Rådgivande bedömning

Sv: Rådgivande bedömning

23 (23) BACARDI RAZZ (SWB) Cecilia Sterner
brun hingst 2005 Klarahäll HB Magdalena Källeskog
e.Brigadör u.Barbie Q (F.1) e.Beach Boy u.La Mére (F. 1) e.Maximus

ojojoj vilken mumsig stam:love:
 
Sv: Rådgivande bedömning

Har jag missat ngt eller rek inte Charles e Bocelli t bruks nästa år?
 
Sv: Rådgivande bedömning

Jo jag kan såklart hitta honom där men jag syftade mer på frågan jag ställt tidigare, varför han inte går t bruks när han är två.
 
Sv: Rådgivande bedömning

Ägarna kan självklart anmäla honom till bruks på "eget bevåg" men antagligen är det att slänga pengarna i sjön. Det är de hingstar som antas ha chansen att bli Godkända redan -09 som blir rekommenderade att anmäla sig till bruksprovet.

Att de vill se honom igen på rådgivande innebär ju "bara" att de tycker att han är värd att sparas som hingst i ett år till för att se hur han har utvecklats under ytterligare ett år. Det innebär ju inte per automatik att de vill se honom i Bruksprovet -10 heller. Ägarna kan självklart välja att anmäla honom då oxå!

Vill bara påpeka att jag inte sett Charles själv utan bara svarar allmänt på frågan utan att lägga någon värdering i det!
 
Sv: Rådgivande bedömning

Att de inte per automatik går vidare förstår jag med och även att de är de som har störst chans att bli godkända som ska gå bruks är ju givet. Tänkte på de som var där o såg honom och hörde omdömena och om de där sa den specifika anledningen till varför.
 
Sv: Rådgivande bedömning

Det har redan varit uppe förut, men då undrade jag varför, då någon här redan informerat om det. Kanske var någon där som kan hjälpa mej?
 
Sv: Rådgivande bedömning

Det kändes väldans kul att en liten pryo till hobbyuppfödare lyckades få sin lilla hingst att se så pass fin ut att dom ville se den nästa år...trots att man inte är någon stjärna på att visa hästar och dessutom har en hingst med päls som ett marsvin!
Måste bara säga att jag tyckte att domarna generellt gav väldigt trevlig kritik till alla medverkande..det gör ju att man kanske vågar sig på att visa igen...
 
Sv: Rådgivande bedömning

Att de inte per automatik går vidare förstår jag med och även att de är de som har störst chans att bli godkända som ska gå bruks är ju givet. Tänkte på de som var där o såg honom och hörde omdömena och om de där sa den specifika anledningen till varför.

Det är högre krav för att bli godkänd som 3 åring än som 4 åring, endast de riktigt extraordinära är av intresse att visa som 3 åringar, alltså de måste få högre poäng på bruks för att gdk som 3 åring än vad de behöver som 4 åringar.
Så det kan mkt väl vara så att de anser den tillräckligt bra för att visas som 4 åring men inte tillräckligt bra som 3 åring.
Nu har jag ingen aning om den specifika hingsten om det är detta som gör det, men det kan vara det.
 
Sv: Rådgivande bedömning

Om jag kommer ihåg rätt ville domarna se honom riden på rådgivande nästa år, och det var för tidigt helt enkelt för den hingsten att göra bruksprovet redan som treåring.
 
Sv: Rådgivande bedömning

Det hoppas jag också för det kändes som ett klockrent hingstämne!
 
Sv: Rådgivande bedömning

23 (23) BACARDI RAZZ (SWB) Cecilia Sterner
brun hingst 2005 Klarahäll HB Magdalena Källeskog
e.Brigadör u.Barbie Q (F.1) e.Beach Boy u.La Mére (F. 1) e.Maximus

ojojoj vilken mumsig stam:love:

Och nu har Flyinge köpt in honom:bow:
kan det vara heimdahl som redan börjat "köpa in" lite godingar kanske:-)
 
Sv: Rådgivande bedömning

kalle heimdahl åker runt nu och tittar på både svenska och tyska hingstar för flyinges räkning. Allt från fina föl och uppåt i åldrarna. var i Tyskland hela förra veckan och kollade runt.
 
Sv: Rådgivande bedömning

Kalle Heimdahl åker runt nu och tittar på både svenska och tyska hingstar för flyinges räkning. Allt från fina föl och uppåt i åldrarna. var i Tyskland hela förra veckan och kollade runt.

Ser verkligen fram emot hans kunskap vad det gäller stammar osv.
Tror att detta kanske kan vara chansen att "rädda" Flyinge - det har väl gått sisåsdär med deras inköp de senaste åren:o
(Bäst att tillägga EN del av deras inköp) Ni vet hur det kan bli härinne annars:rofl:
 
Sv: Rådgivande bedömning

kalle heimdahl åker runt nu och tittar på både svenska och tyska hingstar för flyinges räkning. Allt från fina föl och uppåt i åldrarna. var i Tyskland hela förra veckan och kollade runt.
:idea: Då kanske man skulle ringa om min Carland - Cortezunge då?
 

Liknande trådar

Avel Film med årets hästar: 1. Skorphults L'Aquinto e. L'Aveu-Quintero 2. Iwan e. Untouched - Onze Fons Z 3. Arizona (SWB) e. Chacco Blue...
2
Svar
20
· Visningar
3 191
Senast: sona
·
Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
72 071
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 794
Senast: Ottilia
·
Avel Nästan ingen här i Sverige kan väl undgått att någon gång träffa på ett SWB. Men till vilka hingstar känner just du en avkomma? Kanske...
Svar
13
· Visningar
1 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp