PS Bakgrund, hjälp!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Stalbewa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 357
Sv: PS Bakgrund, hjälp!

Jag hade också problem att se dina bilder. Länkarna fungerar inte för där frågas det efter lösenord. Bilderna fick jag upp som ett kryss, men när jag högerklickade och valde visa bild så fungerade det!

I alla fall, la upp originalbilden till dig, hoppas det är ok.
hundokatt.jpg

Sedan gjorde jag en väldigt snabb version där jag neutraliserade bakgrunden. Som synes, så har jag inte varit alls noga varken runt hund eller katt, utan det var mer för att visa ett förslag. När man vill ta bort i princip all bakgrund är det dock svårt att få det bra tycker jag, men här har jag visserligen inte gjort något direkt ärligt försök heller.
Länk till den:
http://i41.photobucket.com/albums/e280/hastsaljes/hundkatt.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Ah, tackar ^^ Ja! det är precis sådär jag vill ha det! :banana: Hur gjorde du?! :)

Jag brukar jobba med justeringslager för att få en effekt (här ändrade jag ordentligt med intensitet/kontrast). Sedan målar man fram hund och katt med en pensel (för de ska ju vara tydliga).

Därefter använde jag lagningspenseln för att "dra ut" ojämnheter och så lite klonstämpel där det var stora saker.

Det går att få det mkt bättre än vad jag gjorde, men det tar lite tid... och jag gjorde som sagt en snabbvariant.

Testade också, blev kanske inte lika bra som det pemma gjorde
19887927.jpg

19887929.jpg

Denna blev sämst, men jag lägger ut den ändå
19887928.jpg

Jag har totalt missat dessa senaste inlägg :o fick inga meddelanden trots att jag prenumerar på tråden :confused: Hursomhelst, tack så jättemycket för hjälpen!

aha. hann du se dom över huvudtaget?

Nej, dina bilder hann jag tyvärr inte se :/
Ärligt talat har jag totalt glömt bort den där bilden för ett tag :o råkade bara vara inne på Buke häromdagen å kom på den då...

aha, ja det var ju ett tag sedan. så det jag gjorde var nog inte ens bra :o
har ju blivit dubbelt så mycket bättrenu än vad jag var då i ps :p

Liknande trådar

Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -... 66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
57 775
L
Hästhantering Första gången jag startar en egen tråd så vet inte riktigt hur man gör, men ska försöka. SKa försöka göra en lång historia kort...
Svar
7
· Visningar
2 012
Senast: frittan
·
Träning okej om nån vill ha bort den här tråden så får de ta bort dem, men jag skriver iaf ^^ jaa, min häst har nudå tappat en del muskler på...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka