen transporteras" i Toftanäs klockan 18.46.

Vad bra att jag har slösat bort hela eftermiddagen med att vänta när de inte ens försökte ta sig ut till mig.
:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Bor söder om Hässleholm och till mig kom min kattsand från Zooplus idag, med Postnord. Ringde tom innan och meddelade när de skulle komma. Tänk att det kan vara så olika.
 
Jag har, fram tills idag ALDRIG haft problem med PostNord. Idag påstår de att ett leverans försök har gjorts men att det misslyckats. Ena roomien var hemma vid tidpunkten, men ingen har ringt på. Har dessutom inte fått en avi. Ska se vad som händer imorgon - annars ska de få ett arg samtal..
 
Saknar tre försändelser just nu varav ett från schenker
Är jävligt less nu
Två som jag skulle ha och ett som jag skickat.
Börjar bli en parodi
 

Liknande trådar

Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
648
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 817
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: __sofia__
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 862
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp