Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske en superdum fråga...Shoppar ni i affärer och beställer ni på postorder såhär i corona-tider? Har några paket på kommande från wish som jag beställde i typ januari...Känns väl sådär. Hur länge kan viruset leva på döda ting? Mvh "Bojkotta shopping?"
Jag gör både och, dvs precis som jag brukar. Däremot har jag aldrig beställt något från Kina, och tänkte väl inte precis börja göra det nu heller. Men, som sagt, annars gör jag som vanligt - beställer vissa saker via postorder och handlar annat i affär....Kanske en superdum fråga...Shoppar ni i affärer och beställer ni på postorder såhär i corona-tider? Har några paket på kommande från wish som jag beställde i typ januari...Känns väl sådär. Hur länge kan viruset leva på döda ting? Mvh "Bojkotta shopping?"
Nej, saker från Wish är ingen fara.
Men har funderat lite grann på något som kanske går under denna rubrik:
Jag tänker att jag gärna stödja företag med att handla online eller att köpa från Tradera men känns dumt att folk ska ränna till postombud? Eller att behöva själv hämta upp hos ombud. Jag har mest beställt småsaker tidigare från Tradera och de har nog mestadels landat i brevlådan men känner lite obehag över att det skulle behöva hämtas hos ombud för att paketet blivit för stort.
Men hämta från ett ombud är väl inte värre än att handla i affär?Nej, saker från Wish är ingen fara.
Men har funderat lite grann på något som kanske går under denna rubrik:
Jag tänker att jag gärna stödja företag med att handla online eller att köpa från Tradera men känns dumt att folk ska ränna till postombud? Eller att behöva själv hämta upp hos ombud. Jag har mest beställt småsaker tidigare från Tradera och de har nog mestadels landat i brevlådan men känner lite obehag över att det skulle behöva hämtas hos ombud för att paketet blivit för stort.
Nu försöker jag undvika detMen hämta från ett ombud är väl inte värre än att handla i affär?
Varför känns det dumt att gå till ombud? Sedan vet jag inte hur det är överallt i Sverige, men om du tex handlar via sellpy och bor där Citymail levererar så kan du få det hem till dörren, förutsatt att det inte är något jättegigantiskt paket du ska ha såklart. Nu finns ju inte allt på sellpy såklart, men kom att tänka på det när du ändå nämnde traderaMen har funderat lite grann på något som kanske går under denna rubrik:
Ett problem är ju att vi som faktiskt sitter i isolering inte kan få hjälp att hämta ut paket. Det är ingen som vill/kan åka ut till mig för att hämta leg + fullmakt för att hämta ut min bankdosa, åka tillbaka hit med den och sen åka hem. Det är en halv dags projekt och rätt många mil...Varför känns det dumt att gå till ombud? Sedan vet jag inte hur det är överallt i Sverige, men om du tex handlar via sellpy och bor där Citymail levererar så kan du få det hem till dörren, förutsatt att det inte är något jättegigantiskt paket du ska ha såklart. Nu finns ju inte allt på sellpy såklart, men kom att tänka på det när du ändå nämnde tradera![]()
Shoppar precis som vanligt. Jag slickar ju liksom inte på paketen och det finns en massa annat på paketen som inte är så trevligt (tänk hur en lastbil ser ut, du skulle väl inte äta från golvet på den) dvs man tvättar händerna efter man hanterat paket.
Min fundering är mer om jag bör låta bli att beställa allt som inte är livsnödvändigt mer eller mindre, för att minska risken för postombuden/buden som levererar paketen. Bor i UK så vi är i lockdown så det finns inga affärer att gå till, jag är lite sugen på att utnyttja all min tid till att sticka, men känns själviskt att bidra till att lager- och budpersonal måste jobba för att jag vill ha lite stickor och garn linksom?