Sv: Rådi biten *bilder*
Stackars Rådi!
Min hane har haft liknande sår, dock några snäpp värre, för snart 2 år sedan. Han bråkade också med en Staffe (Min förra hund, som avlivades pga intag av gift ca 7-8 mån senare), och jag var tyvärr inte hemma så bråket han bli rejält. Var bara borta i ca 20 min, men dom hinner mycket på det har jag fått lära mig den hårda vägen..
Han hade en 20 cm lång sårficka längs strupen, där delar av strupen blivit skadad också. 5 st dränage på ena frambenet, samt 4 st dränage längs det största såret över hela halsen då. Sen slog han sönder sin ena hörntand också, mitt av på båda hållen.
Han var halt i ca 3 dagar (Gick på Rimadyl i 26 dagar - fram tills tanden kunde opereras - och Vetrimoxin i 10 dagar) och såren hade läkt himla fint på ca 2 veckor, då dränagen skulle plockas bort igen. Han har några ärr idag, efter alla ingångshål, där pälsen aldrig kommer att växa ut igen och syns som rosa fläckar i hans vita päls. Störst ärr har han på halsen, men jag är förvånad över hur fina dom är ändå! Hans största hål där var större än en femkrona, där man såg rakt in. Det är bara ett streck nu.
(Bilden togs samma dag som dränagen togs bort, dvs 16 dagar efter det hände. Allt det röda/rosa var köttsår innan, men har läkt ihop fint till sårskorpor där. Dränagen sitter i ingångshålen, och det finns ytterligare slangar ovanför bildens slut. Tyvärr glömde jag bort att fotografera hans ben.)
Tiken ådrog sig lite skador hon med, men han bet åtminstone henne på mindre känsliga delar av kroppen - och hon läkte ännu fortare. Men det var samma typ av skador, stora sårfickor och en del djupa hål.
Tyvärr är alla bilder borta från den tiden, pga en skadad mobil. Den däruppe är den enda jag har kvar, som jag hade skickat iväg till min mail samma dag den togs...
Ser ut som ett konstigt inlägg när jag förhandsgranskar nu

, men jag ville nog mest säga att jag också varit där och trösta med att mina åtminstone läkte väldigt fort och utan större besvär. Som lite kuriosa kan jag nämna att alla barn vi mötte under våra promenader i 2 veckors tid, undrade om mina hundar hade skelett som stack ut överallt

)