Rådi biten *bilder*

Sv: Rådi biten *bilder*

Va? Varför skulle hon bli rädd..? Vad jag förstår är denna hunden miljötränad och hundtränad grundligt och Gabbi klarar nog ut det så att hon inte blir rädd.
Jo kan man rädd på hund som bit det.bara en hund som rädd på. jag höra många hund rädd av elak hund.

Fast bara för att din hund råkade bli rädd betyder inte det att Gabbis hund blir rädd. Min egna valp har också blivit påhoppad men älskar andra hundar ändå! :)

Jo, fast bara för att Din hund blev rädd betyder det inte att denna hunden blir det. Min hund blev attackerad flera gånger som unghund, men hon är som en klocka med alla (normala) hundar, så det är helt beroende på hur man själv och hunden hanterar det.

Fast bara för att din hund råkade bli rädd betyder inte det att Gabbis hund blir rädd. Min egna valp har också blivit påhoppad men älskar andra hundar ändå! :)

Okej. min hund gillar inte alla hund. bara folk. nu kan inte träna med min hund för gammal. hon är 8 år för sent att träna på.

Jo, fast bara för att Din hund blev rädd betyder det inte att denna hunden blir det. Min hund blev attackerad flera gånger som unghund, men hon är som en klocka med alla (normala) hundar, så det är helt beroende på hur man själv och hunden hanterar det.

Ja vet. min hund gillar inte andra hundar. jag vet inte varför.

Du gillar kanske inte andra hundar..? Det brukar bero på ägaren... Min andra hund "tycker inte om" små hundar som bjäbbar för mycket, det triggar hennes jaktbeteende väldigt mycket, men det är upp till mig hur jag hanterar det.

Hon har träffat andra hundar sedan det hände, då min sambos föräldrar har hund. Givetvis vet jag att risken finns, men jag tror inte det är någon större fara. Hon är ganska sorglös, och ser ut ungefär som vanligt när vi får hundmöte på promenaderna.

Hon har träffat andra hundar sedan det hände, då min sambos föräldrar har hund. Givetvis vet jag att risken finns, men jag tror inte det är någon större fara. Hon är ganska sorglös, och ser ut ungefär som vanligt när vi får hundmöte på promenaderna.

Okej bra att du berätta mig så jag vet. hoppas din hund blir bra igen. jag ge godis till dej och din hund.

Okej. min hund gillar inte alla hund. bara folk. nu kan inte träna med min hund för gammal. hon är 8 år för sent att träna på.

Klart du kan träna en åtta år gammal hund!
Jag skjuter upp vår tävlingsdebut varje år men det är ännu inte osannolikt att det blir när han är runt 10;)
Min rottis är 8.5 och visst tusan kan man träna honom.

Klart du kan träna en åtta år gammal hund!
Jag skjuter upp vår tävlingsdebut varje år men det är ännu inte osannolikt att det blir när han är runt 10;)
Min rottis är 8.5 och visst tusan kan man träna honom.

Okej. vågar inte min hund ska träffa andra hund.

Okej. vågar inte min hund ska träffa andra hund.

Ha den bara i koppel och gå tex en promenad med andra hundar eller börja träna på stora avstånd.

Att inte få träffa några hundar alls är ofta rätt trist för en hund - därmed absolut inte sagt att de ska umgås med kreti och pleti.

Ha den bara i koppel och gå tex en promenad med andra hundar eller börja träna på stora avstånd.

Att inte få träffa några hundar alls är ofta rätt trist för en hund - därmed absolut inte sagt att de ska umgås med kreti och pleti.

Alltid har koppel men hjälp inte.

Usch, usch och usch så illa. Verkligen sorgligt att sådant händer.
Hoppas bara att det går bra och inte blir några men.
Jag har själv en staff ( också ) och brukar aldrig ha honom lös, dessutom är det ytterst få hundar han får hälsa på om de inte är valpar eller tikar förstås för sådana älskar han.
Jag undrar hur ägaren till den bitande hunden tänkte ( med ). Han måste ju ha vetat att hans hund inte var helt pålitlig.

Kan tillägga att min staff är opålitlig mot andra hanhundar efter att han själv blivit anfallen vid många tillfällen ( han är 11 år gammal ), hans taktik nu för tiden är: anfall är bästa försvar. Till en del beror det nog också på att han har två tikar med sig på promenaderna...

Det var det dummaste jag läst på länge. Finns ingen som helst anledning att tro att Rådi ska bli rädd andra hundar pga detta.

Hon verkar vara en stabil hund nämligen!

Jag har fråga Gabbi. jag inte dum. jag förstår du hata döv.

Varför skulle hon hata döva bara för att hon inte håller med dig...? :crazy:

Hon misstag att förstår vad jag menar. jag har fråga att gabbis om hund är rädd.

vaknat på fel sida idag? ;) det gnist reagerar på är att det du inte skriver är sant. det finns många här vars hundar har blivit påhoppade utan att det givit minsta men efteråt. det finns också de med gamla slagskämpar som de lyckats träna så att de funkar ihop med andra hundar igen. jag har en av varje. den ena är lika glad och snäll som han alltid har varit. han glömmer fortare än en guldfisk. den andra hunden var en slagskämpe i många år innan jag (med mycket hjälp) lyckades få henne att acceptera andra hundar. hon gillar bara små hundar, helst vita och fluffiga, men jag kräver av henne att hon ska uppföra sig även bland större hundar och det fungerar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka