Hur nära inpå är det ok att skicka en inbjudan till ett bröllop?

Varför måste man veta det om man aldrig varit med som inbjuden gäst? :confused: Som anlitad fotograf tackar man ju bara ja eller nej till uppdraget.
Ja, med flera bekanta som spelar i band så vet jag ju att de kan få spelförfrågningar upp mot ett år på förhand, men de har ju absolut ingen koll på när o.s.a. är för inbjudna gäster.
 
Varför måste man veta det om man aldrig varit med som inbjuden gäst? :confused: Som anlitad fotograf tackar man ju bara ja eller nej till uppdraget.
Som seriös fotograf ser man till att veta det mesta, om inte allt och lite till, om de uppdrag man säljer in sig på. Enklare uttryckt: "know your sport". Känner man inte ens till grundläggande vett och bröllops-etikett var har man då på ett bröllop att göra?
Bröllop är parets förmodligen största dag i livet så långt och ska hanteras med respekt! Jag har sett hur en såkallad bröllopsfotograf gått fram och flyttat paret där de stod framför den talande prästen för att fotografen skulle få bättre ljus..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 191
Senast: Mineur
·
Relationer Såhär i bröllopstider har jag fått en inbjudan för någon månad sedan. Mamma ska gifta sig med sin sambo sedan många år tillbaka. Jag är...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 410
Senast: Avalbane
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 526
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp