Pottträning

Sv: Pottträning

Är dem tidiga med en sak är dem kanske sena med något annat. Min snart 3åring pratar jättebra och var väldigt tidig med det. Lillasyster som är 1½ säger inte många ord som man fattar;), däremot kröp hon när hon var 6 mån och gick innan hon var 10 mån. Hon har bråttom med annat helt enkelt.

Försökte prata med Elivia (den stora) om att vi skulle ge hennes nappar till apungarna på djurparken eftersom hon börjar bi så stor nu. Då svarar hon
-Dem kan köpa egna på tradera:o:D... Vad svarar man på det???
 
Sv: Pottträning

Men jag vet inte riktigt inom vilka områden hon är tidig/sen... är det bara jag som har noll koll :o.

Köpa ny på Tradera, haha - smart är hon iallafall!
 
Sv: Pottträning

Sånt har inte jag heller koll på merän att jag har möjligheten att jämföra mina två barn och ser hur olika dem är.

För mig känns det inte så viktigt om dem är tidiga eller sena, kändes på något vis mer viktigt när jag bara hade en. Nu har jag fullt sjå att reda ut vardagen och inte så mycket tid att fundera på om dem är tidiga eller sena;).

Jag tror du kommer hitta en bra lösning på er potträning. Tycker du verkar vara en väldigt förnuftig människa med båda fötterna på jorden (utifrån vad jag läst av dig på buke:D)
 
Sv: Pottträning

Åhå tack så mycket :o. Jag får se till att skaffa ett till barn, så jag vet helt enkelt :idea:
 
Sv: Pottträning

Har för mig att min Tuva är ganska jämngammal mer era oxå va?

Hon har varit torr sen i vintras ungefär, ett par månader för tvåårsdagen, vi köpte en potta och tog av blöjan typ sen var det inte så mycket mer med det. Ett par olyckor har hänt sedan så fick hon snabbt koll på kisset. Det var lite värre med bajset så vi fick ta en lite pottpaus iom sjukdom och att vi flyttade, men sen när vi drog igång så släppte allting och sen har det gått som en dans.

Det jag rekomenderar är att man är hemma och har tid, semester etc. Sen sa vi väldigt tydligt till Tuva (som har varit väldigt duktig på att resonera med) att hon helt enkelt inte hade någon blöja utan var tvungen att gå på pottan och kissa och säga till när det var dags. Sen frågade vi ofta i början och glesade sedan ut på det med tiden!

Lycka till!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 724
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 201
Senast: Soapbubble
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 355
Övr. Barn Vi upptäckte i veckan att sonen som strax fyller 18 månader har full kontroll på sin blåsa och säger till när han är kissnödig när han...
Svar
18
· Visningar
1 242
Senast: Luktpion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp