Räcker detta?

Visst, någon gång ibland är det inget fel på. Varannan vecka så får mina fåglar ett par centimetrar och de älskar det. Men sedan så är mina fåglar ute minst 5 timmar om dagen, på helgerna runt 8-10 timmar.

Om du har en väldigt smal fågel så borde du kolla upp så den får i sig allt den behöver, eller äter överhuvudtaget.
 
Äter gör han, det är det ingen tvekan om...men smal och liten är han, var så när vi köpte honom som 1,5-åring...
Den andra fågeln vi köpte till, som är ett år yngre (dryga 6 mån nu nånting) är lika stor, om inte lite större.
 
Om man vill kan man ju faktiskt gro hirshkolvarna, då blir dom lite nyttigare. Dessutom tycker mina undulater att dom blir ändå godare då. ;)
 
Hirshkolvarna måste vara av bra kvalitet. Jag köper inte mina från djuraffärer (säger inte att dom är sämre-har bara inte testat) utan från en importör av fröer i Landvetter.
Jag sköljer dom under rinnande vatten ett tag, sen blötlägger jag ca ett dygn. Sen är det bara att skölja igen och låta ligga övertäckt, tex på fat med plastfolie (gör några små hål i den).
Skölj några gånger per dygn och se noga till att det inte luktar surt eller skämt (dom innehåller mycket fett och kan bli dåliga )
Det brukar ta en till två dar innan man ser att det börjar gro.
Lycka till :bump:
Även om du inte får dom att gro så hjälper det näringsvärdet litegrann att bara blötlägga dom ett dygn
 
Alla fåglar har ju inte samma kroppsform, vet en undulat som ser jättesmal ut... jämfört med andra undulater. Men hon äter som hon ska. Så du har nog inget att oroa dig för.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte testa appen Streaks. Jag gillar att ha rutiner och nu när jag är föräldraledig är det lätt att dagarna springer iväg och jag...
Svar
1
· Visningar
491
Senast: Trollunge
·
Kropp & Själ Jag har en fundering som jag skulle behöva bolla. Remissen för gastric bypassoperation som skickades för ett år sedan har jag nu fått...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
19 552
Senast: Enya
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
21 988
Senast: Otherside
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 709
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp