Pytteliten sele ;)

Sv: Pytteliten sele ;)

WOOOW!! :love: :bow:

Är du bra på allt? ;)

*skratt* Jo jag är världsbäst på preciiiiiis allt :p:p

Nädå, men jag har ju tecknat hela mitt liv och gjort andra kreativa grejer, det går ju lite hand i hand allt sånt, nu läser jag till trädgårdsdesigner och det är ju också mycket om färg och form. Jag är däremot hopplöst omusikalisk (min bror däremot är musikalisk).
 
Sv: Pytteliten sele ;)

*skratt* Jo jag är världsbäst på preciiiiiis allt :p:p

Nädå, men jag har ju tecknat hela mitt liv och gjort andra kreativa grejer, det går ju lite hand i hand allt sånt, nu läser jag till trädgårdsdesigner och det är ju också mycket om färg och form. Jag är däremot hopplöst omusikalisk (min bror däremot är musikalisk).

Du är visst bra på allt... för det VET jag sådeså :p
 
Sv: Pytteliten sele ;)

Svart läder färgar inte av sig..? Har jag aldrig upplevt iallafall.

Man har svarta tömmar för att "förr i tiden" använde man endast svarta tömmar vid begravningar. Därav en "tabu" att använda svarta tömmar även idag.

Halvt KL

En annan förklaring jag har fått höra är att de svarta tömmarna var färgade för att dölja dålig kvalité i lädret.


TS

Jättefin :D
 

Liknande trådar

Dressyr Håller på att byta sadlar till en av hästarna och känner mig smått förvirrad. Är mycket tacksam för råd/erfarenheter om dessa sadlar...
Svar
6
· Visningar
2 251
Senast: Snyggve
·
Körning Hej! Jag ska nu köpa min första utrustning till min b-ponny. Så nu ska jag fråga er kloka bukare om hjälp! Jag ska välja mellan två...
Svar
16
· Visningar
1 485
Senast: Underbar
·
P
Körning ok, here´s the deal; shettis, ny sele, draglinor för första gången, shettisrockard. Och svängel. Och svängel fattar vi noll med. den ska...
Svar
11
· Visningar
1 431
Senast: MadicDomino
·
Körning Har aldrig ens kört en häst innan och har således ingen koll alls på selar o märken osv. Men nu går unghästen (connemaravalack strax...
2
Svar
22
· Visningar
2 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp