PostNord - köra ut paket

Det intressanta är ju om detta är något som kommer uppifrån eller är chaufförerna skälva?
Dvs är de tidspressade och inte hinner?
Eller har de en kultur där detta är okej?
Jag tror att det är en generationsfråga också. Elle man har valt fel yrke. Tidspress? Ja.
När jag hade stora tunga paket som skulle kvitteras ut och inte bara lämnas på gårdsplan/trappen så ringde jag på morgonen och frågade om de skulle vara hemma när jag kom. Så vi gjorde upp om hur vi skulle göra, "ta det på torsdag i stället". De som fick paket ofta skrev en fullmakt så man fick lägga det i vedboden, typ. Det fanns folk som var hemma och jag såg dem genom fönstret och de kom inte ut ändå. !! Hade jag tre kunder som samtidigt beställt däckuppsättning fanns ingen möjlighet att ta alla så ringde jag och informerade. Fler än en kom och hämtade däcken själva och var lika glada för det. Jag tror inte de som kör idag har samma tid och inställning till service. Allt ska ske på mindre tid hur det nu ska gå till. Och ja, jag hade en del övertid och anklagades för att överserva mina kunder :crazy:.
 
Här har det bara strulat 1 gång under semester tider men deras kundtjänst ger jag inte mycket för men personalen på terminalen var riktigt trevliga.
 
Vi brukar inte ens orka bry oss om utkörning, det brukar alltid krångla ändå och så får vi hämta ut det på konsum. Så nu skickar vi det bara dit till att börja med, vi passerar där så ofta ändå (vi har som tur var bil så 20kg kaninmat en gång i månaden funkar). :p

Min pappa jobbar på ett jobb där de beställer hem utrustning till honom minst en gång i veckan, där knackar de inte heller på utan lämnar bara allt på trappan tillsammans med en lapp. Ibland bara en lapp och inga paket, men de gångerna har min far blivit så sur att det inte upprepats på ett tag. ;)
 
Vad tråkigt att läsa allas negativa upplevelser om det här. Uppenbarligen har ju PostNord bristande service.

Jag ringde som sagt kundservice klockan åtta imorse och klagade. Sedan somnade jag om, och när jag vaknade fanns mirakulöst en avi på hallgolvet med datum från gårdagen. "Vi har försökt lämna er leverans idag den 21/1" bla bla. Det här får mig bara att tro ännu mer att de aldrig ens försökte leverera mitt paket. Den lappen skulle de ha lämnat igår, direkt när de "misslyckades".

Usch, jag hör själv hur bitter jag låter. Jag är bara så otroligt besviken på hur det får fungera.
 
Hos oss har de inte ens kommit upp på arbetsplatsen utan bara lämnat ett meddelande i brevlådan att de sökt oss och ingen var på plats.

Jo tjena, det var lärarna och 100 elever på plats, och väggarna är i glas. Vid kontakt svarade de att det är förklarligt att de inte vill gå in med så många invandrare där..... :banghead: :banghead: :banghead:

DHL har däremot varit hur fantastiska som helst. De letar reda på oss även om vi sitter i fikarumet, de frågar var vi finns och de anländer med en klockas noggrannhet.
Det är så sanslöst...
jag blir så arg och ledsen,,,:yuck::rage:
 
Jag beställde hem 18 kg kattsand från Zooplus just för att det ska levereras hem till dörren. Idag började jag undra hur långt paketet kommit, och spårar paketet på PostNords hemsida. Där har de skrivit följande:

"Det gick inte att leverera. Ett meddelande har lämnats på leveransadressen"

Vilket inte är sant. Jag gick hemifrån en halvtimme innan de påstår att de varit här, så givetvis vet jag inte huruvida det är sant. MEN de har inte lämnat något meddelande. Inte nere vid porten, inte vid anslagstavlan, inte på dörren eller genom brevinkastet. Kan de då kräva att jag ska betala x antal hundra kronor för att de ska köra ut mitt paket igen, eller hade de gjort det gratis ändå?

Hur fungerar det här egentligen?

Edit: enligt affärens hemsida så kan man boka kostnadsfri utkörning om man missat första utkörningen, om paketet väger 20+ kilo. Så är det kört i mitt fall bara för att mitt paket kommer väga 18-19 kilo?


PostNord är rena skiten! Hat lantbrevbärare men får alltid en lapp i lådan brevet är förstort för att delas ut hämtas hos ombud.. likadant paket med hemkörning funkar aldrig med PostNord.
Mvh
Pudlan
 
UPS är motsatsen till PostNord... Jag hade beställt ett par ridstövlar från England och såg på nätet att de hade kommit fram till UPS här i Västerås och väntade på utkörning. Då jag inte skulle vara hemma, så ringde jag till UPS och sa att de inte behövde köra ut dem, utan att jag skulle hämta paketet hos dem istället.
Ungefär såhär lät samtalet:
Jag: Jag kommer inte att vara hemma, så ni behöver inte köra ut paketet. Jag hämtar det hos er istället.
UPS: Vi måste göra ett utkörningsförsök.
Jag: Men jag är ju inte hemma.
UPS: Men vi måste göra ett utkörningsförsök.
Jag: Men det är ingen mening, jag är ju inte hemma.
UPS: Vi måste göra ett utkörningsförsök.

Det slutade med att dom gjorde sitt utkörningsförsök till mig som bor ungefär 2 mil från deras paketcentral, men eftersom ingen var hemma så fick jag sedan hämta paketet hos dem istället... :crazy::confused::banghead:
 
Går inte brevet ner i din låda så ska det hämtas.
Inte bara brev utan sånt som är beställt med hemköring. Allt ämnar de lapp i lådan att de skall hämtas hos ombud.. Även om jag vet att att det skall komma ex ett brev som inte går ner i lådan och jag står o väntar på brevis då har dom inte med brevet.
Mvh
Pudlan
 
PostNord är rena skiten! Hat lantbrevbärare men får alltid en lapp i lådan brevet är förstort för att delas ut hämtas hos ombud.. likadant paket med hemkörning funkar aldrig med PostNord.
Mvh
Pudlan

Har lantbrevbärare skall det stå.
Med vänlig hälsning
Pudlan
 
Samma visa här också, så när jag beställer från Zooplus väljer jag alltid GLS som då körs ut av Schenker. Väger det under 20 kg så får det hämtas ut och väger det över 20 kg ska det köras till dörren, och det har funkat klockrent varje gång. Iom att ombud för Schenker dessutom är bra mycket närmare mig än Postnord som bara är en jävla pain in the ass att ta sig till så är det win även om jag måste hämta ut paketet själv. Beställer jag med utkörning av Postnord så får jag ofelbart alltid pallra mig iväg och hämta paketet själv trots att jag är hemma och kan ta emot, och har jag klagat så har kundtjänst skyllt på att folk aldrig är hemma dagtid :meh:
 
Jag beställde hästskor på nätet 2 gånger och de paketen vägde max 2 kg , lämnade utanför dörren då jag begärt hemkörning utan kvittens. Nu minns jag inte vem som körde men det funkade.
 
Det jag inte begriper är varför de inte ringer. Ofta står telefonnumret på paketet, så varför inte slå en signal?
Det förstår jag.
Kuriren har kanske 60 st likadana leveranser att göra samma dag. Spenderar man 1 minut på att ringa varje privatperson så går det åt en hel timme till på arbetsdagen och den tiden finns garanterat inte. Om du inte vill att stressade kurirer ringer medan de kör förstås, och det tror jag inte att du vill.

Nu var ju du hemma så det var ju inga konstigheter, men jag förstår inte människor som beställer hem grejer fast att de inte är hemma. Det är så knäppt.

Sen är det jättekonstigt att UPS har sådana sjuka interna regler att de måste göra ett leveransförsök. DHL Express, som är en konkurrent kan ändra adress eller vad som via kundtjänst. Samma med TNT. Frågan är varför UPS inte har några utlämningsställen? Det är helknäppt. Speciellt eftersom deras egen terminal i Göteborg ligger långt ut åt helvete.
 
Jag hade två "intressanta" leveranser häromveckan, en från PostNord och en från... jag vet inte :p.

Den första leveransen var bokad att komma mellan 12,30-15,30, så då hade jag fixat att det skulle finnas folk på plats att ta emot leveransen. 9,30 kom de och levererade.... Ren tur att min syster var där och kunde ta emot det, undrar om de annars skrivit som många här upplevt, att ingen var hemma vid leverans?

Dessutom så var paketet trasigt, chauffören hanterade paketen dåligt (slet, kastade runt, klev på dem :eek:), så där ringde jag in ett klagomål.

Den andra leveransen var beställd från NetOnNet. Vet inte vem de använder som utkörare, för helt plötsligt en dag när vi kom hem från jobbet så stod paketen (två gamingstolar för runt 3000 kr) i snön utanför dörren. Jag hade inte fått NÅN notis om att leverans var på väg, ej heller chans att boka tid då vi skulle vara hemma och ta emot leveransen. Undrar just hur de löste det med kvittering på mottagande...?

Nu har jag iaf mina saker hemma, och ska som många andra aldrig välja hemleverans igen :p !
 
Beställde expressleverans av min nya tv för att hinna få den före midsommar för flera år sen. Dagen kom för leverans, jag hade mobilen bredvid mig för att inte missa samtalet. När klockan började närma sig 13 så ringde jag. De hade försökt ringa hela morgonen påstod de men ingen hade svarat. Så jag fick till slut hjälp av grannen att åka och hämta paketet på terminalen 3 mil bort. Annars hade jag inte fått någon tv. Fick tillbaka pengarna för expressleveransen dock.
 

Liknande trådar

Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
635
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 388
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
534
Senast: __sofia__
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 438
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp