Bukefalos 28 år!

Pumi och mudi

L

Liselotte X

Jag har sedan länge varit lite nyfiken på dessa ungerska hundraser. Är det någon här som har några erfarenheter av dem?
 
Sv: Pumi och mudi

Har en Pumi i familjen.
Lättlärda, följsamma, trogna sin familj.
Det är väl de positiva egenskaperna jag kommer på först.

Det negativa: reservation mot främlingar, VÄLDIGT envisa.
Jag skulle inte rekomendera den som första hund.
 
Sv: Pumi och mudi

Sök på Google på Pudi och Mudi så får du upp många olika bilder..
 
Sv: Pumi och mudi

Jag har borderterrier idag-apropå envisa när de sätter den sidan till!
 
Sv: Pumi och mudi

Är det ingen annan som har några pesonliga erfarenheter av dem?
 
Sv: Pumi och mudi

jag tränar tillsammans med en (lydnad) och mammas förra granne hade en. pumi alltså. pigga, glada hundar, snabba i sina reaktioner, verkar vara ganska självständiga. jag tycker inte att de är så fjäskiga som vallhundar brukar vara. och den ene är ganska hormonstinn (hanar båda två).
 
Sv: Pumi och mudi

jag tycker inte att de är så fjäskiga som vallhundar brukar vara. (hanar båda två).

Vallhundar - fjäskiga? Pah! Själv hade jag ju gärna sett lite mer fjäsk emellanåt. ;)

Till TS - har någon gång tränat ihop med en mudi, och den var ganska vass men verkade lättlärd.
 
Sv: Pumi och mudi

men du måste också ha träffat K som har varit ute i veberöd några gånger? hon har två st tror jag, men tränar och tävlar bara med den ene. hon bor dessutom i lund.

å västgötar står nog i en egen klass, lite bredvid de övriga vallhundarna tror jag ;). de är ju hund och förare i ett. all inclusive liksom.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 398
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Träffade en gullig Pumi i kväll. Snälla hjälp mej, Berätta allt ni vet om just Pumi. Ös på! Jag måste stilla min nyfikenhet. * Jenny *
Svar
4
· Visningar
735
Senast: kamomillo
·
Övr. Hund Är det någon här som har åkt på semester med sin hund utanför Sverige? Vilket resesätt, positiva/negativa erfarenheter? Hur reagerade...
Svar
2
· Visningar
281
Senast: Motacilla
·
Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: Milene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp