Pris eller Kvalite?????

Under årens lopp har jag köpt så mycket billiga grejer som i längden ändå blivit dyra, endera för att de inte hållit, eller för de haft sisådär passform/etc så att de ändå bara blivit liggande osv.

Så, jag köper det som är prisvärt. Ibland är det billigt, ibland är det dyrt i jämförelse med vad liknande produkt av andra tillverkare kostar - men i längden är det prisvärt helt enkelt.

Jag köper enbart Horsewaretäcken. Jag har ett antal gånger fallit för en låg prislapp på annat täcke och tyckt att så illa kan det inte vara. Bara för att sen förbannat det. HW både sitter bra och håller i princip för evigt. Så nu köper jag enbart HW-täcken. De är både billiga i inköp om det är Amigo, och prisvärda oavsett.

Andra saker får hästens behov styra, t ex har jag en liten krokodil till unghäst som tuggar i sig ett par eskadronboots varje - varannan månad. Dyra jäkla boots, och eftersom hästskrället misshandlar dem så är det inte rent så prisvärt heller. Men de är de enda boots han kan ha hela dagarna i hagen utan att få skav. Så det får bli dem. (Och jag har billigare boots som tillsammans kostat ungefär som tre eskadronuppsättningar bara ligger här, eftersom de gav skav och inte kan användas...). Men även dyra eskadronboots är billigare än veterinärbesök t ex...

Ridbyxor osv köper jag det som passar, och sen om det blir dyrt eller billigt beror på. Har t ex Backtoback-ridbyxor vilka är billiga, men en äckligt dyr CO-hjälm (enda som passade) och en halvdyr säkerhetsväst (Outlyne). Men saker som inte sitter bra kommer inte användas, så de pengarna kan man eg lägga direkt i garderoben i så fall.

Så - det beror på. Jag köper gärna på rea och jag köper ofta "off season", att köpa eksemtäcken mitt i vintern och vintertäcken till midsommar etc.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
858
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Fakturan för att förnya hundens försäkring kom nu i veckan och den hade gått upp rätt rejält i pris. Tror vi hade nån sorts valprabatt...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 582
Senast: Happimess
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 585
Senast: mars
·
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp