Presenttips?

Bukefalos 30 år!

emma-vsm

Trådstartare
Det har varit några trådar här på sistone där det kommit bra tips på bröllopspresenter mm. Jag tycker generellt att det är svårt med presenter, särskilt till personer utanför min allra närmsta krets.

I veckan är jag bjuden till en kollegas sommarställe. Hon fyller tydligen år samma dag, men det råkade nog mest bli att det passar att ses den dagen. Vi känner inte varandra så väl privat, aldrig umgåtts på det sättet men tycker mycket om varandra och har samarbetet en del genom jobbet. En ny vänskap kanske man kan säga!

Jag vill ta med någon present men känner mig lost. Dels för att det är hennes födelsedag, men i många kretsar är det väl också norm att ge någon ”gå bort present” (sånt brukar inte förekomma i mina kompiskretsar)?

Det enklaste skulle väl vara en blomma/kort och kanske vin men är det inte lite opersonligt och tråkigt? Vad ger man till någon som man inte känner superväl?
Jag vet att hon har hund, gillar att skriva, är intresserad av religion och andlighet, att spå och håller på att lära sig runskrift.

Jag är väl förankrad i vinträsket när det gäller både gåbortspresenter och födelsedagspresenter. Jag hade köpt en lite dyrare flaska än jag brukar, och gärna en som har något som känns personligt. Jag fick tex ett ekologiskt vin som hette Cycliste, eftersom jag gillar ekologiskt och att cykla.

Jag är väl förankrad i vinträsket när det gäller både gåbortspresenter och födelsedagspresenter. Jag hade köpt en lite dyrare flaska än jag brukar, och gärna en som har något som känns personligt. Jag fick tex ett ekologiskt vin som hette Cycliste, eftersom jag gillar ekologiskt och att cykla.
Tack! Det kanske är en idé, om jag kan hitta nåt som känns mer personligt. Jag har noll koll på hennes dryckespreferenser men vet iaf att alkohol är okej.

Traditionella "gå bort presenter" , framförallt där man inte känner värden jättebra kan inkludera vin, färska blommor, dyrare doftljus, dyrare tvål och handkräm (t.ex. märket "Diptyque"), 4/8/12 servetter I bomull eller linne. Överlag "lyxprodukter" I små paket.
I en dyrare/finare butik med hemartiklar borde du hitta något bra i en prisklass du är bekväm med :)

För en gåbort-present behöver det inte vara superpersonligt, en fin flaska vin går ofta hem om man vet att alkohol är ok. Vill du ta det upp en nivå till så hade jag gjort en liten korg med godsaker typ te, kex, ost choklad, marmelad, kaffe eller vad du tror personen tycker om.

Det senaste året har jag tagit med mig en mordgåta (motsvarande dem som säljs av Hidden Reality, finns från olika tillverkare) i gå bort-present istället för blommor eller en flaska vin. Har blivit väldigt uppskattat och om det nu inte skulle vara det är det lätt för mottagaren att ge vidare tänker jag. :)

När man inte känner varandra så bra tycker jag det är trevligt med presenter som säger något om den som ger :) Jag har iaf uppskattat att få något som givaren själv gillar. Exempel har varit hembakat i en fancy burk, lokala tvålar, en spännande kryddmix eller ett favoritvin.

Jag brukar försöka hålla mig till ät- eller drickbara saker. Finare olivolja, vinäger, lyxigare kaffe eller te, lokalproducerad honung osv. :) Har nog lite undermedvetet undvikit alkohol, men det är mest för att jag är så sjukt dålig på vin och sprit som brukar vara lite go to som present.

Det blev en väldigt fin anteckningsbok från Paperblanks. Den ser lite mytologiskt ut och kan nog passa hennes intresse för runor och magi! Det känns kul att ge något som är mer beständig än ätbara saker och förhoppningsvis passar hennes intressen och personlighet. Vi får se om det blir hiss eller diss 😁

Sist när jag handlade present till chefen från oss alla var jag ute i god tid och beställde från Bokvännen. Ett fantastiskt litet företag som säljer underbara saker relaterade till böcker och litteratur. Där hittade jag en jättefin anteckningsbok med magnetlås och en kulspetspenna med ett citat från en klassisk bok. Men de har ALLT möjligt där, så det är verkligen ett tips om man handlar till någon man vet är glad för böcker, läsning och litteratur :) .

Det blev en väldigt fin anteckningsbok från Paperblanks. Den ser lite mytologiskt ut och kan nog passa hennes intresse för runor och magi! Det känns kul att ge något som är mer beständig än ätbara saker och förhoppningsvis passar hennes intressen och personlighet. Vi får se om det blir hiss eller diss 😁
Oj vilka fina saker det fanns där!

Liknande trådar

• Behöver presenttips
  • Aldrig haft en pojkvän
  • Förväntningar på partner vid jobbiga situationer?
  • Ledsen tjej

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka