Bukefalos 28 år!

Presentleken på möhippa

detordnarsig

Trådstartare
Har du varit på någon möhippa som haft denna lek? Den går alltså ut på att ge bruden något som har en gemensam historia för er, bruden ska alltså inför alla gissa vem saken är från och berätta historien om den. Vad har du fått eller gett? Är i stort behov av inspiration!
 
Sv: Presentleken på möhippa

Ja jag har varit på en möhippa. Jag gav ett par örhängen eftersom och bruden och jag för många år sedan delade en besatthet av pilgrimsmycken. Hon gissade rätt direkt så det var lyckat. Kommer tyvärr inte ihåg vad de andra gav men idén var rolig och uppskattad.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Presentleken på möhippa

Vi gav bara småsaker så min syster fick en ask Resorb... :p
Det var dock en dum idé för hon kunde visst förknippa det med flera :p
 
Sv: Presentleken på möhippa

En av tjejerna på min systers möhippa gav ett recept hon skrivit ned. Det tyckte jag var riktigt smart och lyckat för just det fallet.
 
Sv: Presentleken på möhippa

Jag gav bruden en drink som var hennes standarddrink på den tiden som vi gjorde staden osäker tillsammans (ffa under en resa till Rhodos). Och nej, hon hade inte så svårt att gissa. Det blev väldigt uppskattat speciellt eftersom hon inte hade druckit den på flera år.
 
Sv: Presentleken på möhippa

Ett par påsar med olika tomatfröer eftersom bruden och jag byter tomatplantor med varandra varje vår. ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 822
Senast: Piaff
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 757
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 541
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 222
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp