Bruksprov SWB 2016

Touchdown verkar jag helt ha missat...Nån som såg? Supermöderne ser han ut o ha, om det var hans mormor som bara spottade ur sig bra ungar vare sig de lade hopp- eller dressyrhingstar på henne.
 
Tyckte Fairway såg stabil och trevlig ut på filmen, förutom när han blev skrämd en gång? Tänker på att han har diskuterats en del i tråden, förväntade mig inte vad jag såg. Positivt överraskad :)

Det lilla som Zappa var med såg han rätt häftig ut :)
 
När jag läser poängen på de godkända hingstarnas är det väldigt olika poäng på gångarter och exteriör-delens gångarter. Beror det på att exteriör-delen är utan ryttare eller dagsform hos hingstar och domare?
 
Jag spanade aldrig så mycket på Klifton men blev rätt förvånad att han hade fått en tia på galoppen. :o Men kul att de vågar använda toppbetyget! :up:

@Evolution
Han var mycket trevligare med egen ryttare än med testryttarna på fredagen. Då såg han inte så värst rolig ut att rida. Åsikter och sura miner (ville tex inte släppa upp den andra i sadeln) och orolig i munnen. Andra som såg honom tidigare under veckan hade ju även sett honom vara ostyrig och lätta.
Men det är en otroligt flott hingst! Riktigt snygg och rör sig himla trevligt. Så jag är nog ganska nöjd med mitt val ändå. ;) :p

@Vingra
Tycker equisport kan anlita dig som kameraman nästa år! Du har iaf fattat vad man vill se. ;) Tack för att du delar med dig!
 
När jag läser poängen på de godkända hingstarnas är det väldigt olika poäng på gångarter och exteriör-delens gångarter. Beror det på att exteriör-delen är utan ryttare eller dagsform hos hingstar och domare?

Exteriördelen är visning för hand, gångartsdelen är under ryttare.
 
@Maja_Kandi Fairway såg tittig och fladdrig ut under riddelarna, men vid premieringen när han visades vid hand och kom inspringande i ridhuset var han mycket coolare än många andra.
 

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
60 378
Senast: athena
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
28 995
Senast: Vingra
·
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 076
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp