pratande barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: pratande barn

Vidar låter som en tvillingsjäl till Tobias. En till buse som kan skickas på sommar kollo till Inte_ung i sommar :rofl: Fast Tobias har inte lärt sig att plocka undan sina spår när han äter upp alla glassar.
han har dessutom kommit på att det är jobbigt att prata. Det är mkt enklare att säja hm hm i värsta militärton och stå med händerna i sidorna och sedan peka på vad han vill ha. Det funkar för det mesta för honom. Annars så är det som med Vidar, tar stol o pall och fixar själv.
Tobias är nu 2½ år och har kanske 10 ord, munnen går i ett men mest med massa gallimattias ord. han hör och förstår vad vi säjer..... :D
Ett bra sett att se om barn hör är att viska glass när de vänt ryggen till, då kommer de somett skott :rofl:
 
Sv: pratande barn

Har märkt i en del fall med barn som har föräldrar som pratar mycket och gärna att barnet inte pratar, tror helt enkelt att det gett upp att få en syl i vädret.
 
Sv: pratande barn

Annars kan man bara skrika till så fort man inte får som man vill, eller det inte går som man tänkt, bara ett högt skrik så att alla förstår att man är i nöd. Så gör min 1½åriga dotter. Då tittar jag på henne, säger "säg: mamma, jag behöver hjälp" och då säger hon med sitt allra sötaste lilla ansikte och säger: "jaaaa". Annars pratar hon mycket och gärna, både två och treordsmeningar, en del fullt förståeliga, en del rena bubblet.

Sååå....inte_ung har startat uppfostringsläger? Finns det någon begränsning på antalet barn per familj man får skicka?
 
Sv: pratande barn

Åh favoriten Gulle-Tobias.

Jag frågade Sambon, och han svarade att antalet är obegränsat.
Hag går strax ut och stegar upp runt huset för att bygga ut.
 
Sv: pratande barn

jag anmäler två stycken småttingar till lägret! en st 1½ årig dam med en staaaark vilja och som just börjat babbla o prata rappakalja samt ett och annat förståeligt ord och en st 3 årig kille som pratar mer än mest och i stort sett allt är klart förståeligt även för utomstående.
 
Sv: pratande barn

Okej, hur många har vi nu då.

Tobias + minst 3 till.
Sambon får kliva ut en meter till.
 
Sv: pratande barn

Min son blev 3 år sista augusti. Han talar inte i hela meningar.
Många har väldigt svårt att höra vad han säger. Det är få ord som är "korrekta". Mörkt heter tex gookt.
Men han kan kommunicera med oss föräldrar i alla fall.
Han förstår vad vi säger till honom och vi förstår vad han säger.
Så jag försöker att inte oroa mig för det.
 
Sv: pratande barn

Det kan nog bli skojjigt det här.
Sambon tycker att vi skall ge förtur till 3-4 åriga pojkar.
 
Sv: pratande barn

Har din sambo ingen koll alls? Ni ska ju ta emot tonåringar som ni kan sätta i hårt arbete hela sommaren så att ni kan sitta och lata er i solen! I sådana fall kan jag anmäla elins tre kusiner! De skulle behöva lära sig att man inte alltid kan komma undan med "jag vill inte"... :devil:
Du kan få elin på löpet oxå, fast hon blir tre i juli och är tjej, men mycket företagsam! Älskar traktorer, fast allra helst pappas lastmaskin :love:
 
Sv: pratande barn

Några sådana har jag inte tyvärr...men två tjejer på 1½ och 10 och en pojk på 8...kan det vara något?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
550
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 294
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 005
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp