Propulsion

Om någon bemödat sig med att slå i USTA hade de sett att den var nervsnittad och då hade situationen sett helt annorlunda ut. Inte ens ASVT verkar ju ha bemödat slg att slå upp honom när de gjort sina auktionskataloger. Så jag vidhåller att det är pinsamt och klantligt skött på alla nivåer och i alla möjliga riktningar!
Såvitt jag förstod saken så var det inte uppdaterat i registret i USA när han såldes därifrån på auktion. Det kom in där först efteråt. Han hade ju aldrig hamnat i Sverige alls om informationen funnits tillgänglig då.
Däremot har ju ST missat informationen när han fördes in i registret här i Sverige. Och tydligen även när det kollades upp senare efter anmälan.
 
Ännu värre att de avgår juristerna nu... Ska se om jag hittar länken till deras öppna brev till st som kom igår. Nu ger de alla människor som sa att de här hanterades fult rätt. St har raderat ut uppgifter och försökt ha möten bakom ryggen på reden och hans advokat.
 
Screenshot_20210614-102338.png
 
DN idag:
Redén har anfört att det råder förvirring kring begreppet nervsnittning och pekat på att det i det intyg som Propulsion hade vid importen till Sverige stod ”Nerved”.

Stad konstaterar att det mycket riktigt finns två former av ingreppet, men att även den variant som Propulsion genomgått innebär en varaktig positiv förändring av prestationsförmågan.


Jag googlade "horse that is nerved" - eftersom jag var nyfiken på vad det betydde - och en av de första träffarna var:
"Nerving a horse" is a surgical procedure during which the nerve supply to the foot is cut. Usually the nerving procedure is reserved for cases of chronic foot pain (i.e. navicular syndrome) that does not respond to therapeutic shoeing and potential coffin joint or navicular bursa injections.

Är de verkligen förvirrande??
 
Ursäkta ot men har mitt senadte inlägg samt ett svar tagits bort ur tråden? Varför? Får man ingen notice om det?
 

Liknande trådar

Hemmet Går på lite lägenhetsvisningar just nu och har en inbokad i helgen. När jag går in på föreningens hemsida så står det där att de har...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
3 578
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Någon här som fått stämningsstabiliserande läkemedel utskrivet utan diagnos eller i väntan på utredning? Vad fick ni utskrivet och för...
2
Svar
30
· Visningar
1 252
Senast: MiniLi
·
Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
469
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp