Bukefalos 28 år!

PostNord - köra ut paket

Alltså det som är svårigheten med postnord är ju att man inte vet när de kommer.
Fick en lapp: kunde inte levereras i brevlådan, men hade inte fått nån avisering om vilken dag så svårt att vara hemma då. Kom hem typ 10 min efter att lappen lagts i lådan, stod tid på den.
 
Köp bara från företag där man levererar med DHL eller Schenker, där brukar man sms-avisera och är man då inte hemma på angiven dag/tid så kan man boka samma tid en annan dag när det funkar bättre.
 
Aningens OT kanske, men herregud vad jag behövde en tråd som spydde galla just över PostNord just ikväll! De har förpestat större delen av min vecka, och många veckor innan dess, då jag dessvärre tvingas sitta som ansvarig för leveranser som de ska göra (men oftast inte gör). "Försändelsen kunde inte levereras" och "Mottagaren kunde inte nås" är två alldeles för välkända fraser i mitt arbetsliv just nu. Än värre blir det när det sedan kommer till att boka upphämtningar av returpaket från kunder, då blir det roligt på riktigt!

Jag har senast idag skrivit ett långt mail till mitt företags huvudkontor och formligen bett på mina bara knän att vi ska byta till en annan kurir i Sverige, för PostNord tjänar vi då rakt inga kunder på! Grrr. :rage:
 
Jag vet inte hur många gånger jag klagat på postNord, men inte så mycket pga paket utan pga brev. Jag har väldigt ofta grannens post i min låda, ok jag lägger över den i deras direkt vid lådan eftersom jag vet att jag nästan alltid får deras post. Det som däremot verkligen retar mig är att min egen post hamnar på avvägar och hamnar i andras postlådor. Dels riskerar jag att få förseningsavgifter och dels vet jag ju inte om någon av misstag råkar öppna mina brev?! :rage: :banghead:

Postis är dessutom rackarns snabb när han passerar, det är inte alltid jag hinner få på mig ett par skor och rusa ut när han signalerar innan han åker vidare. :cautious:
 
Jag vet inte hur många gånger jag klagat på postNord, men inte så mycket pga paket utan pga brev. Jag har väldigt ofta grannens post i min låda, ok jag lägger över den i deras direkt vid lådan eftersom jag vet att jag nästan alltid får deras post. Det som däremot verkligen retar mig är att min egen post hamnar på avvägar och hamnar i andras postlådor. Dels riskerar jag att få förseningsavgifter och dels vet jag ju inte om någon av misstag råkar öppna mina brev?! :rage: :banghead:

Postis är dessutom rackarns snabb när han passerar, det är inte alltid jag hinner få på mig ett par skor och rusa ut när han signalerar innan han åker vidare. :cautious:
Har ni bara postnord ? Vi har även Bring som levererar brev.
 
Alltså - är jag den enda som har haft jättebra upplevelser av just DHL?

Jag beställer ibland en viss vara och den körs ut trots att den bara väger några hekto. Nästan alltid kan jag ringa och be att de levererar till mitt jobb eller att de lämnar kvar det på terminal så jag kan hämta där. aldrig någonsin (peppar peppar) har det varit krångligt eller svårt.

Medan PostNord som sagt är helt annorlunda....
 
Jag vet inte hur många gånger jag klagat på postNord, men inte så mycket pga paket utan pga brev. Jag har väldigt ofta grannens post i min låda, ok jag lägger över den i deras direkt vid lådan eftersom jag vet att jag nästan alltid får deras post. Det som däremot verkligen retar mig är att min egen post hamnar på avvägar och hamnar i andras postlådor. Dels riskerar jag att få förseningsavgifter och dels vet jag ju inte om någon av misstag råkar öppna mina brev?! :rage: :banghead:

Postis är dessutom rackarns snabb när han passerar, det är inte alltid jag hinner få på mig ett par skor och rusa ut när han signalerar innan han åker vidare. :cautious:
I går fick jag brev till två andra människor som bor på två andra nummer på gatan än mitt. Och jag har inte deras portkoder så jag får slänga breven på lådan igen. Dessutom väntar jag fortfarande på avi om ett rek som andra som fått samma rek fick för en vecka sedan.

Ett tag fick jag en massa post adresserad till killen som just flyttat från lägenheten under min. Det var som att "öööh ... Hans namn står inte på dörren längre. Då lägger jag posten i brevlådan på nästa våning istället :idea:". :banghead:

I två perioder fick jag sätta upp anslag på min dörr: "[Snälla posten, [EXGRANNENS NAMN] BOR INTE HÄR!" Först efter andra perioden upphörde det. Jag tror att problemet var att våra efternamn började på samma bokstav. Men jag kan tycka att brevbärare borde kunna läsa.
 
@tanten: DHL är oftast bra och deras kundtjänst trevlig och tillmötesgående.

Schenker har jag aldrig använt i jobbet men deras tjänst för privatpersoner är skräp. Den är inte billigare än DHL men betydligt segare.
 
Men jag kan tycka att brevbärare borde kunna läsa.

Nu tycker jag du har orimliga krav :grin:

Allvarligt, de tidigare brevbärarna här var jättebra. Chaufförerna har alltid varit katastrof ("Du tyckte det var en bra idé att köra en tung lastbil där det är en stor djup vattenpöl istället för där där det är helt torrt? Tack så mycket för märkena i gräsmattan"). Nuvarande brevbäraren kommer att köra över någon inom en inte alltför lång tid, hen kör som en idiot på en smal väg där det ofta går barn.
 
Har också varit med om att jag varit hemma en hel dag och sedan upptäckt när jag gått ner till brevlådan att jag fått en lapp om att jag blivit sökt den och den tiden men att jag nu själv skulle få åka och hämta mitt paket. Men inte på mitt lokala uthämtningsställe utan på en annan ort typ 45 minuter bort... :cautious:

Men nu senast ringde en mycket sympatisk man som var ny i området och inte hittade mitt hus som fick lite vägbeskrivning och sen klarade av att leverera kattsanden ända fram till trappen :up: det är väl som så många andra gånger lite beroende på personen hur bra service man får.
 
Efter ha fått brev om inkasso (varken faktura eller påminnelser kommit fram) , påminnelse på faktura (en sällan-räkning så jag missade att den inte kommit) saknad av några vanliga brev, paket som skickats åter avsändare eftersom mottagare varit okänd/inte velat ta emot ( paketet var efterlängtat och dessutom redan betalt. Och dyrt:meh:) UTAN att jag sett till varken avi eller påminnelse, så ringde jag posten och undrade vad dom stod på egentligen..

Jag bor på liten ort dvs brevbärarna kan känna igen ens adress, de är rutinerade och känner väl till området osv och de kunde ju Inte förstå vad/vart som det blivit fel:grin:
Det kanske inte ens var hos just brevbärarna det felst utan tidigare i ledet såklart.

Men efter det har det hittills funkat faktiskt:angel:
 
Efter ha fått brev om inkasso (varken faktura eller påminnelser kommit fram) , påminnelse på faktura (en sällan-räkning så jag missade att den inte kommit) saknad av några vanliga brev, paket som skickats åter avsändare eftersom mottagare varit okänd/inte velat ta emot ( paketet var efterlängtat och dessutom redan betalt. Och dyrt:meh:) UTAN att jag sett till varken avi eller påminnelse, så ringde jag posten och undrade vad dom stod på egentligen..

Jag bor på liten ort dvs brevbärarna kan känna igen ens adress, de är rutinerade och känner väl till området osv och de kunde ju Inte förstå vad/vart som det blivit fel:grin:
Det kanske inte ens var hos just brevbärarna det felst utan tidigare i ledet såklart.

Men efter det har det hittills funkat faktiskt:angel:
har nån varit och länsat din låda?
 
Alltså det som är svårigheten med postnord är ju att man inte vet när de kommer.
Fick en lapp: kunde inte levereras i brevlådan, men hade inte fått nån avisering om vilken dag så svårt att vara hemma då. Kom hem typ 10 min efter att lappen lagts i lådan, stod tid på den.
En gång när jag beställde varor med hemleverans så kom ett sms med ett telnr som jag fick ringa och boka tid för leverans. Sen kom leveransen ca 15 minuter in på tidsintervallet. *nöjd*
Jag kanske har haft tur med PostNord.
 
Det förstår jag.
Kuriren har kanske 60 st likadana leveranser att göra samma dag. Spenderar man 1 minut på att ringa varje privatperson så går det åt en hel timme till på arbetsdagen och den tiden finns garanterat inte. Om du inte vill att stressade kurirer ringer medan de kör förstås, och det tror jag inte att du vill.

Nu var ju du hemma så det var ju inga konstigheter, men jag förstår inte människor som beställer hem grejer fast att de inte är hemma. Det är så knäppt.

Sen är det jättekonstigt att UPS har sådana sjuka interna regler att de måste göra ett leveransförsök. DHL Express, som är en konkurrent kan ändra adress eller vad som via kundtjänst. Samma med TNT. Frågan är varför UPS inte har några utlämningsställen? Det är helknäppt. Speciellt eftersom deras egen terminal i Göteborg ligger långt ut åt helvete.
DHL och en del andra brukar ringa då de är på väg. Det sparar tid eftersom de inte behöver köra hela vägen om man inte är hemma, eller så får man komma överens om ny tid eller att de lämnar paketet på trappan.
 
Håller med där, vet inte hur många gånger jag kört ut till folk som inte är hemma dagtid, förståeligt dock då dom flesta jobbar men då får dom isåfall gärna se till att ha någon annan som kan ta emot. Folk verkar glömma bort att även chaufförerna jobbar dagtid och kör inte ut kvällar då dom är hemma.

Jo, men vem ska ändra sig, hönan eller ägget? Eftersom de som handlar på nätet inte lär sluta jobba alla på samma gång för att kunna sitta hemma och vänta på paket borde ju de som kör ut paketen kunna komma på något smidigare sätt än att e eventuellt kommer mellan 7.30-19.00 någon dag under vecka 43?
 

Liknande trådar

Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
651
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 842
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
542
Senast: __sofia__
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 009
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp