Bukefalos 28 år!

Pusseltråden

Suck.
270010801_442289504062295_6151978937286769165_n.jpg
 
Det finns en jättekatt svävande över Forum Romanum också, som har placerat sig mitt i himlen. :meh:

Har trots katt-interferens lyckats pussla mycket energiskt dessa lediga dagar, ca 1000 bitar avklarade och hela sektionen av himlen är snart lagd.

6958753C-935E-472E-A2AB-682F330212E1.jpeg
 
En liten fråga, vad gör ni med pussel som ni lagt? Sparar? Säljer? Skänker bort?

Jag kommer nog byta några med en vän som också lägger pussel, men sedan, när vi båda lagt alla vi har, då känns det mer osäkert...
 
En liten fråga, vad gör ni med pussel som ni lagt? Sparar? Säljer? Skänker bort?

Jag kommer nog byta några med en vän som också lägger pussel, men sedan, när vi båda lagt alla vi har, då känns det mer osäkert...
Säljer på tradera. Brukar lägga utrop 50 kr för 1000 bitars I prisklassen 149-179 kr. Billigare pyssel brukar jag lägga 30/40 kr utrop. De flesta säljs för mellan 70-120 kr. Men många säljer på fb marketplace.
 
Älskar att lägga pussel, har blivit många stycken sen jag var liten! Nu är det pussel på 3000 bitar som känns lagom utmanande, gärna med naturmotiv :) Men det är evigheter sen jag pusslade, i brist på lämpligt bord.. Har en pusselmatta, men tycker det blir lite som att börja om varje gång jag bara vill pussla en liten stund.. Vårt köksbord är tyvärr inte så stort, och dessutom runt 😆 Har testat att sitta på golvet, men då blir inte min rygg så glad efter ett tag - man är inte 14 år längre :rofl:

Längtar till den dagen vi har ett tillräckligt stort kök för att kunna ha ett stort bord, då vill jag ha ett bord med "dubbel" bordsskiva där man bara kan lägga på toppen när man behöver duka bordet :) Har hittills bara sett ett sådant på bild som var hemmagjort, undrar om det finns någon butik som säljer såna pusselbord? Borde ju rimligtvis finnas en marknad för det :D

Brorsan har ett typ sådant bord, inte alls gjort för pussel men fungerar super till det! Där iläggsskivan till bordet om man vill förlänga det liksom är fast monterad under bordet och så drar man fram och upp den biten när man ska ha gäster, eller lägga pussel :D Kommer inte ihåg precis hur det ser ut, men kommer ihåg den fantastiska funktionen! :up: Pusslet ligger fint Still när man fixar med bordet också!
 
Var på Liljevalcs häromdagen och inspirerad av denna tråd köpte jag detta. Det var lääänge sen jag pusslade på riktigt och det var nog inte det lättaste pusslet jag kunde börjat med. Knepiga bitar som ibland passar alldeles för bra för att vara fel men kul är det. Har hjälp av sambon men fasar lite för rutorna.
 

Bifogade filer

  • 20220106_110503.jpg
    20220106_110503.jpg
    454,6 KB · Visningar: 82
En liten fråga, vad gör ni med pussel som ni lagt? Sparar? Säljer? Skänker bort?

Jag kommer nog byta några med en vän som också lägger pussel, men sedan, när vi båda lagt alla vi har, då känns det mer osäkert...
Det finns en pusselbytargrupp i min kommun på fb!

Jag vill verkligen bara säga att de pussel jag lånat från mamma, som hon har kvar från min barndom är såååå härliga att lägga. Väcker massa minnen och mysiga känslor. Att spara några som en verkligen gillar kan jag därför rekommendera varmt!
 
Vi brukar alltid lägga pussel i mellandagarna, men i år antydde jag nog lite att jag tyckte att 1000 bitar gick för snabbt att lägga. Fick ett 3000 bitar av mamma och vårt spelbord är nog upptaget fram till midsommar…
F7B2E333-F839-44E6-8F21-C4A98DD14248.jpeg
 
Jag brukar lägga pussel på en tavelram. Bitarna går enkelt att flytta och när jag pusslat klart för tillfället skjuter jag bara in tavlan under sängen eller soffan och tar fram igen när det är dags för nästa session.
Ett 1000 bitar passar perfekt på en vanlig 50x70 cm ram.
 
Lyckades tydligen skriva i fel tråd 🤷🏻‍♀️🤦🏼‍♀️ så skriver väl igen..
Nu har jag snart ett vardagsrum, vilket innebär att jag kan snart ockupera köksbordet med ett 4000 bitars :sneaky:
Jag har velat ha det färdigt så jag har en alternativ plats att sitta och äta 😂🙈
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 684
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Idag är det tre veckor sedan vi köpte greyhoundtiken som nu är 11 månader gammal. När vi köpte henne vägde hon 20,5 kg till sina 66 cm...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp