Progressiva glasögon?

Mina ligger i en låda numera, kunde inte vänja mig. Så nu har jag läsglasögon uppe på huvet som GW och tar ner dom när jag ska läsa. Så jag har dubbla glasögon:D. Min vänner har vant sig nu:up:.
 
Jag är ok med de här nya bågarna med, men eftersom de inte vill sätta i glas med ny styrka, eller pratat om att jag kanske måste ha ett par läsglasögon att alternera med (eller hur det ens fungerar med läsglasögon?) eller vad nu alternativen kan vara utan bara sagt att om känner för att byta bågar för att jag skulle vilja förnya mig så sätter de i glas med den gamla styrkan så vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Ursäkta men vilken skräpoptiker. Vi diskuterade sådant här redan när jag bokade tiden...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Skaffade glasögon för ett drygt år sedan. Hade dragit länge på det trots att jag märkt att jag såg sämre på nära håll. Men så började...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ På senare tid har det börjat knastra nåt alldeles orimligt i min nacke. Ligger jag t.ex. på rygg med lite höjd kudde i sängen och ska...
2
Svar
27
· Visningar
2 313
Kropp & Själ Jag använder läsglasögon på nära håll, inga glasögon annars. Det blev nyligen dags för nya terminalglasögon på jobbet, de gamla...
Svar
8
· Visningar
5 601
Kropp & Själ För ett tag sedan gick jag till en optiker då jag tyckte att jag behövde anstränga ögonen såpass att de kändes trötta. Jag tänkte väl...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 443
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp