Pre - Secret Santa

Har varit med några gånger och känner att jag skrivit ganska lika ledtrådar varje gång.
Måste hitta på något helt nytt i år :D
 
*hm* Är det du eller är det någon annan som sista Secret Santa öppnade 00.01 eller dyligt? :confused::D

Kan vara jag.. :angel: (och kanske är vi fler?) eftersom att jag jobbar natt och har jobbat de sista gångerna så öppnar jag så fort det är tillåtet.. :D man är ju så nyfiken!
 
Vad har ni för krav på de som vill vara med i antal inlägg och så?
Misstänker att jag är alldeles för ny men frågar man inte får man inget veta :)
Nä, jag har tagit bort den regeln - så det är fritt fram! ;)
Big Santa, dvs @Nixehen :bow:, håller i det hela. Man anmäler sig med namn och adress samt ger ledtrådar (brukar vara fem st) till lämplig present plus eventuella allergier. Sedan parar Big Santa ihop en med ens "offer" plus att man är "offer" åt någon annan (dvs man vet inte vem man får presenten ifrån). Efter öppningen (på julafton, inte tidigare! :D) så börjar man gissa vem ens Secret Santa är, det är också jättekul.

Värdet på presenten brukar sättas till 100 kr exkl frakt och den ska skickas spårbart.
Fenomenal sammanfattning! :D:up:

På tal om spårbart... Med tanke på allt poststrul just nu, kommer det tillåtas att skicka med andra företag i år tro? Schenker tex?
Jag klurar på det, vad tycker folk?
Tidigare år när andra fraktsätt tillåtits så har dessa nästan alltid strulat tycker jag... :banghead: :confused:
 
@Nixehen: Jag tycker det är ok så länge det är spårbart men att man ska komma ihåg att både Schenker och DHL har LÅNG leveranstid för privatpersoner. Man kan inte räkna med att det går lika snabbt som när företag skickar med dem. Postens Skicka Lätt kommer ju fram snabbast OM det kommer fram...
 
@Nixehen: Jag tycker det är ok så länge det är spårbart men att man ska komma ihåg att både Schenker och DHL har LÅNG leveranstid för privatpersoner. Man kan inte räkna med att det går lika snabbt som när företag skickar med dem. Postens Skicka Lätt kommer ju fram snabbast OM det kommer fram...

Problemet med dhl och schenker är att båda företagen strulat med paket tidigare år, mer än en gång dessutom.. paket har skickats till fel ände i landet osv, massa strul liksom! Plus då den oändliga leveranstiden.. :banghead: vilka ju är anledningarna att jag tog bort dom från början.

Med posten har faktiskt inget paket försvunnit - av de som skickats spårbart då. :cautious: Jag får klura lite på det här tror jag.
 
Haha måste vara jag som typ jämt haft tur med Schenker och DHL av någon anledning, ty dessa har alltid funkat klockrent :D
 
Big Santa, dvs @Nixehen :bow:, håller i det hela. Man anmäler sig med namn och adress samt ger ledtrådar (brukar vara fem st) till lämplig present plus eventuella allergier. Sedan parar Big Santa ihop en med ens "offer" plus att man är "offer" åt någon annan (dvs man vet inte vem man får presenten ifrån). Efter öppningen (på julafton, inte tidigare! :D) så börjar man gissa vem ens Secret Santa är, det är också jättekul.

Värdet på presenten brukar sättas till 100 kr exkl frakt och den ska skickas spårbart.

Tack för tydlig och bra förklaring! Det får jag fundera lite på om jag ska vara med på, brukar ha lite tidsbrist i december dock.
 
Här har jag kommit på två av fem möjliga ledtrådar:bump::bump:.......tur att det finns tid kvar för resterande tre....jepp, dom är nedskrivna..gäller bara att komma ihåg vart jag skrivit upp det.....;)
 
Jag har just tagit fram en av fjolårets saker - det är har blivit säsong för världens skönaste varm-sockor. Sen har jag snart slut på förfjols fina ljus...

Jo alltså, jag kommer att vara med. Jag hoppas på att hitta på något kul och att det blir lika uppskattat som de saker som jag har fått
 
Problemet med dhl och schenker är att båda företagen strulat med paket tidigare år, mer än en gång dessutom

Jag avskyr DHL men det är nog pga att deras terminal dit paketen kommer endast är öppet typ 9-16:30, när jag är på jobbet. Och så har de lunchstängt. Försöka hämta ut ett paket där gör att man får lite självmordstankar...
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 979
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 455
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 094
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
76 073
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp