Bukefalos 28 år!

Potatis till änder?

gul_zebra

Trådstartare
Fick en hög kokt potatis av mamma igår... Till råttorna då alltså, men de hade redan fått ett helt glasspaket med potatis, korv, köttbullar, vitsås osv tidigare under dagen :p

Och tja, potatisen kan väl knappast ligga hur länge som helst, och det känns onödigt att slänga det. Kan jag ge det till änder? Finns en massa gräsänder en bit härifrån som nog skulle uppskatta potatisen :laugh:
 
Sv: Potatis till änder?

Mina ankor får det vi har i hushållet som extrasnack. Skillnaden mellan änder och ankor är nog inte så stora. Det enda problemet jag kan se är att man kanske inte ska hälla ut massa matrester i naturen eftersom man inte vet vem som är där sen. Men hade dom varit i trädgården eller på gården, allts inte på allmän plats, då hade dom fått det här med.
 
Sv: Potatis till änder?

Det går nog bra, änder är väl lite som höns, allätare?
Däremot blev jag lite orolig över att du gett dina råttor ett helt glasspaket med mat men sen kom jag på att du har såna där jättestora råttor va? :p Typ som den på din avatar..
 
Sv: Potatis till änder?

Nej jag har bara tamråttor, GP-råttorna är sålda för rätt längesen :p Men tja, det går åt en del mat till 11 tamråttor också, och såhär runt jul så kan de gott få lite extra ;)

mul: Så mycket änder som det är här så är det typ noll risk att nån mat missas av de :D Blir nån matbit över så tas den förmodligen av nån skata eller kaja som det redan finns gott om i området sedan många år tillbaka. Och även de behöver ju mat :)

Jag kan hälsa från änderna att potatisen blev mycket uppskattad och varenda liten bit åts upp med god aptit :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 682
Senast: Zewz
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 186
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb man vill bli när man blir stor? Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter? Jag ligger hemma...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 371
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp