Problem med stallplatsen.

Sv: Problem med stallplatsen.

Jag hade stannat kvar tills vidare, men hålla öron och ögon öppna för förslag. För mig är prio1 att hästen mår bra och att det finns bra träningsmöjligheter såsom ridhus.
Jag trivs visserligen med att träna själv(visst är sällskap roligt, men inte jämt), men jag skulle ALDRIG vilja stå i ett stall där jag inte har träningsmäjligheter, men har kompisar. Jag har häst för att jag tycker om att pyssla med dem och träna. Inte för gemenskapen med annat folk
 
Sv: Problem med stallplatsen.

Det blev kanske fel när jag skrev jag är inte direkt ute efter ridsällskap snarare ngn att bolla ideér med. Få feedback efter träningar. Helt enkelt en likasinnad som gillar det jag gillar. Det eftersöker jag ju i vanliga livet när jag umgås med människor varför skulle jag inte kunna göra det i stallet?

Jag letar som sagt efter stall o tänker inte ha bråttom. Står i kö på drömstallet så jag hoppas på att det blir ledigt snart. ;)

Jamen, det bästa är ju om man kan stå med likasinnade. Det blir liksom roligast och enklast så.

Sedan är ju rutinerna otroligt viktiga, har jag upptäckt av egen erfarenhet.
 
Sv: Problem med stallplatsen.

men hur kommer det sig då att du som hopp- och/eller dressyrryttare övht har flyttat ut til ldet stallet om det inte fanns en likasinnad sen där innan?

Man lär sig av misstagen. ;)
 
Sv: Problem med stallplatsen.

Problemet är väl mer att man inte har så mycket gemensamt med de som rider väldigt sällan, lullar runt lite i skogen osv.

Fast med handen på hjärtat så är det väldigt sällan en "skogsmulle" får en chans att vara personen som det bollas med osv.
Till allra största del,och det kan man ju även läsa i trådens ursprungsinlägg så är ju skogsmullarna en sämre variant av hästägare helt enkelt.Hur många gånger i veckan folk rider har ju inte inget med deras kunskap på göra övht,det kan finnas hur många skäl som helst till att personerna inte rider..
 
Sv: Problem med stallplatsen.

* delvis KL*

Jag har ALDRIG påstått att skogsmullar är nybörjare, jag va själv en sån ett tag när jag tröttnat på att tävla/träna. Men just nu har jag inget gemensamt med dom. Jag får inte ut ngt av att skritta i skogen tre dagar i veckan. Nu säger jag inte att alla skogsmullar rider på det sättet men dom i mitt stall gör det.
 
Sv: Problem med stallplatsen.

Problemet är väl mer att man inte har så mycket gemensamt med de som rider väldigt sällan, lullar runt lite i skogen osv.

Ja, men det är ju det amkm försöker säga det är inte säkert att skogsmullen är den som är helt uppe i det blå. Jag är renodlad skogsmulle och ligger hästlängder före min stallvärd. Ändå är stallvärden mkt mer "aktiv" än vad jag är.
 
Sv: Problem med stallplatsen.

Fast med handen på hjärtat så är det väldigt sällan en "skogsmulle" får en chans att vara personen som det bollas med osv.
Till allra största del,och det kan man ju även läsa i trådens ursprungsinlägg så är ju skogsmullarna en sämre variant av hästägare helt enkelt.Hur många gånger i veckan folk rider har ju inte inget med deras kunskap på göra övht,det kan finnas hur många skäl som helst till att personerna inte rider..

VA? Fattar jag fel nu el påstår du att jag säger att skogsmullar e en sämre typ av hästägare? *förvirrad*
 
Sv: Problem med stallplatsen.

jag har själv stått i ett par skogsmullestall sista tiden och det får mig att tapa intresset väldigt mycket. Inte för att personerna väljer att rida i skogen...utan för att det sällan finns ngt roligt att prata om. Det är helt enkelt roligt att diskutera "ska du på den tävlingen, eller dit, hur gick det sist då?" osv..och det går inte på samma sätt med ngn som inte har intresse för det. Men det är givetvis inte allt. I dom senaste stallet så va mest problemet att folket red ju aldrig. En dag i veckan i skogen, resten vila kanske. Det va mest det som va tråkigt. Kändes som deras besök va bara "snabbt mocka, fixa foder och hejdå, nu drar jag" och då kändes det ganska ensamt och tomt på ngt sätt. Men om dom iaf hänger med ut på skritturer och man kan snacka o så så är det ju betydligt roligare. Om det inte ens går så tappar man intresset. Iaf om man är aktiv som ryttare själv.
 
Sv: Problem med stallplatsen.

Det är precis det jag ville komma fram till. Kanske skulle uttryckt mig bättre.
 
Sv: Problem med stallplatsen.

Fast med handen på hjärtat så är det väldigt sällan en "skogsmulle" får en chans att vara personen som det bollas med osv.
Till allra största del,och det kan man ju även läsa i trådens ursprungsinlägg så är ju skogsmullarna en sämre variant av hästägare helt enkelt.Hur många gånger i veckan folk rider har ju inte inget med deras kunskap på göra övht,det kan finnas hur många skäl som helst till att personerna inte rider..[/QUOTE

Fast står man i samma stall som personer som knappt rider sina hästar så får man ju inget pepp... vitsen är ju att man ska hjälpa varandra att hålla igång när det känns trögt...
 
Sv: Problem med stallplatsen.

För mig spelar det ingen roll om kamraterna i stallet är nybörjare eller inte, har vi ingen gemensam inriktning så skulle jag inte känna mig hemma i stallet.
 
Sv: Problem med stallplatsen.

*KL*

Jag tycker att en stor del i hästägandet är just den sociala biten.
För mig är det viktigt att jag trivs i stallet med folket och rutinerna.
Nu är det mest en person i vårt stall som jag rider med osv, men har ändå bra kontakt med dom flesta.
Sen är det kul att kunna bolla idéer med andra, både inom ridning och hästhållning.

Jag vet inte om jag är en "skogsmulle"? Rider för att det är kul, rider lite träningar ibland annars rider jag i skogen och dressyr. Men är ingen tävlingsmänniska men tycker det är kul att vara med eller hjälpa till när andra ska iväg.
Sen kan man peppa varandra även om man inte tävlar också tycker jag.

Jag tycker du gör rätt i att kika efter ett annat stall, men låt det ta den tid det tar så ni inte måste flytta ännu en gång :)
 
Sv: Problem med stallplatsen.

*kl*
Jag förstår dig TS och jag personligen vet att jag skulle ledsna om jag inte trivdes till 100 % i stallet, oavsett vilken anledning. Håll ögonen öppna för andra stallplatser och känn med hjärtat var du skulle trivas.
För mig är det viktigt att stå i ett stall där rutinerna är bra, att jag känner att jag kan lita på att mina hästar blir omhändertagna på ett bra sätt, där jag har tillgång till en ridplan, att jag trivs med övriga personer, gärna att det är några som tävlar/tränar aktivt. För mig får det gärna vara en lagom mix med "skogsmullar" och "tävlande" eftersom jag tycker om att ha sällskap när jag ska rida ut oxå. :)
Lycka till!
/Magda!
 
Sv: Problem med stallplatsen.

Är man bara "seriös" om man tävlar? :confused:

Jag gjorde samma misstag, alltså flyttade hästen utan att kolla ordentligt innan. Allting lät bra i teorin...

Jag flyttar min häst till ett annat stall på lördag. Ett mycket mindre där ägaren är seriös och tränar och tävlar. Himla bra för då kan vi peppa varandra!
 
Sv: Problem med stallplatsen.

*KL*

Folk verkar ha konstiga ideér om vad man gör som "skogsmulle".

Är själv skogsmulle numer. Är dock en van ryttare som ridit många bra hästar i mina dagar. På min gubbe (utbildad LA/MSV) gör jag sidoförflyttningar, twempoökningar & rider samlat på mina skogsturer.
Man är inte mindre ryttare/mindre kunnig som skogsmulle (inte alltid iaf)
om ngn vill prata seriöst om träning/tävling med mig så skulle jag nog kunna bidra med ett & annat även som skogsmulle..
 
Sv: Problem med stallplatsen.

Trivs man inte själv, så är det ju inte ens roligt vara i stallet och med människorna.
Även om man är där för sin hästs skulle och inte sällskap.
Så håll öronen öppna för andra stall.
Men ge stallet du står i nu en chans.
Att det slarvas med mat osv. till hästarna hade nog inte jag orkat med.

Stått i alla möjliga stall med massa olika folk.
Trivs bäst när det är en bra blandning på folk,ålder osv.
Stort eller litet spelar ingen större roll.
Men nu blir det flytt till mindre då min häst vill ha mer lugn och ro.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 973
Senast: Lhas
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 111
Senast: tanten
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 163
Senast: lizzie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 958
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hund rädd i ny bil
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp