PostNord - köra ut paket

Jag har sett brevbäraren som hämtade säcken med rek på ICA-butiken där jag jobbade misshandla påsen med vilje när en kollega vänligt sa att: "Ska du inte vara försiktigare med de där?" Han var ökänd för att slänga runt reken som skräp.

Nej, min respekt för postpersonal är tämligen låg. Det var väl dessutom DHL som kläddes av i en video för inte så länge sedan där de verkligen spelade fotboll med paketen.

Jag förstår att det är ett stressig jobb att vara brevbärare eller godschaufför men när någon börjar misshandla mina varor försvinner min respekt och förståelse tämligen omedelbart.

I jobbet har jag fått tillbaka borrkärnor från labbet några gånger (inte alltid) där det är ren tur att lådorna hållit och inte vält. En låda har kostat ca 5500 och 7000 kr mellan tummen och pekfingret att ta upp (inte inkluderat min tid eller laboratoriet) och datan från hålet blir värdelös om kärnorna inte ligger i rätt ordning. Jag har hål som består av upp till 50 lådor...
 
Är paketet helt manglat är det fel förpackat.
Jag har sett brevbäraren som hämtade säcken med rek på ICA-butiken där jag jobbade misshandla påsen med vilje när en kollega vänligt sa att: "Ska du inte vara försiktigare med de där?" Han var ökänd för att slänga runt reken som skräp.

Nej, min respekt för postpersonal är tämligen låg. Det var väl dessutom DHL som kläddes av i en video för inte så länge sedan där de verkligen spelade fotboll med paketen.

Jag förstår att det är ett stressig jobb att vara brevbärare eller godschaufför men när någon börjar misshandla mina varor försvinner min respekt och förståelse tämligen omedelbart.

I jobbet har jag fått tillbaka borrkärnor från labbet några gånger (inte alltid) där det är ren tur att lådorna hållit och inte vält. En låda har kostat ca 5500 och 7000 kr mellan tummen och pekfingret att ta upp (inte inkluderat min tid eller laboratoriet) och datan från hålet blir värdelös om kärnorna inte ligger i rätt ordning. Jag har hål som består av upp till 50 lådor...
Hade jag sett sånt hade jag ringt till deras chef :devil:
 
Jag har sett brevbäraren som hämtade säcken med rek på ICA-butiken där jag jobbade misshandla påsen med vilje när en kollega vänligt sa att: "Ska du inte vara försiktigare med de där?" Han var ökänd för att slänga runt reken som skräp.

Nej, min respekt för postpersonal är tämligen låg. Det var väl dessutom DHL som kläddes av i en video för inte så länge sedan där de verkligen spelade fotboll med paketen.

Jag förstår att det är ett stressig jobb att vara brevbärare eller godschaufför men när någon börjar misshandla mina varor försvinner min respekt och förståelse tämligen omedelbart.

I jobbet har jag fått tillbaka borrkärnor från labbet några gånger (inte alltid) där det är ren tur att lådorna hållit och inte vält. En låda har kostat ca 5500 och 7000 kr mellan tummen och pekfingret att ta upp (inte inkluderat min tid eller laboratoriet) och datan från hålet blir värdelös om kärnorna inte ligger i rätt ordning. Jag har hål som består av upp till 50 lådor...


Det där med DHL känner jag igen. Beställde en sadel som skulle fraktas med DHL och när paketet kom fram ser det ut som nån har suttit/mosat lådan. 2 hörn var intryckta till max, paketet var upprivet från mitten till ena hörnet i botten. Fanns även flertal skoavtryck på kartongen:eek::rage:

Var eg ett väl förpackat skyddat paket och det var rena turen att sadeln klarade sig helt utan skråmor.

På brevfronten funkar det helt ok!
Är Posten/Postnord som kör ut här. Kommer varje dag strax före 15 och lämnar posten. Paket åker ner i brevlådan eller så kommer postis upp på gården och tutar 2 ggr. Hämtar vi inte då så får vi hämta på Ica senare.

Även större paket +20 kg levereras med lastbil upp på gården. Oftast med förvaning, att de ringer och bekräftar att vi är hemma :)
 
Det verkar ju som om det är helt upp till chauffören hur seriöst han tar sitt jobb. En del är änglar som får tacka nej till fika för man har för mycket kvar av turen:angel: och en del är på helt fel jobb. Och så alla mittimellan.
 
Postnord är helt värdelösa enligt min mening. Några gånger har det stått att det inte gick att leverera och att meddelande har lämnats. Vilket inte stämt då jag har varit hemma hela dagarna de gångerna. Dessutom har de inte lämnat något meddelande. Har ibland ringt postnord och fått numret till åkeriet. De har vid några tillfällen erkänt att chauffören har kört en fuling. Har numera eliminerat problemet helt genom att inte längre beställa från något företag som använder Postnord. Den sista beställningen jag gjorde där de hade postnord (var hemma hela den dagen de gjort "leveransförsök", inget meddelande lämnades) hämtade jag till slut ut ett paket på utlämningsstället som var öppet i båda ändarna och helt tillplattat. Var ren tur att alla varor var med och hela.
 
Senast ändrad:
Kan någon förklara? Hemma hela dagen..

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-01-28 16:39 PostNord Kalix, Sverige Försändelsen har felsorterats
2016-01-28 16:38 PostNord Kalix, Sverige Det gick inte att leverera. Ett meddelande har lämnats på leveransadressen
2016-01-28 12:07 ICA Nära Nyckeln, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe
2016-01-28 08:21 Kalix, Sverige Lastad på bil, utkörning påbörjad
2016-01-28 08:21 Kalix, Sverige Försändelsen är överlämnad till lantbrevbäring för leverans nästa vardag
2016-01-28 08:10 PostNord Kalix, Sverige Försändelsen transporteras
 
Har man lite koll på sina paket, alla paket går ju att spåra ifall du har ett sändningsnummer, så kan man lätt se till så att man får paketet levererat på en dag man är hemma.

Så enkelt är det ju tyvärr inte. Den värsta eftersläpning jag sett var tre dagar (Postnord), där paketet fortfarande "sorterades" efter jag hämtat ut eländet.

Och som sagt, de levererar ju inte även om de säger att de gör det, jag har suttit hemma och häckat för att enligt spårningen är paketet "ute för leverans" (när de faktiskt hängt med tidsmässigt) men likförbannat uppdateras spårningen framåt kvällen med "gick inte att leverera"...
 
Inte bara paket som är problem med, väntar på ett vanligt litet brev som postades i föra veckan. (Den som postade litar jag 120% på)
Jag hade en jättebra brevbärare via postnord men har fått en ny av någon anledning och med denna påbörjades bekymmer med diverse leveranser.
Sen alla andra tider på dygnet det kommer saker i brevlådan blir jag knäpp på, inte helt nöjd med att få brev mitt i natten (!!) då jag valt bort morgontidning och hoppar högt de gånger de smäller till i dörren och sen var den nattsömnen långt borta. :meh:
 
Med postnord har jag aldrig beställt hemleverans med, dhl och jetpak (underleverantör??) har det alltid fungerat klockrent med. Jobbigt bara det här med leverans sker kl 07-17, jetpak brukar dock alltid ringa dagen innan och samma dag så det lörser sig ändå. Dhl ringer en stund innan :)

Postnord som brevbärare ger jag dock inte mycket för... När vi flyttade skaffade jag en co adress för att slippa skaffa nya adresskyltar till brevlådan, i samband med flytten skapades även en ny adress. Första tiden hamnade posten alltid fel, jag bodde på B men posten hamnade i A. När jag framförde klagomål fick jag höra att det står fel på posten (stämmer ej, stod B men brevbäraren strök och skrev till ett A själv) och att det inte fanns namn på lådan. Förklarade att det står visst och jag har co-adress så jag ska INTE behöva skriva mitt efternamn också. Aja tillslut såg han att det var faktiska fel i deras system, där stod jag skriven på A! Nåväl, han ändrade det och sen hade vi problem i flera veckor med att min och svärfars (skriven på A) post hamnade i B och min sambos hamnade i A...

Vi köpte tillslut nya skyltar och tog bort min co-adress. Nu har brevbäran slutat ändra adressen på breven och för det mesta hamnar det rätt, förutom att vi får grannarnas post av och till. Verkar dock som att brevbäraren blev sur av klagomålen så nu hittar han/hon minsta anledning till att inte lämna våran post.

Här senast var det snö, fast det renskottats med lastmaskin. Har inte fått post på två dagar men däremot lappar om att vi måste snöröja. Igår gick sambon och skottade rent även framför grannens brevlåda (gammal dam som äger den) så vi får hoppas att det nu passar så vi posten...
 
Men förbannade postnord :devil:

Beställde ett paket på ca 20 kilo. Valde närmaste utlämningsstället 5km bort. Fick avisering.. Ja jo paketet fanns att hämta. 2,5 mil bort. Men tack så jävla mycket då? Är det svårt att åtminstone skeppa det dit det ska vara? Trasig låda med stort hål i också så dom har väl slängt av det snabbt innan något trillar ut. Inte helt okej.
 
Kan någon förklara? Hemma hela dagen..

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-01-28 16:39 PostNord Kalix, Sverige Försändelsen har felsorterats
2016-01-28 16:38 PostNord Kalix, Sverige Det gick inte att leverera. Ett meddelande har lämnats på leveransadressen
2016-01-28 12:07 ICA Nära Nyckeln, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe
2016-01-28 08:21 Kalix, Sverige Lastad på bil, utkörning påbörjad
2016-01-28 08:21 Kalix, Sverige Försändelsen är överlämnad till lantbrevbäring för leverans nästa vardag
2016-01-28 08:10 PostNord Kalix, Sverige Försändelsen transporteras

Det betyder att du förmodligen kommer att få ditt paket till något helt annat ställe än hem till dig. :devil: Ser ut som att någon gjort ett dåligt jobb/varit ny på jobbet igår, säkert därför mitt paket kom till stan också. Hoppas du får hem det idag! :)
 
Kan någon förklara? Hemma hela dagen..

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-01-28 16:39 PostNord Kalix, Sverige Försändelsen har felsorterats
2016-01-28 16:38 PostNord Kalix, Sverige Det gick inte att leverera. Ett meddelande har lämnats på leveransadressen
2016-01-28 12:07 ICA Nära Nyckeln, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe
2016-01-28 08:21 Kalix, Sverige Lastad på bil, utkörning påbörjad
2016-01-28 08:21 Kalix, Sverige Försändelsen är överlämnad till lantbrevbäring för leverans nästa vardag
2016-01-28 08:10 PostNord Kalix, Sverige Försändelsen transporteras

Jag tror att paketet har kommit ut på fel kurirbil som kör ett helt annat område. Det är säkerligen så att de inte har något annat alternativ än att scanna att de har försökt leverera paketet, men att det inte gått för att paketet ska skickas vidare till någon administrativ personal som kan lägga in att det var felsorterat, eller så har kuriren själv gjort det.

Många gånger så vet kundtjänst precis vad som hänt, så ring dit och fråga.
 
Men förbannade postnord :devil:

Beställde ett paket på ca 20 kilo. Valde närmaste utlämningsstället 5km bort. Fick avisering.. Ja jo paketet fanns att hämta. 2,5 mil bort. Men tack så jävla mycket då? Är det svårt att åtminstone skeppa det dit det ska vara? Trasig låda med stort hål i också så dom har väl slängt av det snabbt innan något trillar ut. Inte helt okej.

Kanske är så att det närmaste stället inte hanterar så tunga paket som 20 kg, utan att du därför fick åka till ett som gör det.
 
Det betyder att du förmodligen kommer att få ditt paket till något helt annat ställe än hem till dig. :devil: Ser ut som att någon gjort ett dåligt jobb/varit ny på jobbet igår, säkert därför mitt paket kom till stan också. Hoppas du får hem det idag! :)
Jag tror att paketet har kommit ut på fel kurirbil som kör ett helt annat område. Det är säkerligen så att de inte har något annat alternativ än att scanna att de har försökt leverera paketet, men att det inte gått för att paketet ska skickas vidare till någon administrativ personal som kan lägga in att det var felsorterat, eller så har kuriren själv gjort det.

Många gånger så vet kundtjänst precis vad som hänt, så ring dit och fråga.

Ringde. Dom sa att paketet var på Ica.

Hämtade det, det kändes lätt och lite litet och väldigt mosat. När jag öppnar det inser jag att det var mycket för lite, en säck lusern saknades.

Enligt Postnord-appen vägde det 22kg. Det borde vägt 36kg enligt min beställningsbekräftelse dvs två kollin. Trött stressad bebismorsa insåg ju inte det när jag hämtade det på Ica men ja, nu blir det "roligt" att försöka hitta den där säcken...

Fortsättning följer....

(infoga svordomar här)
 
Ringde. Dom sa att paketet var på Ica.

Hämtade det, det kändes lätt och lite litet och väldigt mosat. När jag öppnar det inser jag att det var mycket för lite, en säck lusern saknades.

Enligt Postnord-appen vägde det 22kg. Det borde vägt 36kg enligt min beställningsbekräftelse dvs två kollin. Trött stressad bebismorsa insåg ju inte det när jag hämtade det på Ica men ja, nu blir det "roligt" att försöka hitta den där säcken...

Fortsättning följer....

(infoga svordomar här)
Kan de inte ha delat upp din order i två delar? Så den saknade säcken dyker upp i ett eget paket?
 
Jag beställde hem 18 kg kattsand från Zooplus just för att det ska levereras hem till dörren. Idag började jag undra hur långt paketet kommit, och spårar paketet på PostNords hemsida. Där har de skrivit följande:

"Det gick inte att leverera. Ett meddelande har lämnats på leveransadressen"

Vilket inte är sant. Jag gick hemifrån en halvtimme innan de påstår att de varit här, så givetvis vet jag inte huruvida det är sant. MEN de har inte lämnat något meddelande. Inte nere vid porten, inte vid anslagstavlan, inte på dörren eller genom brevinkastet. Kan de då kräva att jag ska betala x antal hundra kronor för att de ska köra ut mitt paket igen, eller hade de gjort det gratis ändå?

Hur fungerar det här egentligen?

Edit: enligt affärens hemsida så kan man boka kostnadsfri utkörning om man missat första utkörningen, om paketet väger 20+ kilo. Så är det kört i mitt fall bara för att mitt paket kommer väga 18-19 kilo?

2-3 går har jag valt att skicka via posten/post nord när jag beställt från zooplus. VARJE gång slarvade dom och jag fick hämta mitt paket istället.
Så nu väljer jag att skicka med schenker när jag beställer från zooplus. Funkar toppen varje gång. Dom ringer innan och bokar leverans med dig! :)
 
Kanske är så att det närmaste stället inte hanterar så tunga paket som 20 kg, utan att du därför fick åka till ett som gör det.


Jodå, det gick bra att välja att det ska komma dit och det har även gått bra att hämta alla möjliga tunga paket där förut. Lanthandel med shenker, dhl och postnord. :) Skitsamma i slutändan, fick ju mitt paket men fult gjort är det att bara dumpa av det där..
 
Det är inte bara paket som inte kan leverera. På jobbet har vi inte får post sedan i onsdags. Och vi är ganska beroende av att våra beställa grejor levereras.
 
Kl

Som brevbärare åt Postnord så börjar jag undra vad vissa kollegor i landet håller på med. Att hantera paket varsamt borde väl vara en självklarhet? Har du ett paket med på lantbrevbäringen så är det väl självklart att du åker fram och tutar? Enda gången det är okej att lämna kvar paket så att mottagaren får hämta är om det är däck under "högsäsong" och det är omöjligt att få plats med i bilen. Alternativt köra ut nästa dag om det finns plats.
Att läsa adressaten på breven ska inte vara så svårt, visserligen kan jag tänka mig att det sker fler felsortetingar idag än för några år sedan då det är (åtminstone hos oss) många olika personer som snurrar på varje distrikt. Att vi delar ut posten senare för var dag är inget vi kan rå för, det är ledningen som planerar det. Jag kan lova att det inte är några glada miner från brevbärarna gällande det. Vi ligger under enorm press nu, för några år sedan delade vi ut kanske 4-500 hushåll per dag, nu är vissa turer uppe på 8-900 st och arbetstiden är densamma. Vi blir stressade och kvalitén tar stryk.

Jag är i alla fall väldigt nöjd över min brevbärare här på landet, han åker alltid fram med paket och är himla glad och trevlig. Dra inte alla stackare över en kam, det finns dem som sköter sig också men som man inte ser eftersom dem som missköter sig syns mer.
 

Liknande trådar

Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
671
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 480
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
561
Senast: __sofia__
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
70 050
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp