Problem med att sidan fryser

Har problem på telefonen, Android Chrome, sidan låser sig. Ibland fungerar det att vänta ut den, ibland är det bara att stänga ner och komma tillbaka senare.

Har idag också haft problem via datorn. I IE är det flera sidor som inte laddar sig, alls. Gick då över till Chrome och samma sidor fungerar utan problem...

Vet inte varför men jag får en känsla av att det handlar om vilken reklam som laddas.
 
Tror också det är något med reklamen, det fryser för mig när jag öppnar buke, börjar scrolla och så när jag kommer till reklamfönstret fryser det.
Stänger ner safari, öppnar igen och så funkar det felfritt.
 
Ja, samma här vilket jag också nämnde tidigare i tråden.
Det är alltid i läget när jag ska scrolla förbi en reklam som hängningarna sker. Kan vara både en som ligger mellan trådarna i trådlistan eller (oftast) den som brukar ligga under första inlägget i en tråd. Då går det alltså prima att klicka sig in på tråden och läsa första inlägget, men så snart jag scrollar nedåt så pass att jag når något av reklamrutan så fryser det och allt måste stängas ned.
Ibland fungerar det när jag öppnar upp igen, ibland händer samma sak om och om igen och då det är bara att släppa Buke för en stund innan man blir galen och kastar mobilen in i en tegelvägg.
Senare kan det fungera hur bra som helst utan frysningar en längre stund.
 
Jag upplever som att Buke är "tyngre" än andra sidor eller forum. Som att det krävs mer att ladda den. Har då och då problem med Buke men inte andra sidor.
 
Ni som kopplar det till reklamen, vilket inte verkar helt otroligt, kan ni försöka lista vilken reklam det är som ställer till det. Vilka banners från vilka företag.

Jag har lite svårt att tro att Bukefalos generellt sett är tyngre än andra sidor. Men det kan säkert kännas så om det är något som på något sätt segar ner.
 
@Gunnar: Har försökt göra just det iom att jag misstänkt att det är kopplat till reklamen, men i mitt fall sker frysningarna i princip alltid som så att reklamen inte laddas fram alls utan istället blir det som ett grått tomrum där den borde vara. Som i exempelbilden: IMG_8832.PNG

Vid ett tillfälle hängde det sig dock i samband med någon reklam kopplat till katter, "kattkörkort", men uppmärksammade dock inte vilket företag det handlade om.
 
Ni som kopplar det till reklamen, vilket inte verkar helt otroligt, kan ni försöka lista vilken reklam det är som ställer till det. Vilka banners från vilka företag.

Jag har lite svårt att tro att Bukefalos generellt sett är tyngre än andra sidor. Men det kan säkert kännas så om det är något som på något sätt segar ner.
Jag har aldrig hunnit se vilken reklam det blir, tror inte bilden hinner ladda in innan det fryser

Fast nu verkar det funka för mig!
 
Om det är vissa banners som inte fungerar kan man hoppas att google snabbt rensar bort dem.
Men det skulle självklart vara bättre om vi kunde rapportera vilka det var, men om de inte laddas blir det helt klart problem.
 
Jag kör PC med Explorer och jag noterade nyss att fenomenet uppstår när jag klickar på rubriken och omdirigeras till första olästa... Väljer jag sida själv så är det inga problem. En tråd med några sidor olästa är tydligen för mycket för datorn att klara av...
Har idag också haft problem via datorn. I IE är det flera sidor som inte laddar sig, alls. Gick då över till Chrome och samma sidor fungerar utan problem...

Vet inte varför men jag får en känsla av att det handlar om vilken reklam som laddas.
I de här fallen kan det nog vara IE som är problemet. Webbläsaren är utdaterad, har inte utvecklats sen 2013 och strax efter ersattes den av Edge. Så för att få en allmänt trevlig internetupplevelse rekommenderar jag att byta standardwebbläsare. :D
 
I de här fallen kan det nog vara IE som är problemet. Webbläsaren är utdaterad, har inte utvecklats sen 2013 och strax efter ersattes den av Edge. Så för att få en allmänt trevlig internetupplevelse rekommenderar jag att byta standardwebbläsare. :D

Ha ha, jag satt bara och väntade på den där... Efter att ha kört Firefox i alla år och den började j-klas (Ngt som verkar vara att vissa scripts på FB och Kaspersky plötsligt inte gillade varandra...) skakade jag liv i Explorer för ett år sedan. Tar inte och installerar en tredje läsare, så länge det bara är på Buke det krånglar ibland...

...sade han som fortfarande saknar sin iPhone 4s...
 
Tycker problemet uppstår allt oftare för mig. Har också känslan av att det har med reklam att göra men omöjligt att säga om det är en särskild reklam eftersom jag måste starta om safari när det hänger sig. Vill poängtera att jag inte har eller har haft liknande problem med någon annan hemsida. Det är något här som är knas.
 
I de här fallen kan det nog vara IE som är problemet. Webbläsaren är utdaterad, har inte utvecklats sen 2013 och strax efter ersattes den av Edge. Så för att få en allmänt trevlig internetupplevelse rekommenderar jag att byta standardwebbläsare. :D

Så är det säkert men jag är bakåtsträvande teknikfientlig och outvecklingsbar :D

(Har även Edge installerat men tycker inte om)
 
Utan det jag egentligen vill veta är hur kraftfull eller svag den är. Ex.vis är väl iPhone SE den svagaste de säljer nu, sämst processor, minst minne m.m.
Jag har en Xperia XZ1 och buke har fryst jätteofta. Dock senaste tiden tycker jag det varit bättre.
 
De senaste dagarna har jag varit nära att kasta telefonen i väggen vid flera tillfällen, Buke har fryst om och om igen utan någon reklam inblandad (vad jag kunnat se).
 
De senaste dagarna har jag varit nära att kasta telefonen i väggen vid flera tillfällen, Buke har fryst om och om igen utan någon reklam inblandad (vad jag kunnat se).
Har samma problem och har haft i någon månad. Det är alltid lika spännande att se om man kommer in eller inte.
Ibland har jag inte kunnat ta mig in på sidan på flera dagar trotts att jag stängt ner och hållt på 😒
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Lutten
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 223
Senast: JohannaB
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 325
Senast: Roheryn
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
222
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp