Prenumerera på nyheter via RSS? Eller finns det andra sätt?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare susekl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 058
S

susekl

Undrar om det finns nån vänlig själ som vill förklara lite grundläggande om RSS-flöden för mig? Jag skulle vilja prenumera på nyheter om ett visst ämne, men hur går jag tillväga? Skulle vilja ha information från olika nyhetssajter som olika tidningar och kanske svt och andra bra ställen. Är i första hand intresserad av nyheter på svenska.

Går det att få i ett och samma rss-flöde eller? Eller finns det t.o.m. nåt bättre sätt än RSS för att få detta?

Tack på förhand.

Sv: Prenumerera på nyheter via RSS? Eller finns det andra sätt?

Okej tack för tipset. Hur fungerar det rent praktiskt, får jag länkarna via mail eller? Liksom hur funkar det tekniska?

Beror på var/hur du vill ha dem ;) I Firefox (länk med rss info)kan du lägga RSS som ett bokmärke som uppdateras automatiskt. Internet Explorer har en RSS läsare, så att säga, så man får upp som en hemsida. Thunderbird får man dem som mail kan man säga. Finns en uppsjö med rena rss läsare också men de har jag ingen erfarenhet av.

Hej lite sent svar från mig men tack för svaret i alla fall!:)

Jag har lagt upp alla mina rss flöden i google reader www.google.com/reader.
Så går jag in och kikar där ibland

Okej ska kolla in detta också då!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 647
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har en kallblodstravare som jag älskar väldigt mkt! Han är en bra vän (om an något tjurig ibland) och hur go och snäll att hantera... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 527
Senast: ZaNdRoRiA
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 762
Senast: Sonic76
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 845
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023