Rådgivande bedömning

Sv: Rådgivande bedömning

Absolut! det tycker jag att du skall göra innan han "handlat" upp årets budget för inköp...:)
 
Sv: Rådgivande bedömning

En vän till mig har varit i kontakt med Flyinge ang hennes hingstunge och då hade de enligt den hon pratade med gjort det (handlat klart). Men det beror kanske på vad man kommer med för föl ;).
 
Sv: Rådgivande bedömning

Visst kan det vara så. Men jag vet att att dom skall titta på minst två hingstföl till u. Elit ston som har lämnat Mkt bra avkommor, så det kanske finns lite pengar kvar om fölen är intressanta?:)
 
Sv: Rådgivande bedömning

En vän till mig har varit i kontakt med Flyinge ang hennes hingstunge och då hade de enligt den hon pratade med gjort det (handlat klart). Men det beror kanske på vad man kommer med för föl ;).

Jag känner en tysk uppfödare som hade ett mycket fint hingstföl till salu så jag kontaktade KEH angående detta i oktober, där b la mormor som lämnat godkänd hingst som har höga betäckningssiffror... Hur som helst så fick jag svaret att de i år hade handlat de föl de skulle och att de ej skulle handla mer om det inte var något extremt bra, ett trevligt svar där det stod att jag var välkommen tillbaka ett annat år.
Det tyska fölet såldes till en annan svensk uppfödare som även har tillgång till utbildningsmöjligheter på sin anläggning, fölet ska sparas som hingst tills han är minst 2 år, så det ska bli mycket intressant att följa hans utveckling, och så får vi se om Flyinge valde rätt eller fel med honom;) Fölets far har bl a flera hingstar uttagna till Herning, så jag ska spana in dem lite extra.

Jag tror Flyinge är väldigt restriktiva med sina inköp samt att de nog letar efter vissa stammar.
 
Sv: Rådgivande bedömning

......................
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rådgivande bedömning

Absolut! det tycker jag att du skall göra innan han "handlat" upp årets budget för inköp...:)
Jag angav fel stam på hingstungen :o Det ska vara Carland - Acacio - Landgraf :crazy:

Men det kanske är bättre att avvakta med att kontakta Flyinge. Verkar som att det är färdighandlat där i år. :confused:
 
Sv: Rådgivande bedömning

Maila till Karl-Henrik, bilder, härstamning, pris etc. Han är bra på att svara. :)Som jag skrev i inlägget ovan så skall dom titta på 2 st till vid Lucia. Birgitta Bentzer har redan varit och tittat på den ena och tyckte om den, men "Kalle" skulle också se den innan beslut om köp tas, (det är en kompis till mig som har den, därför vet jag lite mer):)
 

Liknande trådar

Avel Film med årets hästar: 1. Skorphults L'Aquinto e. L'Aveu-Quintero 2. Iwan e. Untouched - Onze Fons Z 3. Arizona (SWB) e. Chacco Blue...
2
Svar
20
· Visningar
3 191
Senast: sona
·
Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
72 071
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 794
Senast: Ottilia
·
Avel Nästan ingen här i Sverige kan väl undgått att någon gång träffa på ett SWB. Men till vilka hingstar känner just du en avkomma? Kanske...
Svar
13
· Visningar
1 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp