Råd gällande billån (utbruten från Dumma frågor...)

Om kostnad är en issue kan jag inte se hur leasing kan vara ett alternativ för att finansiera en bil.

Själva tanken med leasing att du först betalar för att använda en bil, och samtidigt betalar någon annan för att ditt användande ska bli lite mer bekymmersfritt.
 
Långt lån i detta fall, 12år



Ja vi får se :) kommer få ner andra kostnader på ca 4000kr i månaden så därför jag funderar på en bil.
Det känns ganska långt, vi har haft billån på 5 år och det är i längsta laget faktiskt 3 år var mer vanligt enligt bilfirman. Om man tillbringar mycket tid i bilen så rör den säkert mycket på sig också och då på 3000 mil per år kommer man upp i 36 000 mil på 12 år. En riktig gammal Volvo kunde nog köra det men en ny Ford vette sjutton (bilar verkar inte hålla riktigt lika bra längre).

(Normala människor kör 1 500 mil per år men de tillbringar ju inte mycket tid i bilen)

Alltså med min avbetalningsplan på 5 år för en bil som var tre år gammal när jag köpte den och som hade gått väldigt kort, kommer den inte vara värd någonting när jag är klar med den om två år (eller innan).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 299
Senast: Mia_R
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 026
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 461
Senast: Hedinn
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 517
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp