Bukefalos 28 år!

PostNord - köra ut paket

Liten fråga om någon vet?
Fick ett paket som skickades med PostNord, vart rejält förvånad när det stod utanför min dörr i trapphuset och det inte ens hade plingat på dörren. (jag var hemma hela dagen)
Det var bara tur jag hann se det innan någon annan snodde det.
Får brevbäraren göra så?
*nyfiken*
 
Liten fråga om någon vet?
Fick ett paket som skickades med PostNord, vart rejält förvånad när det stod utanför min dörr i trapphuset och det inte ens hade plingat på dörren. (jag var hemma hela dagen)
Det var bara tur jag hann se det innan någon annan snodde det.
Får brevbäraren göra så?
*nyfiken*
Inte om det ska signeras vilket de flesta paket görs idag.
 
Klantiga mig missade jag informera om, men nej det skulle inte signeras. :o
Då är det ett brev.
Liten fråga om någon vet?
Fick ett paket som skickades med PostNord, vart rejält förvånad när det stod utanför min dörr i trapphuset och det inte ens hade plingat på dörren. (jag var hemma hela dagen)
Det var bara tur jag hann se det innan någon annan snodde det.
Får brevbäraren göra så?
*nyfiken*
I princip inte. Vissa kunder blev skogstokiga om det stack upp lite så locket stod upp lite , de fick ju då åka 1-2 mil för att hämta. I en trapp kan man ju inte trycka in nåt i dörrbrevlådan eller fastighetsboxen.
 
Jag jobbade på samma kontor som @Korven och var en av de som konstant tog upp saker som inte fungerade och påtalade vad som kunde göras bättre och även hade förslag på hur det skulle kunna ske på månadsmötena vi hade.

Jag sade upp mig för snart 7 år sedan för att inte gå under själv, det har inte blivit bättre inom företaget sedan dess...
 
Jag jobbade på samma kontor som @Korven och var en av de som konstant tog upp saker som inte fungerade och påtalade vad som kunde göras bättre och även hade förslag på hur det skulle kunna ske på månadsmötena vi hade.

Jag sade upp mig för snart 7 år sedan för att inte gå under själv, det har inte blivit bättre inom företaget sedan dess...
Man får ju inte bli obekväm . då åkte man in till chefen för uppsträckning.

Vi satt väl i samma båt du och jag.
 
Liten fråga om någon vet?
Fick ett paket som skickades med PostNord, vart rejält förvånad när det stod utanför min dörr i trapphuset och det inte ens hade plingat på dörren. (jag var hemma hela dagen)
Det var bara tur jag hann se det innan någon annan snodde det.
Får brevbäraren göra så?
*nyfiken*
När det hade hänt tillräckligt många gånger här mailade jag posten och klagade. Fick svaret att brevbärarna INTE ska göra så. Sedan dess händer det mycket mer sällan.
 
Jag blir förvisso glad om brev ( vilket jag trodde allt i kuvert var tills Korven lärde mig annat) och paket lämnas i dörren om leverantören ringer på så jag kan ta hand om det direkt, inget emot om det lämnas i trapphuset heller om ringklockan på dörren används innan så jag vet att det är något på gång.
Undviker gärna att hämta då jag kan ha svårt att ordna det ibland.
 
Jag blir förvisso glad om brev ( vilket jag trodde allt i kuvert var tills Korven lärde mig annat) och paket lämnas i dörren om leverantören ringer på så jag kan ta hand om det direkt, inget emot om det lämnas i trapphuset heller om ringklockan på dörren används innan så jag vet att det är något på gång.
Undviker gärna att hämta då jag kan ha svårt att ordna det ibland.
En knackning eller att trycka på ringklockan tycker jag att man kan göra. Det innebär inte att man måste stanna upp i sin utdelning ju. Jag hade praktik på posten för en massa år sedan och det som var för stort för brevinkasten la man utanför och tryckte på ringklockan en gång och fortsatte sen.
 
Jag jobbar på ett labb på sjukhus. Vi skickar ofta frysta prover till andra labb som av förklarliga skäl måste vara framme dagen efter. Vi kör företagspaket som ska levereras dagen efter. Men jättemånga gånger fastnar de på någon omlastningsplats i upp till 5 dagar! Har slutat med att de allra viktigaste proverna som inte kan tas om numera skickas med express för då går de med flyg och kommer garanterat fram. Vi har pratat med postnord många gånger och får en ursäkt och pengarna tillbaka bara.
 
En knackning eller att trycka på ringklockan tycker jag att man kan göra. Det innebär inte att man måste stanna upp i sin utdelning ju. Jag hade praktik på posten för en massa år sedan och det som var för stort för brevinkasten la man utanför och tryckte på ringklockan en gång och fortsatte sen.


Nej att stanna och vänta är fullt förståligt att man inte gör, men en liten knackning eller en tryckning på klockan tar jag tacksamt emot :up:
 
Andra delen av paketet har anlänt. Utan kartong, fullständigt söndersparkat och med revor i. Infoga svordomar.

(företaget har redan sagt att dom ersätter)
 
Vi kör ut för Schenker ibland, brev/paket som kan levereras till handtaget/postlådan så att säga. Inget meddelande till kunden.
 
Så jävla trött på schenker nu! Snacka om att klanta sig!


Paketet har dröjt flera flera dagar och efter många mejl så ringer dom (S) äntligen igår och bokar utkörning mellan 8-11 idag. Kvart över 11 ringer jag S och frågar vad som hänt?

Får då prata med en oerhört uppkäftig kundtjänst som inte bara snackar skit om Zooplus som jag beställt ifrån utan upplyser mig om han nu håller på att packa bilen (!!!!!) och att jag ska vara mer eller mindre tacksam om jag får paketet idag! :wtf::banghead::rage::rage:

Har nu mejlat både S och Z om detta.

Tvi & alla andra fula ord i världen! :turd:
 
Posthanteringen i Sverige kanske inte är så usel, i ett internationellt perspektiv.

Jag har bestället en pryl från Ryssland, och fick den skickad 'registerad'. Det finns en trackingsida som man kan följa paketets väg. Det är inte lite humor i den här transporten:
Den har precis exporterats för tredje gången från landet [Export of International Mail] efter att återanlänt två gånger [Arrived to Russian Federation].

Mitt paket tycks ha hamnat i en infinite loop. Det är tre olika postkontor med olika postnummer som skickar paketet mellan sig.
Är det så här vi till slut ska knäcka ryssen?
 
Posthanteringen i Sverige kanske inte är så usel, i ett internationellt perspektiv.

Jag har bestället en pryl från Ryssland, och fick den skickad 'registerad'. Det finns en trackingsida som man kan följa paketets väg. Det är inte lite humor i den här transporten:
Den har precis exporterats för tredje gången från landet [Export of International Mail] efter att återanlänt två gånger [Arrived to Russian Federation].

Mitt paket tycks ha hamnat i en infinite loop. Det är tre olika postkontor med olika postnummer som skickar paketet mellan sig.
Är det så här vi till slut ska knäcka ryssen?
1. Du har beställt en pryl som inte får exporteras.
2. De har skrivit sin egen adress som mottagare.
3. De har för lite att göra.
4. Det är för många chefer som ska bestämma.
Eller nåt annat:)
 
Nu är jag också grinig på postnord, mer än vanligt. Paketet skulle komma i onsdags. Var någon hemma hela dagen, ingen leverans. Samma på torsdagen, till posten kom. Då kom det så fint en lapp från dem att de hade varit här i onsdags, och att paketet har lämnats till postutlämningen. Men inte vilken postutlämning... Testar ändå att ta mig bort till vår närmsta som lämnar ut för postnord. Paketet finns inte där, och när han ska spåra det kan han inte se var det finns. Finns alltså inte ens i systemet. Ringer postnord idag och får samma svar, vårat paket finns inte i systemet. Efter lite spårande lyckas personen i luren hitta paketet, som är på deras centrallager. Och ska skickas tillbaka till avsändaren på måndag :rage:
Fick en ny gratis utkörning på måndag mellan 09.30 och 11.30. Så planerar att sitta utanför den tiden och försöka haffa människan...
Varför det inte hade körts till utlämning, och varför det stod det på lappen vi fick i brevlådan dagen efter kunde inte svaras på...:meh:
 

Liknande trådar

Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
661
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 260
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
556
Senast: __sofia__
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 534
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp