Problem med att sidan fryser

För mig hänger det sig fortfarande dagligen. Enda skillnaden mot tidigare är att det oftare hinner ladda fram lite av reklamen innan det fryser (iställer för att det bara blir en tom ruta som jag visade tidigare). Varierar vilken reklam det handlar om, inte bara en enskild. Och en reklam som hänger sig vid ett tillfälle kan fungera felfritt vid ett annat.

Jag inbillar mig att det ibland fungerar bättre om jag avvaktar en stund innan jag börjar scrolla nedåt efter att jag klickat in på en ny sida/tråd. Ibland låser det sig ändå, men om jag börjar scrolla direkt så låser det sig nästan alltid till 100%, så lite hjälper det nog iaf...
 
För mig hänger det sig fortfarande dagligen. Enda skillnaden mot tidigare är att det oftare hinner ladda fram lite av reklamen innan det fryser (iställer för att det bara blir en tom ruta som jag visade tidigare). Varierar vilken reklam det handlar om, inte bara en enskild. Och en reklam som hänger sig vid ett tillfälle kan fungera felfritt vid ett annat.

Jag inbillar mig att det ibland fungerar bättre om jag avvaktar en stund innan jag börjar scrolla nedåt efter att jag klickat in på en ny sida/tråd. Ibland låser det sig ändå, men om jag börjar scrolla direkt så låser det sig nästan alltid till 100%, så lite hjälper det nog iaf...
Upplever precis samma men att man måste vänta till sidan har laddat ordentligt om man ska ha en chans att läsa utan att den hänger sig.
Men den hänger sig titt som tätt ändå. Nästan varje gång jag är in hänger den sig och jag måste stänga ner sidan och gå in på Buke igen från en ny sida. Upplever att det sista tiden bara blivit värre och värre.
Surfar alltid från mobilen. Ser inget samband med någon specifik reklam, tycker det är olika reklam hela tiden.
Inga problem med andra sidor på nätet.
Det kan hänga sig både på föstasidan, när jag klickar på menyn eller är inne i trådar. Verkar inte spela någon roll.
 
Jag har inte gjort några ändringar den senaste tiden, så det skulle kunna vara någon trilskande reklam kanske.
Hur är det för er andra har hängningarna försvunnit nu?
För mig är det är värre om något. Har lett till att jag inte är här särskilt mycket. Har fortfarande inte stött på problemet på någon annan sida eller några ansra problem med telefonen men buke får safari att ge upp. :down:
 
Tack då vet jag att problemen fortfarande finns för vissa medan andras har försvunnit.
Jag tror inte det är de banners som laddas halvt som är problemet, utan troligen någon annan eller annat som stoppar upp så att de inte laddas.
Det är ett mysko problem som jag vill lösa. Jag skall försöka leta vidare och hör gärna av er löpande framförallt om ni verkar hitta något samband mellan problemen. Hittills vet jag inte om jag sett något, tror dock det är vanligare på mobiler och kanske även på iphone?
 
Problemet uppstod nu i veckan för mig, inte haft problem innan. Sidan fryser när jag klickar på trådar, händer ingenting så jag får stänga ner fönstret, öppna ett nytt och börja om. Surfar på androidtelefon via Chrome
 
Nu har det börjat för mig. Helt hopplöst. Samsung s7 och Chrome.

Det går om om jag bara låter det gå nån minut, så att egentligen fryser kan jag kanske inte kalla det.

Inte kopplad till någon reklam.
 
Spännande för en del försvinner det och för andra dyker det plötsligt upp.

Hur kan du veta att det inte är kopplat till någon reklam? Blockerar du den? Kanske det kan störa i alla fall?

Jag vet inte annars vad det skulle vara om det inte är vissa banners som på något sätt är felkonstruerade och att de ställer till det för de som får upp dessa.
 
Spännande för en del försvinner det och för andra dyker det plötsligt upp.

Hur kan du veta att det inte är kopplat till någon reklam? Blockerar du den? Kanske det kan störa i alla fall?

Jag vet inte annars vad det skulle vara om det inte är vissa banners som på någarot sätt är felkonstruerade och att de ställer till det för de som får upp dessa.
Har aldrig hänt tidigare oavsett reklam. Och nu var det olika reklam varje gång. Jag har ingen adblocker eller liknande.

Det gick faktiskt genast bättre nu då jag klickade på editorn (kugghjulet). Brukar ha det aktiverat men tog bort det nu. Förstår inte hur det skulle kunna påverka, kanske det var slumpen.
 
Edit. Hjälpte inte. Klickade bort en finsk annons om hästfoder. Gick bättre nu. Nyss då jag försökte skriva så kom bokstäverna typ med en minuts fördröjning. Jag kunde alltså klicka på bokstäverna utan att SwiftKey hakade upp sig men bokstäverna kom in i skrivrutan mycket mycket senare.

Så ha alltså ingen aning om vad som felas. Annonsen jag klickade bort låg längst upp då ma öppnar buke.
 
Forts

Öppnade sidan för olästa inlägg. En finsk reklam öppnades i bannern högst upp. Inga problem alls. Jag scrollade ner och upp lite grann och läste trådrubriker. Efter några sekunder så hängde sig sidan. Jag väntade en stund och sen funkade det igen.
 
Nu gjorde den såhär:

Det verkar ju som om nåt bara laddas enormt långsamt. Laddade upp bilden och det tog också väldigt länge det gick att scrolla men den gråa rutan fanns kvar.
Screenshot_20180815-122355_Chrome.jpg
 
Stort tack för din utförliga beskrivning om vad du upplevt. Jag vet inte om det hjälper mig hitta en lösning, men det hjälper mig förstå bättre.
Om andra har andra upplevelser får ni gärna beskriva dem eller bara tala om att det fungerar lika för er.
 
Stort tack för din utförliga beskrivning om vad du upplevt. Jag vet inte om det hjälper mig hitta en lösning, men det hjälper mig förstå bättre.
Om andra har andra upplevelser får ni gärna beskriva dem eller bara tala om att det fungerar lika för er.
Det är lite on-off nu. Jag har kommit fram till att det alltså inte är någon specifik reklam, men det är alltid den stora bannern högst upp på sidan som tar länge att ladda och gör att allt stannar av för en stund. De andra annonserna mellan inläggen osv funkar bra. Bara man låter den ladda klart funkar allt som vanligt.
 
Helt jävla hopplöst fortfarande. Provade för första gången i livet att installera adblock i testsyfte och just nu fungerar det som en dröm. Kan vara slumpen, men senaste veckan har det varit helt omöjligt att hänga på buke eftersom varje trådklick tar en evighet att ladda.

Så det är nog nåt med nån reklam @Gunnar. Men jag ser ju helt annan reklam än er eftersom jag sitter i ett annat land, så det är nog ingen specifik reklam utan något annat kopplat till reklam.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
721
Senast: Lutten
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 253
Senast: JohannaB
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 349
Senast: Roheryn
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
229
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kön kattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp