Propulsion

ameo

Moderator
Om någon bemödat sig med att slå i USTA hade de sett att den var nervsnittad och då hade situationen sett helt annorlunda ut. Inte ens ASVT verkar ju ha bemödat slg att slå upp honom när de gjort sina auktionskataloger. Så jag vidhåller att det är pinsamt och klantligt skött på alla nivåer och i alla möjliga riktningar!
Såvitt jag förstod saken så var det inte uppdaterat i registret i USA när han såldes därifrån på auktion. Det kom in där först efteråt. Han hade ju aldrig hamnat i Sverige alls om informationen funnits tillgänglig då.
Däremot har ju ST missat informationen när han fördes in i registret här i Sverige. Och tydligen även när det kollades upp senare efter anmälan.

Ännu värre att de avgår juristerna nu... Ska se om jag hittar länken till deras öppna brev till st som kom igår. Nu ger de alla människor som sa att de här hanterades fult rätt. St har raderat ut uppgifter och försökt ha möten bakom ryggen på reden och hans advokat.

Liknande trådar

• Artikel
Hästnyheter I oktober bekräftade Svensk Travsport att Propulsion blivit nervsnittad och alla hästens starter ogiltigförklarades. Kort senare valde...
Svar
0
· Visningar
113
  • Artikel
Hästnyheter Stall Zets advokat Jesper Arvenberg säger sig fortfarande sakna material i Propulsion-utredningen. Det förstår inte ST:s vd Maria...
Svar
0
· Visningar
229
  • Artikel
Hästnyheter På torsdagen presenterade Svensk Travsport utredningen kring Propulsion. Där bekräftades att hästen blivit nervsnittad i USA 2015. Nu...
Svar
0
· Visningar
116
  • Artikel
Hästnyheter V75-spelaren Joakim Widén, 53, gick miste om 20 miljoner kronor i vinst när Propulsion vann Åby Stora Pris med några millimeter före...
Svar
0
· Visningar
135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat