Problem med Slowfeedingnät (storbal)

Jaxonmaxon

Trådstartare
Jag har för runt en vecka sen ställt ut en nätad bal till mina hästar, första dagarna var det fortf plus och jag upplevde det som "enkelt" för dom att äta. Nu när det är minus så tycker jag det nästan är som att balen och nätet är fruset och hårt så jag är orolig att dom får i sig tillräckligt med mat, har lagt in extra hö i uteboxen och det var knappt rört morgonen efter (fortf kvar nu på kvällen)

Balarna är ju inte blöta men fuktiga och ja blir det kallt så blir dom ju lite hårda, vad har ni för typ av hösilage eller har ni torrhö på storbal?

Nån fler än jag som har det problemet? Tyvärr så har jag inte möjlighet att ha balen under tak den här vintern, så hur gör ni med snö?Regn?

Hästarna går ute dygnet runt , om dom själv vill, dom visar tydligt om dom vill komma in eller ej...
 
Sv: Problem med Slowfeedingnät (storbal)

Vi har hö i nät och på bord med nät över. Hästarna fodras 3 ggr per dag. Nu på vintern är näten stelfrusna ibland så då byter vi dem mot nät som hängt inne i täckesrummet och torkat. Är det väldigt kallt skippar vi näten och fodrar på snön. Vet inte om det finns några smarta sätt här, men skulle också vara tacksam för tips! Frusna nät är en pina att släpa in.......
 
Sv: Problem med Slowfeedingnät (storbal)

Mitt nät fryser också när det blir väderomslag. Det enda man kan göra är väl som akleja och ha ett nät till att byta med som man förvarar inne i värmen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 075
Senast: Twirro
·
Anläggning Jag har ett problem som jag behöver bolla lite... Jag har fri tillgång på halm till mina tre hästar i hagen. Förr la jag ut ca 1-2...
Svar
5
· Visningar
1 285
Senast: EmmaW
·
Hästvård Min -10 har sen några veckor tillbaka inte varit helt 100 i magen,det började med en avmaskning+första frosten+foderbyte (från hö -->...
Svar
13
· Visningar
4 262
Senast: Fibusen
·
Ekonomi & Juridik Ska bygga ett mycket litet stall under sommaren, blir två boxar på ca 11kvm styck, boxarna kommer att vara byggda i samma stil som...
Svar
0
· Visningar
2 533
Senast: Karma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp