Problem med elstängsel

S

smultronfot

Jag vet inte om den här tråden ligger riktigt rätt, så isf får moderator flytta på den.

De är såhär jag har en häst som är lite rymningsbenägen då han får chansen.
På betet har vi elstängsel 2 band, styrkan ligger på ca 3000 volt.
Problemet är bara att bara var 10:e stöt som agrigatet skickar ut skickas ut.
På den tiden hinner han krypa under tråden.
Den andra hästen som står i den hagen stannar kvar för han är livrädd för ström och rymmer inte i första taget.

Vad kan de bero på?
Man får alltså en rejäl stöt men stötarna kommer väldigt oregelbundet och med flera sekunder i mellan.
 
Sv: Problem med elstängsel

:bow:se till att det är fuktigt vid jordspettet slå ner ett plast rör eller liknade och se till att fyll med vatten så går jordningen bättre.och det är bra att se till att det är mycket vatten i :banana:Funkar på våra hingstar då vart agregatet starkare
 
Sv: Problem med elstängsel

Tack så mycket för alla tips!!
 

Liknande trådar

Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 401
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 343
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 923
Senast: Mabuse
·
L
Anläggning Våra hästar har varit på rymmen i dag och nu vill vi få ordetligt med ström till hagarna. Har gjort en extra tråd som vi kopplad...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Telledonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp