Preventivmedel om man haft proppar

Jag läste fel: ”Hon banade väg med en mindre och då kom en större barnmorska 😁 Gick jättebra!”

:confused::confused::confused: Så förvirrad där ett tag!

😁 Skönt att det gick bra!

Hahahah 😂 jag är inte alltid jättebra på formulera mig heller!

Jaa, hatar att man hispar upp sig så mycket i förväg, det hade ju inte behövts!
 
Spiralen är för stor 😆 hon ska testa med en mindre...
Bra att det gick bra!

Men förlåt för en fråga här, jag ser framför mig att du ligger där med benen i vädret och bar underkropp och skriver inlägg på buke medan BM rotar fram en annan spiral. Alltså, den synen :D Men du petade inte fram din mobil medan hon höll på va?
 
Bra att det gick bra!

Men förlåt för en fråga här, jag ser framför mig att du ligger där med benen i vädret och bar underkropp och skriver inlägg på buke medan BM rotar fram en annan spiral. Alltså, den synen :D Men du petade inte fram din mobil medan hon höll på va?

Hon gick ut från rummet och hämtade en. Hade mobilen hela tiden och låg och spelade candy crush under insättningen 😁 hon sa att det var okej och bra som distraktion!
 
Mmm, dessa småblödningar. Avskyr att blöda och känner mig så ofräsch, det går åt mycket trosskydd :meh: jag hoppas det går över.

Måste säga att det är ett bra preventivmedel, man vill ju inte ha sex pga blöder så mycket 😂😂
 
Måste säga att det är ett bra preventivmedel, man vill ju inte ha sex pga blöder så mycket 😂😂
Nästan exakt så sa jag när jag precis hade satt in min spiral och kände mig som PMS deluxe i tre månader: jag vill inte vara nära en annan människa, så himla bra preventivmedel indeed.
Sen vände humöret från en dag till en annan och då var det ett bra preventivmedel även som det var tänkt...
 
Nästan exakt så sa jag när jag precis hade satt in min spiral och kände mig som PMS deluxe i tre månader: jag vill inte vara nära en annan människa, så himla bra preventivmedel indeed.
Sen vände humöret från en dag till en annan och då var det ett bra preventivmedel även som det var tänkt...

Mitt humör osv är jättebra 😃 men jag känner mig så himla ofräsch med blödandet!
 
Var det Mirena det blev till sist? Annars är mitt tips att byta, jag blir inte blödningsfri med lägre dos (och behöver byta Mirena var tredje år ungefär). Annars är det väl att hålla ut ett tag till... Jag tror det tog 6 eller 7 månader innan kroppen stabiliserade sig med första spiralen för mig. Vid byte brukar det blir bra direkt. :)
 
Var det Mirena det blev till sist? Annars är mitt tips att byta, jag blir inte blödningsfri med lägre dos (och behöver byta Mirena var tredje år ungefär). Annars är det väl att hålla ut ett tag till... Jag tror det tog 6 eller 7 månader innan kroppen stabiliserade sig med första spiralen för mig. Vid byte brukar det blir bra direkt. :)

Jo, Mirena!
Har ju hört att det kan ta upp till ett år innan kroppen stabiliserar sig... kanske bara får härda ut och se.
Saknar mina p-piller 🙄
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska plocka ur min hormonspiral (Mirena) på måndag. Jag har varit som ett åskmoln sen någon vecka efter att den sattes in...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 528
Senast: ExtraW
·
Kropp & Själ Jag har använt p-ring i ca 10 år, upptäckte dock för några månader sedan att man inte ska använda det efter 35 och jag har fyllt 40 i...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 002
Senast: snorp
·
Kropp & Själ Jag funderar lite kring preventivmedel... Jag vill inte knapra p-piller pga risken för blodproppar, samt att jag inte vill strula med...
2
Svar
35
· Visningar
2 531
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Jag funderar lite på preventivmedel av olika slag, och ja jag veeet att kondom är det enda som skyddar mot könssjukdomar. Och hitintills...
2
Svar
33
· Visningar
3 363
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp